yamaha_demo_tour




Trojkolový skútr Piaggio MP3

Že je skútr super věc do města, už Italové poznali dávno. Ale kdyby ještě šlo nějak eliminovat to opírání nohou při stání na semaforu... Mezi poslední nápady na toto téma patří trojkolový skútr značky Piaggio s moderním názvem MP3.

Díky posazení přední části skútru na dvě jednostranně zavěšená kola opravdu odpadá nutnost udržovat při pomalé jízdě či stání na křižovatkách dávat nohy na zem. Vedle toho ale výrobce slibuje lepší držení stopy v zatáčkách a větší bezpečnost na mokru a nerovnostech a také při brždění - tady všude se pozitivně projeví dvě pneumatiky vepředu namísto jedné.


Jak na tomto skútru funguje naklánění v zatáčkách? Nebojte, nejde o žádný elektronický systém vyvažování - náklon funguje stejně přirozeně jako u motorky, jediným rozdílem je jakoby zdvojené přední kolo s nakláněcí osou a nezávislým odpružením obou kol. Rovnováhu vyvažuje stejně jako u motorky řidič. Náklon 40 stupňů bohatě překračuje plánované využití, navíc předek dovoluje vzájemné vychýlení výšky kol o 20 cm a počítá s odlišnou rychlostí kol v zatáčce.



V základní verzi není skútr „samonosný“ - to znamená, že na křižovatce se musíte opírat nohou o zem. Z příplatkovým vybavením hydraulického zamykání odpružení ale můžete při nízkých rychlostech zamknout svislou polohu a MP3 zůstane stát rovně - systém se po překročení rychlosti 15 km/h nebo po zvýšení otáček motoru nad 3000 sám odemkne a rovnováhu převezme řidič. Piaggio MP3 bude nabízen s dvěma motory - 125 ccm a 250 cmm - o výkonu 15 a 23 koní.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist