globalmoto_duben_nolan




Vespa Settantesimo a skútry Piaggio Medley a Liberty

Kromě velkých motorek se v portfoliu Piaggio Group čile daří také skútrům. Legendární Vespa příští rok slaví sedmdesátku, a tak si k jubileu nadělila novou barevnou kombinaci. Řadu skútrů Piaggio zase rozšíří zcelanový model Medley s novým úspornějším motorem, který se uplatní také v modernizovaném skútru Liberty.

Kapitoly článku

Vespa Settantesimo

Sedmdesátka v názvu dnes představených skútrů symbolizuje jediné – výročí, které v příští sezóně uplyne od chvíle, kdy první Vespa opustila vrata továrny v Pontedeře.

Slavit se bude prostřednictvím trojice zavedených modelů Primavera, GTS a PX, které se pro příští rok představily v tradičním barevném provedení a s logem odkazujícím k narozeninám legendy. Všechny modely dostanou nový, typicky italský, odstín Azzurro 70 a tmavěhnědé sedlo. Na ráfcích kol se u oslavenkyň setkáme s dosud nepoužívaným tmavě šedým odstínem. Dílčí novinkou je standardní vybavení modelů Primavera 120 a 150 ccm systémem ABS, se kterým si velká GTS tyká už delší dobu.

Piaggio Medley / Liberty

Hlavní novinkou u skútrů Piaggio je zbrusu nový motor. Kapalinou chlazený čtyřventilový čtyřtakt v kubaturách 50, 125 a 150 byl konstruován s hlavním ohledem na co nejnižší spotřebu. Motor označovaný jako iGet tak má řadu moderních prvků zajišťujících menší tření a lepší spalování: vedle přepracovaného spalovacího prostoru, kliky a skříně zde najdeme také nový bezpřevodový startér (umístěn přímo na klice), vylepšený řemen nebo chladič vestavěný přímo do bloku motoru. Motor je rovněž vybaven funkcí Start&Stop a splňuje normu Euro 4. V provedení 125 ccm dosahuje výkonu 12 koní (9 kW) při 8250 ot./min a 11,5 Nm při 6500 ot., kubatura 150 ccm pak poskytne 15 koní (11 kW) při 7750 ot. a 14,4 Nm při 6400 ot. Obě nejsilnější verze přitom slibují spotřebu asi 2,1-2,2 L/100km.

Motor iGet najdeme od příštího roku nejen v tradičním elegánovi Liberty (50/125/150), ale také v zbrusu novém skútru Medley (125/150), který k vytříbenému stylu svého staršího souputníka přináší inovovanou vizáž a modernější výbavu. Oběma skútrům je vlastní podvozek s větším předním kolem (16“ 100/80 vpředu/14“ 110/80 vzadu), ABS ve standardu a také tradičně bohatá nabídka doplňků včetně multimediální platformy PMP (Piaggio Multimedia Platform - komunikace se smartphonem), zvukového systému PSS (Piaggio Sound Systém – reproduktory a Bluetooth komunikátor přehrávající hudbu z mobilu), imobilizéru s vlastním zdrojem nebo dálkovým ovladačem pro snadné nalezení skútru na přecpaném parkovišti. Novinka Medley se může pochlubit denním LED světlem vpředu i vzadu, elektrickým otevíráním sedla a především na svou kubaturu a podvozek zcela bezkonkurenčním podsedlovým prostorem (36,2 L), který pojme dvě přilby (max. jednu integrání a jednu otevřenou). Novinka má v obou variantách 138 kg pohotovostní hmotnosti.

Osvědčené a konzervativnější Liberty, kterého se za 18 let výroby prodalo na 900 tisíc kusů, se na sezónu 2016 připravilo také v dobré formě a s kupou novinek. Se zcela novým pevnějším a tužším rámem, novou přední kotoučovkou Nissin (240 mm; vzadu 140 mm buben), předním LED světlem, sensorem zabraňujícímu rozjíždění při sklopeném bočním stojánku, sensorem náklonu vypínajícím motor v případě pádu. Novinkou je rovněž přešité sedlo a nová řídítka, slibující lepší ovladatelnost a vyšší pohodlí. Za řídítky pak od nové sezóny najdeme LCD displej přepínatelný tlačítkem na pravé rukojeti. V přední části před nohami už nenajdeme akumulátor, díky čemuž se takřka zdvojnásobil úložný prostor nyní čtyřlitrové schránky. Kromě klasických jednobarevných verzí je Liberty letos navíc o něco pestřejší a svěžejší – to díky verzi Liberty S (nové barvy, červeně prošívané sedlo, dvoubarevné ráfky.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist