husqvarna_svartpilen_801_2




Mají naklánějící se tříkolky smysl?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
martjan_1098 (283) napsal 10.04.2019 v 15:48

zgarby na howno

remekson (4) napsal 04.04.2019 v 15:43

Já bych pro jistotu přidal ještě čtvrté kolo dozadu.

kawassak (127) napsal 04.04.2019 v 12:14

Furt malo divny. Teprve az to bude mit poradnou baterku, 3 el-motory, zpatecku, lodni sroub a ISO 50, tak jdu do toho !!!

Obycejny_clovek (323) napsal 04.04.2019 v 11:46+2

Odpověď za mě na otázku z článku je “ano, mají”.

Tři kola začala být zajímavá v USA v době, kdy se vraceli vojáci z Vietnamu a následky z trvalých zranění jim znemožňovaly jízdu na klasickém jednostopém motocyklu. Že se postupem času objevily tříkolové skůtry je fajn, je to pokrok někam dále a jak se v článku píše, pomáhá to těm, kteří potřebují nechat stroj stát, aniž by se o něj museli starat a současně nejsou omezeni ježděním automobilem.
Tříkolová motorka si věřím své zákazníky najde a pro mnohé to může znamenat jedinou možnou cestu, jak začít jezdit. Ať už z důvodu zdravotních, většího pocitu bezpečnosti nebo i třeba z důvodu, že tohle prostě rodiče povolí na začátek spíše než klasiku

freferg (0) napsal 04.04.2019 v 11:44

Mě se NIKEN rozhodně líbí. Vypadá to famózně. Kdybych měl možnost si to vyzkoušet, tak bych neváhal. Zatím je to ovšem cenovkou hodně vysoko, takže určitě koupě nepřipadá v úvahu. Stále bych raději koupil klasickou motorku.

burak000 (4) napsal 04.04.2019 v 11:34

Osobně gilera fuoco 500
Strašná sranda.. V zatáčce větší jistota na mokru a na pisku.. Kdyz se člověk naučí nesunda ve městě nohy. Větší citlivost na diry a nerovnosti vepředu.. Docela brutální vaha, tim bych řekl i spotřeba a kamaradi motorkáři se mi smáli ze mam ruční brzdu.. Používáno zároveň z motorkou.. Za mě dobrý.. Ale motorka je motorka..

Mig_35 (345) napsal 04.04.2019 v 09:04

ať si každý jezdí na čem chce. je tolik motorek, co bych si nekoupil ani náhodou, ale soudit podle toho jejich smysl?

Jacob82 (142) napsal 04.04.2019 v 08:48+2

Takže popořádku:
- já třeba nechápu, že zrovna na cyklistických závodech dělají doprovod fosílie.. Stoupat Alpský kopce za reklamní Škudkou musí bejt docela žrádlo..
- v zatáčkách se nebojim ničeho, platí na mě to, co slavně o jízdě na motorce vyřkl Kundera Proto jedzdim radši malý objemy
- 3 kola pro motoškoly asi dobrý, panici se nebudou tolik bát prvního čísla Fízlové maj koně, kola, Hummery, Lamba, i8mičky a já nevim co, tak proč ne, stačí obálka a do veřejnýho prostoru se dá protlačit kdeco
- do města nevim, na kostky asi dobrý, ale pro mě je zádsadní filtrování, takže asi ne...
- Niken domů? Nevim asi ne, jsem hlavně na anorektičky, ale projet bych se na tom chtěl moc! Pak teprve můžu řikat, dobrý nebo nedobrý. Našel bych ale jiný "niche" hračky, který bych upřednostnil, třeba sněžnej skútr

A ke komentářům:
- frajer co napíše, že ho to baví dostane mínusy, tak to nechápu.. Ehm vlastně už chápu.. Elektrika - zlo, ekologie - zlo, bezpečnost - zlo, novoty - zlo, jinej názor - zlo, budoucnost jednoznačně v zadeli (líp už bylo) a hlavně za všim je brutální konspirace

Miklasek (21) napsal 04.04.2019 v 08:18

Trojkolka má isto niečo do seba, ale ten Niken vyzerá príšerne.

goes (8) napsal 04.04.2019 v 08:05+3

Mel jsem 3 roky Piaggio mp3 500. Jezdil s tim vsude, na Italie, po Cesku, do prace v meste a...

1. urcite to lepe drzi, na mokru apod. obzvlaste
2. ano ma to 280 kilo, takze nevyhody, ale zase to ma nizko teziste, takze ta ovladatelnost neni tak hrozna. Neni to proste skutr co ma 125 ccm a je mrstny a obratny, ale dostat to na chodnik apod. no problem.
3. genilani vec, ze nemusi clovek pouzivat stojan a nic. Dojede k pumpe, zablokuje naklon, zabrzni ruckou a je to.
4. v desti apod. super pocitove, kdyz si vezmu, jak reaguje moto/skutr na vyjete koleje a vodu v nich a jak 3 kolka
5. urcite je slozitejsi se s tim vyhybat diram. Vyhodou motorky je, ze ma jedno kolo uprostred, vidim diru, udelam mysku a jedu dal. U 3kolky je treba myslet na to, ze to nema kolo ve stredu, ale po krajich a mysku je treba delat zasadne vetsi, jinak ji clovek trefi jednim kolem
6. urcite je to slozoitejsi na servis a serizeni, verim, ze to muze byt super, az to bude mit najeto a bude treba to servisovat

a nasel bych toho mrte vice. Za mne super. Diky 3kolce jsem si pak poridil motorku, protoze sem zacinal dost pozde a na dvou kolech sem se necitil. Na tomto jsem se otrkal a presel na dve kola a sem spokojeny.

Je to hodne komfortni a urcite to pridava na bezpecnosti. V meste genialni na ovladatelnost v nizke rychlosti atd..atd..

Vetsina negativ je dlme meho postavena na nejakych predsudcich a principech nekterych lidi. Ma to svoje misto.

maco (-3) napsal 03.04.2019 v 23:07

Každé zboží má svého kupce, pro fízly, pošt'áky a pizza rozvoz to bude dobré a pro tety to bude myslím zase drahé takže extra velký potenciál v tom moc nevidím.

Pedl (177) napsal 03.04.2019 v 21:37

Je to technologicky zajímavé, ale mně by tam chyběla lehkost, hbytost normální motorky a taky hlavně cit. U normální motorky v náklonu cítím jak se mi chovají kola, přetížení atd, můžu si s tím i různě pohrát, lehce driftovat jak chci, přenášet váhu. U těchto oblud bych se cítil jak v autě bez střechy. Třeba to koupím až budu starej a na dvou kolech se neudržím

Massakra (20) napsal 03.04.2019 v 21:06

Vypadá to pěkně hnusně takový paskvil ( mongomerák ) toto už není motorka.

nahllowSKY (315) napsal 03.04.2019 v 20:59

Lidé,ani zadarmo bych to nechtěl.

kopv (46) napsal 03.04.2019 v 18:56

Máme doma MP3 v obsahu 250. Má svá pro i proti, ale celkově velmi zajímavé svezení. Je mé přítelkyně, ale sám se na tom rád svezu. Za sebe mohu říci, že oproti článku mě nesvádí k riskování a spoléhání na 3 kola, v zatáčkách. Je to zkrátka něco jiného. Možná až neudržím motorku v důchodu je toto řešení.

hycomat (1) napsal 03.04.2019 v 17:33

Ja sa, samozrejme, bojím pádu na predné, ale viac sa bojím pádu na zadné - highsidera. Takže ešte jedno koleso dozadu a problem solved! Vlastne, nie, to je už štvorkolka.

Komik64 (3036) napsal 03.04.2019 v 17:21

Stráťa - sám to neřeším, mám řidičák na všechny motky, ale (alespoň u nás, ale i jinde...) se mi tomu nechce moc věřit - plno lidí jezdí právě "jen" na silných MP3 s "automatem" a s nožní brzdou kvůli tomu, že maj řidičák jen na auto (mrkni na registrace nejsilnějších MP3 LT apod. = až skoro 30 kW...)... A Quadro 4 je prý právě proto "čtyřstopé" = přední rozvor je větší (aby bylo snad jako tříkolka...) a má nožní brzdu, ale existuje i verze dvoustopá, bez překážející nožní brzdy na moto-řidičák...

Míra (210) napsal 03.04.2019 v 17:12

Komik64 - sidecar, tedy sajda je podle mě jen připojovací postranní vozík k motorce.
Podobné jako připojovací vozík k autu.

stráťa (104) napsal 03.04.2019 v 17:02

Docela by mě zajímal maximální náklon toho mechanismu, Dokáže i v maximálním náklonu kdy části tříkolky škrtají o asfalt stále rovnoměrně zatěžovat obě kola?

Mirjel: Na tříkolku nad 15kW potřebuješ pořád řidičák na skupinu A, jenom s B-čkem máš smůlu.

Komik64 (3036) napsal 03.04.2019 v 17:01

Jafra - kámoš jen s malým zbytkem síly, citu apod. v nohách (už se pořádně neopře...) mi posílal něco podobnýho - ale bylo to dokonce na 4 dost velkých kolech (při startu maník neměl nohy na zemi a ještě s tím houpal...), jako u Q4 se každý kolo mohlo zvednout jinam apod., jezdilo to daleko těžším terénem než by asi zvládlo Q4 - že by na tom mohl snad jezdit i on...
Míra - když jsme u těch "opravdu opravdových" motorek (hodně z toho ostatního podobnýho už jsem dole jmenoval...), ale co potom třeba motosajdy i s třeba hnaným kolem typu Ural, když to klouže a to někde skoro furt...

Míra (210) napsal 03.04.2019 v 16:39+1

Motocykl je jednostopé vozidlo.
Tříkolka patří na jiný web tříkolkári a čtyřkolkáři.

Pokud je někdo nemocný a nedokáže jezdit na motorce, může být tříkola řešení.

Hogon (75) napsal 03.04.2019 v 16:29

Mají naklánějící se tříkolky smysl? ...za mě NE

Jafra (0) napsal 03.04.2019 v 15:39-2

Fandím této koncepci, je to skvělá zábava. I u nás už máme zajímavé nakláněcí tříkolové enduro. Videa zde: https://www.youtube.com/channel/UCiJVaWrfZMd2EF21nUQqa-w

Komik64 (3036) napsal 03.04.2019 v 15:16

Teď kašlu na Niken apod. a budu psát jen o skútrech...
Zapomněl jsem uznat, že je to opravdu trochu "kompromis" (ta moje "4" má 4 stopy - radši bych tu dvoustopou - "motorkovou" verzi se stejnejma šířkama "os" a bez nožní brzdy, který se stejně trochu "stydím", protože jí nejsem schopen slušně dávkovat...), servis každejch 5 000 (to mám teď...) je fakt trochu vopruz, ale až to vojezdím, nechám to jen na déšť, dobu, kdy by mohlo hrozit náledí a drobné pojížďky, takže jednou za dva roky... Taky je tam ledacos 2x, u některejch i až moc elektroniky.
Přes tunel se 3 a 4-k-skútrech dá noha celkem snadno, na křižovatkách to stojí samo (bez dávání nohy dolů...) "na brzdách" (MP3 dokonce jen zmačknou knoflík...), zaparkuju kde, a zatlačím to, kam chci = aretace pákou + pak ruční brzda...
Italský poldové Quadra 3 i 4 maj...
Brzké nucené "elektrifikace" se taky bojím, ale tenhle 2.stroj bych si byl už "v elektrice" třeba i pořídil, když by mi zůstala normální motorka.
Byl jsem línej psát motorky do "profilu" a už jsem sem napsal víc...

raid (45) napsal 03.04.2019 v 14:58

Me by se jako naklapeci trikolka libil novy Goldas s DCT prevodovkou. Asi bych zacal setrit...
Obecne u tezke a relativne neohrabane cestovni motorky by mohly byt dve predni kola s moznost blokace vyhodou.
Nicmene Niken je na pohled vrcholne hnusna vec, nemuzu si pomoct. Ale to je samozrejme vec nazoru.

Komik64 (3036) napsal 03.04.2019 v 14:42

Heki - ono by se dalo diskutovat, jestli si nevybíráme motorky apod. alespoň částečně vlastně i podle toho, jak se chovaj, co chceme zvládat = vlastně by se i o bezpečnosti asi dalo mluvit (spolehlivý brzdy, zdvihy, schopnost dostat Tě z průseru apod.).
Navíc mně hromadná doprava ze 720 m.n. m., kde bydlím, do "nížiny", kde pracuju, vhodně nejezdí a večer ve 20.00 zpět už vůbec. Autem zase nechci jezdit já - takže když něco na silnici je nebo se něco chystá, vzal jsem dřív místo motorky (nespolehlivou, pomalou = sotva opravdových 80+, ale krásnou ) čtyřkolku ( TGB Blade - jak jeden trefně napsal, chlastala jak ruskej cirkus, servis každý 2 tisíce, ale to obvykle nedojela...) a pokud toho sněhu opravdu bylo extrémně (a to i dřív jen málokdy...) a zrovna byla O. K.,, byl jsem "docela silnic král". Jenže pořádnej sníh na silnici už vlastně nebejvá. takže teď beru Quadro 4 (na Heidenau...) a je to... Prodal jsem proto i úžasnýho G.- Runnera 200 (tady musím přiznat, že s velkou lítostí...), tohle totiž jeho i Bladea jako 2. stroj celkem nahradí... Holt záleží, co od toho chceš a jak to využiješ (na čem všem "naprosto nevhodným" lidi objeli svět... ).
Když to vyzkoušíš, tak širší (vepředu má jednostopej skůtr opravdu jen malou výhodu...) je to vlastně jen vzadu. Opravdovejch 110 to i se mnou jede všude (MP3 možná i o polovinu víc...), řidítka drží až dost pevně - řídíš to víc nakláněním, díry jsem jedním kolem projel slušný (naopak, jedněma kolama můžeš celkem bezpečně jet po našich speciál-krajnicích...), prolítnout hlubší vodou přes silnici je horší ("nerozrazí" to vodu jako enduro...), zase do srnky, nedej Bože. divočáka nebo jelena snad radši na tomhle, i když...

SLEEPER (1002) napsal 03.04.2019 v 14:40

Velke negativum prave u Nikenu vidim v tom, ze ta trikolka neumi sama stat.
Rikal jsem si, jaka by to byla supr vec pro vozickare, ale ono by to neslo.

Takze tohle vychytat a prodavat se bude.

LuckyLoser (89) napsal 03.04.2019 v 14:25

Tak když už jsme se tak rozepsali. Jednoduché pravidlo: co na motorce nemáš - to se Ti nepokazí. A na těch trojkolkách je toho až moc. Navíc servis. Jen ten běžný. Pak místo dvou gum koupíš tři. A tak dále.

To video dobrý. Podle mě si chtěl dát ještě jedno kolo, protože takovou blbost ještě neviděl .

A když blbnout, tak úplně. Nacpal bych tam ten motor z pračky s baterkama a je to ultra super truper moderní. Proč mám pocit, že to brzo bude?

MirJel (5) napsal 03.04.2019 v 14:22-1

Dle mého názoru je hlavní smysl v tom, že na vícestopé vozidlo, tedy i tuto tříkolku, stačí řidičák B. Jako na auto. No a kdo nemá řidičák na motorku, ten nejvíc ocení i další přidanou hodnotu toho kola navíc.

neznamyScooterD (1088) napsal 03.04.2019 v 14:09

ne to nemohlo bejt pro invalidy či starší lidi, ptže invalida většinou nehodí nohu přes 80cm sedačku když maj problémy i s tunelem na scootrech...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist