yamaha_mt09




Caféracer Norton Commando 961SE

Krize nekrize, Norton Motorcycles se rozvíjí kde může. Nově dostavěná továrna v Doningtonu o rozloze 1400m2 se, krom jiného, pustí i do výroby moderního café-raceru 961SE Commando. Designérská skupina kolem nového majitele Stuarta Garnera se činí a posílá do světa zprávu, že se máme po roce opět na co těšit.

961SE Commando reprezentuje novou éru této značky. Vychází z jistých kořenů v minulosti, na novém stroji se dočkáme použití těch nejmodernějších materiálů, designových prvků a vychytávek. Norton si ostatně stále nechává patentovat jak díly pro své motocykly tak i samotnou výbavu a oblečení.

Po dlouhých vyjednáváních s dosavadním americkým vlastníkem se po patnácti letech vrací značka zpět do Anglie a to jistému Stuartu Garnerovy (rovněž majitel Norton Racing Ltd.). Návrat značky do rodné země bude snad přínosem pro všechny fandy motocyklového odvětví. Ostatně se to i očekává, vzhledem k vysokým investicím nasypaných jak do stavby nové továrny tak i například do koupě samotné značky, vývoje Commanda 961 a dalších prvků spojených s chodem továrny. Dle všech předpokladů by tedy měla nastat nová éra těchto světoznámých motocyklů jejichž výrobu započal před více jak sto lety James L. Norton.
Na Commandu 961SE jsou použity některé prvky, které jsou k vidění na moderních motocyklech, duší a stylem ale vychází z původních modelů stavěných v minulém století. Syrový funkcionalismus a klasické rysy umožňují vcelku pěknou podívanou za všech stran. Motor je navržen tak aby byl vzhledově elegantní, jednoduchý na výrobu, lehce opravitelný a případně i upravitelný v domácích podmínkách. Dvouválec o obsahu 961ccm s elektronickým vstřikováním je usazen v trubkovém ocelovém rámu, motor má suchou spojku, chlazený je vzduchem, nožní startování odpadlo a tak je možno všech 80 koní probudit k životu pouhým stiskem tlačítka na řidítku. Ráfky obou kol a některé další části jsou vyrobeny z karbonových vláken a jak na předním tak i na zadním kole najdeme brzdiče Brembo Gold Line. Přední nastavitelné vidlice a dvojité zadní stylové tlumiče, rovněž nastavitelné, jsou pak dodávány od Ohlins. V předních přístrojích jsou zabudovány LCD displaye.

Podle mě vcelku povedený motocykl, pokud se vám líbí a měli by jste případný zájem, tak k dostání bude od letošního září.

A zde je pár technických informací: 

Výkon: 80 koní při 6500 ot./min.
Točivý moment: 90Nm při 5200 ot./min.
3 cestý katalyzátor zaručuje splnění emisní normy Euro 3 
Přední kolo: 3.50 X 17" BST Carbon Fibre s pneu 120/70
Zadní kolo: 5.50 X 17" BST Carbon Fibre s pneu 180/55
Přední brzdy: dvoukotouč, dvojpístkové Brembo o průměru 320mm
Zadní brzda Brembo 220mm
Karbonové doplňky: přední a zadní blatník, kryt řetězu, úchyt předního světla, 
přední a zadní ráfky kol
Převodovka: 5-ti rychlostní, suchá spojka, elektrický startér.
Elektronický ukazatel rychlosti a otáček motoru.
Nádrž: 17l
Suchá hmotnost: 188kg
Výška sedla: 813mm

Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (54x):
Motokatalog.cz



TOPlist