Norton chystá dvouválcovou 650
Text: Honza Zajíček | Foto: Norton | Zveřejněno: 21.11.2017 | Zobrazeno: 13 591x
Zájemci o motorku legendární anglické značky musejí zatím šáhnout celkem hluboko do kapsy. U nás se dnes prodává nejlevnější Commando Sport za 615 000 korun, takže rozhodně nejde o motorku na denní ježdění. To chce Norton změnit, a proto chystá menší šestsetpadesátkový motor, který se nejdříve objeví ve dvojici scramblerů.
Pohonná jednotka bude, jak říká šéf designu Simon Skinner, poloviční V4. „Vždycky jsme chtěli udělat paralelní dvouválec 650 a kolem něj komplet novou modelovou řadu, z nichž první bude právě Scrambler. Motor byl navržen ve třech výkonových stupních, kdy v nejvyšší přeplňované specifikaci nabídne 175 koní, ve výkonné atmosférické 100 koní a nejslabší nabídne něco pod 70 koní.“ Motor dostane přesazenou kliku o 270 stupňů, takže nabídne podobný zvuk a charakter jako u Commanda. Zároveň ale sdílí hodně ze zmiňované V4, třeba hlavy válců, nebo ventilový rozvod.
Scrambler bude používat ocelový trubkový rám a měla by to být lehká a odolná motorka, protože jak říká Stuart Garner, šéf Nortonu: „Když jsem v terénu, tak potřebuji, abych byl schopný motorku sám snadno zvednout a pokračovat v jízdě. Proto by také měla být odolná a vybavená doplňky jako je třeba kryt motoru, který bude dobře odvádět svou práci a nebude jenom pro parádu.“ Scrambler bude nabízen ve dvou verzích, jedna bude silničnější, druhá víc do off-roadu. Znamená to delší kyvnou vidlici a o palec větší devatenáctipalcové přední kolo. „Bude to Norton na denní ježdění,“ říká Garner. „Očekáváme, že to bude náš nejprodávanější model a cílíme na cenovku 10 000 liber (286 000 Kč) za základní model. Pokud bude prodej úspěšný, dovolí nám to vyrobit sportovní šestistovku už po roce od uvedení Scramblera do prodeje."
A v tu chvíli svitne naděje pro zájemce o V4, kteří nemají dostatečný rozpočet. Stále ale půjde o Nortona, takže nečekejte motorku ve stylu Ninji 650. Plánuje se hmotnost 140 kilo a výkon kolem stovky koní. Ve hře je i výše uvedená přeplňovaná varianta se 175 koňmi. Otázkou zůstává konečná cena, ale kdyby se jí povedlo udržet na půlce „vé čtyřky“ u přeplňované verze, bylo by to moc zajímavé!
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.