globalmoto_duben_nolan




Motocykl KRGT-1 od Keanu Reevese jde konečně do prodeje

Je tomu více než rok (přesně15 měsíců), co jsme vás informovali o společnosti Arch Motorcycles, kterou spoluzaložil slavný herec Keanu Reeves a customizér Gard Hollinger. Cesta modelu KRGT-1 byla opravdu dlouhá a motorka prošla několika variantami finálního designu, než se dostala do prodeje. Pojďme se tedy na ni ještě jednou podívat.

Jak už jste se mohli dočíst v našem předchozím článku, vývoj modelu prakticky začal už v roce 2007, kdy si „Neo“ přišel do dílny Garda Hollingera L.A. County Choprods objednat motorku. Stavba trvala pět let, pánové si sedli do noty, až si v roce 2012 řekli, že založí novou firmu a vyvíjená motorka bude jejich prvním modelem. S uvedením do prodeje se pak počítalo někdy v roce 2013.
K tomu ale došlo až teď, o rok později. Za tu doby ale pánové z Archu nelenili a z gruntu celou mašinu přestavěli. Oproti modelu na fotkách z loňského roku se odehrály významné změny v celkovém designu, motoru a také podvozku. Nyní KRGT-1 vypadá více sofistikovaně a uhlazeně.
Designérské změny se odehrály na přední části okolo hlavního světlometu. Zadní část a nádrž si uchovaly původní křivky, ovšem menším změnám se také nevyhnuli a to kvůli jinému motoru a podvozku. Původní H-D dvouválec nahradil motor, který vznikl za spolupráce S&S Cycles a Arch Motorcycles. Nový V-Twin má výkon 121 koní a točivý moment má hodnotu 165 Nm. Docela slušná čísla. Výkon na zadní kolo přenáší šestistupňová převodovka Baker pomocí řetězu, který nahradil původní řemen.
Kvůli změně pohonu z řemene na řetěz vznikla nová kyvná vidlice, kterou si v Archu sami vyrobili podle svých představ. Celkem je na motorce přes 200 unikátních dílů, které vznikly na CNC strojích a v CADu přímo pod rukama zaměstnanců Arch Motorcycles. Jen pár součástí dodaly jiné firmy. Mezi nimi musíme určitě zmínit Öhlins, který dodal přední vidlici, Race Tech a jejich zadní tlumič, nebo MotoGadget, odkud pochází přední LED světlomet.
Motocykl KRGT-1 o hmotnosti 243 kg si mohou zákazníci začít objednávat za pěknou sumičku 78 000 dolarů (přes 1 670 000 korun!), přičemž záloha při objednávce činí 12 tisíc dolarů. Zákazník si také může nechat upravit pozici stupaček nebo řídítek, aby mu motorka lépe sedla do ruky. Cenovka je ale opravdu vysoká, ovšem na druhou stranu jde o opravdu povedený kousek se spoustou unikátních dílů, za kterým stojí 7 let vývoje.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist