globalmoto_duben_nolan




Peugeot Metropolis se loučí, přijde nový

Francouzská značka má za sebou úspěšný rok. Její model Kisbee se stal nejprodávanější padesátkou v Evropě a nejprodávanějším jednostopým vozidlem ve Francii, v Číně narostly prodeje o 90 %, nově zastoupené Thajsko hlásí stovky prodaných kusů. Co Francouzi připravili na rok 2020? Tedy vlastně Indové…

Kapitoly článku

Když napíšeme „kromě elektrického Ludixu vlastně skoro nic“, bude to sice pravda, ale k tomuhle A musíme říct i B. Loni v červenci značka Peugeot Motorcycles vyhlásila projekt „Performance 2020“, což je krátkodobý plán obsahující nové modely i nové trhy a jsme právě v jeho prostředku. Minulý rok Peugeot naznačil vážnost svých velkých plánů konceptem elektrické verze tříkolky Metropolis a jakéhosi neo-retro naháče ve dvou verzích na technickém základě Mahindry Mojo (ta je i technickým základem nové Jawy 300), letos byl důležitý onen růst nových trhů a přišel model Pulsion (představení zde, na test se těšte brzy). Víc se toho určitě odehraje napřesrok, až tento projekt vyvrcholí. A ještě jedna velmi důležitá věc se stala: po pěti letech, kdy Mahindra vlastnila 51 % značky Peugeot Motorcycles, Indové letos v říjnu koupili i těch zbylých 49 % a ohlásili, že v rozmezí let 2021 až 2023 připraví dalších sedm úplně nových modelů. Máme se na co těšit.

Metropolis RS Concept

Svou velkoobjemovou naklápěcí tříkolku představili (tehdy ještě) Francouzi v roce 2013 a již brzy bychom se měli dočkat její nové verze. Peugeot zatím představil jen koncept pod stejným jménem, jaké jsme znali doposud (dokonce jsme jeden Metropolis RS letos testovali), a budoucí novinku bychom měli poznat podle designu více připomínajícího aktuální automobilové modely původní francouzské mateřské značky. Těch vnějších změn ovšem není až tak moc, jak bychom mohli po tolika letech očekávat, trošku na zádi a je tady nový čumák. Vlastně nejvíce je ta změna vidět na osvětlení, vzadu s 3D efektem, vpředu se „lvími tesáky“ známými z Peugeotu 508.

Jednoznačně byste ovšem nový model měli poznat, jakmile se posadíte za řídítky a pohlédnete na přístrojovou desku, zvednutou nahoru, aby ji měl řidič lépe ve výhledu. Tu tvoří tradiční dvojice ručičkových budíků a mezi nimi najdete veliký barevný TFT displej, jenž po připojení k mobilu prostřednictvím systému i-Connect s vestavěným GPS senzorem nabídne i navigaci. Tohle řešení prý zase připomíná kokpit nového Peugeotu 308.

Metropolis Ultimate

Tímto modelem, nabízeným vedle základní verze Access (menší přední kola, bez ABS) a luxusnější Allure, se Peugeot loučí se stávající generací. Ultimate se bude nabízet ve verzích Sport v černo-bílé kombinaci s modrými doplňky a s malým plexi (vlastně takové současné RS) a perleťově bílé Business, která nabídne hnědé kožené sedlo, opěrku pro spolujezdce a velké plexi.

e-Ludix

Elektrika samozřejmě nesmí chybět, na to už jsme si zvykli. A u Peugeotu se jí věnují opravdu hodně dlouho, to není jen tak nějaký náhlý výkřik do tmy. V roce 1996 tato značka přišla s modelem Scoot´elec, o pět let později debutovala e-Vivacity s li-ionovými bateriemi v podlaze, nedávno přišel Peugeot 2.0 (takový užitkáč, vlastně přejmenovaná Mahindra GenZe) a teď tady máme čtvrtou generaci elektrických Peugeotů, kterou zastupuje nový e-Ludix. Ten se tedy prodává již od začátku podzimu, dováží se do Evropy z Indie a pár kousků již slouží v sídle francouzského prezidenta, ale svou oficiální premiéru měl až na začátku listopadu v Miláně.

Ludix býval v nabídce francouzské značky takový malý jednooký jednoduchý sympaťák na 14“ kolech a teď se vrací v elektrické formě se čtyřmi motorovými módy. Je vybavený motorem o výkonu 2,5 kW, uloženém v těle skútru, zadní kolo je poháněno přes ozubený řemen. Motor živí 48voltová vyjímatelná baterka s kapacitou 1,6 kWh, jež má zajistit dojezd „až“ 50 km podle jedněch informací a 42 podle druhých. Její nabíjení trvá tři (na 80 %), resp. čtyři hodiny (do plna). Maximálka je omezená na 45 km/h, tohle je prostě jasné AM.

Ovšem pozor, kromě standardní verze, která s jednou 11kg baterií váží pouze 88 kg, bude existovat také varianta Sharing s jasným určením, která dostane ještě druhý akumulátor a bude v ekvivalentech pro 50 i 125 cm3. A ještě bude jeden e-Ludix, ten se bude jmenovat Cargo a půjde o jednomístnou verzi s velkým nosičem na 25 kg nákladu a bytelnějšími plasty.

P2X Concept

Tohle je zklamání. Již zmiňovaný koncept neo-retro naháče na technickém základě Mahindry Mojo známe už z loňska, letos jsme se těšili na sériovku, ale ještě musíme vydržet, zatím byl na stánku opět jen koncept, tentokráte ve verzi Full Black. Kde to vázne?

Django

Oblíbený retro skútr charakteristických tvarů (jeden z mála, který nekopíruje Vespu, nýbrž jde do vlastní historie) bude napřesrok k mání ve faceliftované podobě. Nicméně je to změna fakt jen maličká, kdo nemá Django nakoukané, nepozná nic – rozdíl je v tom znaku vepředu, který je nově na chromovaném grilu lemovaném LED světýlky.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
adminmotorkaricz přispěl 6 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist