Přijde čína s šestistovkami?

Podívejte se na pár návrhů italského motocyklového designéra Oberdan Bezzi, který zpracoval několik námětů designu budoucích čínských šestistovek. Podle neoficiálních informací již všechny tři největší čínské motocyklové továrny Loncin, Zongshen a Jialing nezávisle na sobě vyvíjejí čtyřválcový motor o obsahu 600 ccm a dá se očekávat, že by mohly příští rok vstoupit do boje v nejsledovanějším segmentu trhu - šestistovkových naháčů.

Přijde čína s šestistovkami?
Čínští výrobci zatím nemohou navázat na svoji designovou tradici, takže se dá očekávat variace na úspěšné japonské modely jako Hornet, Fazer či Bandit. Právě tyto vzory se odrážejí ve zveřejněných designových studiích. Bude zajímavé, zda se nějaké náznaky těchto strojů objeví na podzimních světových výstavách, zatím jsem v minulých letech zaznamenal pouze dva nepříliš povedené pokusy o jednoválcová cestovní endura – a to se ještě v jednom případě jednalo o plagiát BMW F650CS.
Úsilí o další rozvoj nových východních výrobců ovšem nezle brát na lehkou váhu. Japonské značky to v sedmdesátých letech také neměly lehké a málokdo dokázal předpovědět, že v osmdesátých letech převálcují světové trhy. Dnešní produkce motocyklů sice již není tolik závislá na ruční práci a levné pracovní síle jako dříve, na druhou stranu ale ekonomický růst Číny a okolních zemí otevře i pro silnější motocykly obrovské trhy, na kterých bude silným argumentem cena. Takže osobně se domnívám, že příchod nových šestistovek například pod značkou Kentoya není až tak daleko. Náznaky například v podobě účasti týmu Locin Racing v stopětadvacítkách GP tu jsou.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist