journeyman_brezen




MV Agusta si plácla s čínským Loncinem

Tak už došlo i na prémiového italského výrobce z Varese, který následuje další velké hráče a uzavírá partnerství s jednou z východních továren. Cíl je jasný – rozšířit portfolio o stroje o objemech 350-500 cm3, proniknout na rostoucí trhy a zvýšit zisky.

Kapitoly článku

Kdo chvíli stál, již stojí opodál – úryvek Nerudova citátu jako by vystihoval současnou situaci na motocyklovém trhu. Kdo totiž co nevidět nepřijde s motorkami o objemu do 500 kubíků a konkurenceschopnou cenou, neutrhne si kousek z chutného koláče rychle rostoucího asijského a indického trhu, a bude mít smůlu. Proto ve velkém evropské a americké značky uzavírají strategická partnerství s tamními výrobci, kteří se o výrobu těchto strojů postarají. Jen pár příkladů:

  • BMW + TVS a Loncin
  • Harley-Davison + Qianjiang
  • KTM + Bajaj a CF Moto
  • Piaggio + Zongshen
  • Norton + Zongshen

No, a do téhle partičky nám nyní přibyla dvojice MV Agusta + Loncin. Každý má spolupráci domluvenou jinak, někde vyrábí jenom motory, jinde i ostatní komponenty. Někde montují celé motorky a jsou i partnerství, kde naopak evropské značky prodávají své know-how na východ. V případě Agusty z partnerství budou těžit obě strany. Italská značka dostane řadu maloobjemových strojů a na oplátku Číňanům pomůže se vstupem do prémiového segmentu osmistovek.

Na co se tedy můžeme těšit u MV Agusty? Na konci roku 2021 by se na showroomech vedle stávajících objemů 675, 800 a 1000 měly objevit čtyři nové stroje s objemem mezi 350 a 500 kubíky. Návrh a vývoj bude ležet na bedrech Italů, výroba by pak měla probíhat v továrně Loncinu. Podobně to je třeba u BMW a modelů G310, které navrhly v Evropě a vyrábí se v továrně TVS. Přesnější informace o strojích nemáme, pouze to, že by mělo jít o prémiové stroje své třídy, které ponesou DNA MV Agusty, kam se řadí zvuk a vysoká dynamika strojů. Mělo by to tedy být hezké, kvalitně udělané, motory by měly pěkně vrčet a výkon by měl být na hranici povoleného limitu řidičského oprávnění A2, v případě pětistovek možná i vyšší. Mohly by to tak být třeba malé Brutale a sportovní model F ve dvou objemech, nebo třeba Brutale, sportovní Fko, cestovní Turismo a moc pěkná by byla třeba třistapadesátka připomínající Agostiniho, taková malá Superveloce. Moudřejší budeme během příštího roku.

Jaký bude výsledek spolupráce pro Loncin? Čínský výrobce by díky spolupráci s Agustou měl nabídnout zbrusu novou značku VOGE, pod kterou se budou skrývat špičkové produkty Loncin ve střední a velké objemové kubatuře. MV Agusta má s vývojem a výrobou velké zkušenosti, její motorky jsou plné nejmodernější technologie, takže prostřednictvím svého vývojového centra CRC Číňanům pomůže s vývojem a se vstupem na tento trh, který by se měl udát prostřednictvím stroje o objemu 800 cm3. Můžeme tedy čekat, že vezmou svůj tříválec, upraví ho pro potřeby čínského trhu a kolem něj postaví zbrusu nový stroj, protože prodávat převlečené Agusty pod návzem VOGE by byla sebevražda.

Dočkáme se těchto motorek i v Evropě? Pokud ano, tak to nebude v nejbližší době, nebo to tak alespoň vyplývá z vyjádření prezidenta Loncinu pana Yong Gaa: „Uzavření strategické dohody je reakce společností Loncin a MV Agusta na změny v poptávce na globálním trhu. Společnost Loncin použije pokročilé výrobní zdroje a znalosti čínského trhu, aby pomohla společnosti MV Agusta rozšířit svou produktovou řadu a zvýšit konkurenceschopnost svých produktů. Technologie MV Agusty a zkušenosti z konstrukce vysoce výkonných motocyklů podpoří dceřinou značku VOGE v cestě stát se lídrem na čínském trhu prémiových motocyklů.“ Timur Sardanov, generální ředitel společnosti MV Agusta k tomu dodal: „Tato strategická aliance je důležitým krokem k upevnění naší vize budoucnosti značky. Naším cílem je znovu potvrdit vedoucí postavení ve výrobě špičkových motocyklů a zároveň rozšířit naši zákaznickou základnu tím, že nabídneme širší škálu produktů, aniž by to ohrozilo naši pověst založenou na atraktivním designu a vysokém výkonu. Těšíme se na růst se správnými partnery a správnými produkty a jsme si jistí, že si naši zákazníci užijí výběr ze širší palety modelů, které všechny sdílejí stejný rodokmen a DNA MV Agusty.“ No, někde musí brát peníze na vývoj a výrobu nové čtyřválcové F4, Brutale a dalších strojů a limitované edice už k tomu asi nestačí. Sami jsme moc zvědaví, s čím Agusta přijde.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10.5 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
zmulin přispěl 3 Kč
Normik přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
LesaPáán přispěl 3 Kč
Dan66 přispěl -1.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist