Otázky pro společnost A Spirit + ceníky Aprilia a Moto Guzzi 2006

Zeptali jsme se Jaroslava Pištěka, výkonného ředitele společnosti   A Spirit a.s. - dovozce italských motocyklů Aprilia a Moto Guzzi, na několik otázek ohledně novinek v roce 2006.

Otázky pro společnost     A Spirit + ceníky Aprilia a Moto Guzzi 2006

Kapitoly článku

Již několikátý rok mají značky Aprilia i Moto Guzzi zastupované v ČR společností     A Spirit a.s. společnou expozici na výstavě Motocykl se značkou Yamaha, se kterou také pořádala společné okruhové dny. Čtenáře by určitě zajímaly vztahy se společností Yama Moto Sport a.s a nyní s novou společností Yamaha Motor Czech s.r.o. K jakým změnám došlo?
Pokud jde o ryze české společnosti A Spirit a.s. a Yama Moto Sport a.s - důvod spolupráce v minulosti je jednoduchý – není již žádným tajemstvím, že obě akciové společnosti mají stejné akcionáře. Nicméně společný den na okruhu byl pouze v roce 2004 v Mostě a navíc pouze pro novináře, pro veřejnost byly dny odděleny. Pokud jde o společnost Yamaha Motor Czech s.r.o., postřehli jsme pouze to, že existuje a je novým dovozcem Yamaha, ale naštěstí s ní nemáme pranic společného. Nicméně od 1.1.2006 byla převedena akcionáři do společnosti A Spirit distribuce příslušenství, které dříve dovážel původní dovozce Yamahy, tj. značky oblečení a přileb Dainese, Alpinestars, IXS, Held, Arai, pneumatiky Pirelli a Metzeler, příslušenství Higway hawk a další značky, které zákazníci naleznou ve známé prodejně v Bráníku, později pod značkou yshop.cz.
Již nyní mohu říci, že příští rok už ani na výstavě MOTOCYKL 2007 značky Yamaha a Aprilia+Moto Guzzi vedle sebe rozhodně neuvidíte.
Kdy a kde bude Aprilia a Moto Guzzi den?
Aprilia a Moto Guzzi den bude letos opět v Mostě a to v termínu 13.července. Mimo to zvažujeme naši účast na mezinárodní akci na okruhu mimo území ČR ve spolupráci s importéry okolních států. Podrobnosti budeme publikovat na našich webových stránkách ihned, jakmile dojednáme definitivní podmínky. Skvělým tahem, jak ujistit zákazníka o kvalitě italských motocyklů, je poskytování rozšířené komerční záruky 2+2 roky na nové modely 2006 Tuono 1000R a 2006 RSV 1000 R / FACTORY. Chystáte do budoucna rozšíření i na další modely?
Tato záruka je poskytována přímo výrobcem, má celosvětovou platnost a je jasným důkazem, že motocykly Aprilia splňují nejnáročnější kvalitativní kriteria. Doufáme, že výrobce rozšíří tuto záruku i na další nové modely.


V nabídce Aprilie chybí klasický naháč pro široké masy (jako je Bandit či Fazer) za příznivou cenu. Myslíte, že se takový model v budoucnosti objeví, nebo chce Aprilia oslovit spíše užší skupinu motorkářů se zájmem o exkluzivnější modely?
V průběhu let 2007 až 2009 by měla Aprilia představit řadu nových modelů s různými obsahy motorů, ale podrobnější údaje jsou zatím v tajnosti. Neoficiálně se hovoří o široké škále vlastních motorů Aprilia v objemech 650 – 1200 ccm. Faktem je, že již dlouhou dobu všichni importéři požadují motocykly se středním obsahem 650-750 cc, které by byly cenově dostupnější. Na druhou stranu základním cílem Aprilie vždy bylo a zůstane nabízet spíše exkluzivnější motocykly a tak nečekejte, že se Aprilia zapojí do cenové války a bude nabízet motocykly s nízkým stupněm inovace, u nichž jediným prodejním argumentem je nejnižší cena. Tato prodejní politika zůstane doménou asijských výrobců, včetně těch z Japonska. Záměrem Aprilie je nabízet za rozumnou cenu co nejvyšší hodnotu. Proto jsou Aprilia někdy malinko dražší než japonci, ale zase podstatně levnější než např. Ducati a přitom jsou nové modely osazeny špičkovými komponenty již v sérii – Öhlins pérování, lehká kola, samozřejmostí již jsou radiální brzdiče i pumpy Brembo apod. Kolik jste minulý rok prodali nových motocyklů značek Aprilia a Moto Guzzi? Kdo byl váš nejúspěšnější dealer? Jaký model se nejvíce prodával?
V roce 2005 jsme prodali v ČR cca 200 ks strojů Aprilia a 30 ks Moto Guzzi. A to Aprilia prošla v letech 2004 a zejména 2005 nejtěžším obdobím ve své historii. Některé nové modely loni bohužel přišly na trh s velkým zpožděním. Nyní jsou však obě značky stabilizovány. U Aprilie je dlouhodobě nejprodávanějším skútrem model SR 50, z motorek RSV 1000. U Moto Guzzi loni jasně dominoval nový model Breva 1100, společně se svojí menší sestrou Brevou 750. Zejména u Moto Guzzi očekáváme významný nárůst prodeje díky zcela novým modelům Norge 1200, Griso 1100/850, Breva 850 atd.


Nejvíce motorek prodáváme v naší pražské centrální prodejně. Z dealerů je nejúspěšnější brněnský dealer italských motocyklů D Moto, který se specializuje na italské značky. Jednoznačně se ukazuje, že spolupráce s dealery asijských značek není vždy ku prospěchu věci, často naopak, i když výjimky se najdou.
Děkujeme za zajímavý rozhovor a pro čtenáře ještě připomeneme, že od 4. března jsou spuštěny zcela nové stránky www.aprilia.cz a do konce března bude také nový web www.motoguzzi.cz

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist