yamaha_tenere_duben




Intermot: Peugeot

V Kolíně bylo mezi záplavou motorek k vidění také pár zajímavých novinek ze světa skútrů. Jednu z nich přivezli Francouzi, kterým poslední dobou nějak přestávají stačit dvě kola. Po konceptu tříkolky Onyx, představené na nedávném autosalonu v Paříži, vzali do Kolína sériový Metropolis.

Kapitoly článku

Metropolis má proti Onyxu zhruba roční náskok - jako koncept jej známe už z loňského Milána. Letos na Intermotu už tříkolový skútr stál ve své finální podobě, a podle dostupných informací si ho první zákazníci budou moci koupit už na jaře 2013.
Rostoucí poptávku po tříkolových skútrech příští rok určitě nesníží ani nový systém skupin řidičských oprávnění, protože od ledna sice zpřístupní majitelům béčkových řidičáků jízdu na jednostopých přibližovadlech, ovšem s omezením zdvihového objemu 125 ccm a výkonu 11 kW. Na Metropolis může řidič přesednout rovnou z auta i přesto, že jej pohání jednoválcová čtyřstovka  - ke splnění legislativních podmínek v tomto případě totiž stačí, že Peugeot splňuje předepsaný rozchod předních kol a je vybaven brzdovým pedálem, který ovládá oba brzdové okruhy. Přestože jej název předurčuje hlavně pro použití ve městě, s výkonem 35 koní se Metropolis nemusí bát ani na dálnici.
Na designu nové tříkolky není těžké poznat rukopis návrhářů francouzské automobilky.  Metropolis se ve všech základních tvarech podobá elegantnímu dvoukolovému skútru CityStar, ze kterého si tříkolka vypůjčila i prakticky řešený přístup do podsedlového prostoru. Ten se dá otevřít aniž by řidič musel opustit svoje místo za řídítky.
Podobně jako tříkolové skútry konkurenčních značek, také Peugeot Metropolis nabídne díky nezávislému zavěšení předních kol hlavně zvýšenou stabilitu a současně obratnost, stovnatelnou s klasickými jednostopými skútry. Systém naklánění předních kol se v podání Peugeotu nezývá DTW (dual tilting wheels). Co nejlepší adhezi pneumatik navíc pohlídají čidla tlaku, dodávaná ve standardu. Ani hmotností 265 kg Peugeot nijak nevybočuje ze zavedeného standardu. Podrobnější informace budou zveřejněny po milánské výstavě EICMA.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist