globalmoto_duben_nolan




Norton má v plánu nadupaný V4 supersport

Legendární britská značka Norton od své novodobé historie, která se začala psát před pár lety, má v plánu vyrobit supersport těch nejvyšších parametrů, který by mohl konkurovat třeba Ducati Panigale a její vymazlenější sestře s přídomkem Superleggera. Teď to vypadá, že se plány blíží ke skutečné realizaci!

Šéf designu Simon Skinner vypustil do světa první informace o chystané supersportovní mašině. Norton nedávno dostal jistou finanční injekci na vývoj a vybudování školícího centra pro „zelenou e-motorku“. Tato skutečnost tak jistě přispěla ke spuštění tohoto projektu, ale jak sám Skinner dodává, peníze rozhodně nepokryjí náklady spojené s jejich supersportem. Ten si na sebe bude muset vydělat sám.

Pokud chce Norton konkurovat Ducati a jejich žihadlu Panigale, bude se muset vytasit s něčím opravdu ostrým. Jejich chystaný V4 motor o objemu 1 200 ccm s přímým vstřikováním by měl vyprodukovat 200 koní a bude v sobě snoubit britskou závodní historii i poznatky ze současné F1. Na vývoji motoru se bude hlavní měrou podílet společnost Ricardo Motorcycle (samozřejmě Britové), která slibuje zakomponování nejmodernějších technických řešení.

Pořádný motor v dnešní době potřebuje kvalitní elektroniku. Najdeme zde vychytávky velmi podobné těm z MotoGP. Závodní ABS, kontrola trakce, spousta palivových map a mnoho dalšího k maximalizaci efektivity jízdy. Veškeré údaje nám pak motorka sdělí na přehledné přístrojovce, jejíž podoba si bere za vzor právě tu, kterou používají jezdci MotoGP.

Kapotáž pak bude z karbonu. Ze stejného materiálu budou i kola, zatímco rám bude z leteckého hliníku. Materiál zadní kyvné vidlice je prozatím v jednání, ale ve hře je jen karbon nebo odlitek z hliníku.

Titanový výfuk a „andělské oči“ pro denní svícení jsou pak jen takovou třeničkou na dortu. Ale na pořádně drahém dortu. V nabídce budou dvě varianty, podobně jako u Ducati, zde bude běžná (Panigale) a ostrá (Superleggera) verze. Předpokládané ceny se pak pohybují v rozmezí 25 až 30 tisíc liber (zhruba milion korun) a za nabušenou „premium verzi“ si pak Norton řekne o částku okolo 54 tisíc liber – tedy lehce přes dva miliony. Zatím se nic neví o případném spuštění výroby nebo kompletní výbavě, ale Norton se určitě včas ozve.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist