Prodej motorek a skútrů za rok 2011

Přestože pololetní výsledky obchodníků vzbuzovaly opatrné naděje, závěrečný součet skončil už potřetí za sebou meziročním propadem. Která značka si vedla na českém trhu nejlépe, a kdo naopak pocítil největší odliv zákazníků? Která kubatura byla letos nejvíc populární?

Prodej motorek a skútrů za rok 2011
Motocyklová sekce Svazu dovozců automobilů před několika hodinami zveřejnila na svých webových stránkách přehled registrací nových motocyklů za rok 2011, a není to úplně veselé čtení. V České republice se motorky, skútry a čtyřkolky opět prodávaly méně než v předchozím roce, a jedním z mála plusů na této situaci je, že pokles prodejů nepřekročil hranici deseti procent. Velká rezerva k magické desítce už ale nezbývá - s celkovým počtem 16 667 kusů zaregistrovaných vozidel se jedná o ztrátu ve výši 9,67 % na konečný výsledek 18 451 z roku 2010.
Připomeňme, že statistiky evidují registrace nových vozidel skupiny L, kam spadají motocykly, skútry a také některé čtyřkolky, které není možné objektivně ze součtů vyčlenit. Můžeme dát stranou alespoň stroje nejmenší kubatury, a podívat se, jak si vedly jednotlivé značky v segmentu nad 50 ccm.
Honda opět potvrdila pozici jedničky a zároveň zlepšila svůj výsledek z roku 2010, kdy nedosáhla ani na tisícovku prodaných kusů. Mírně si pohoršila Yamaha, ale přesto zůstává na druhé pozici. Čínská značka Jonway sesadila z  "bedny" třetí japonskou velmoc Suzuki, které uniklo třetí misto o necelých 60 kusů. Už v průběhu roku se objevovaly náznaky, že sezóna bude úspěšná pro Harley-Davidson, a to se také potvrdilo. Americký výrobce meziročně navýšil prodeje v ČR zhruba o 10 %, což naprosto popírá negativní vývoj celého trhu, který o podobná procenta spadl dolů.  Negativnímu trendu trhu se odmítly podřídit také evropské značky KTM a BMW, a rovněž navýšily své prodeje.
A jak se výrobcům dařilo v jednotlivých kubaturách? Honda coby lídr trhu ovládla dva segmenty, ale větší radost než z vítězství ve stopětadvaítkách má určitě z obhajoby prvenství v kategorii 500-800 ccm, kam spadají modely jako Hornet, Transalp nebo loňská novinka Crossrunner. Suzuki ve stejné kubatuře o kousek předstihla Yamahu - nejspíš zaznamenala úspěchy s novinkou GSR750 a také supersportovními modely GSX-R 600 a 750. Yamaha uzavírá silný trojlístek střední kubatury solidním výsledkem, a další značky následují se značným odstupem.
V kategorii nad 800 ccm tradičně kraluje značka Harley-Davidson, která koncentruje všechny svoje prodeje pouze do této velkoobjemové kategorie. Významný podíl drží se svými dvanáctistovkovými boxery pochopitelně BMW, nezanedbatelný kus koláče ukrojila také Ducati, která realizovala v tomto segnmetu více než polovinu svých prodejů, a za povšimnutí stojí také výsledek Triumphu, který je příslibem dalších úspěchů britského motocyklového průmyslu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 24x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist