MV Agusta F3 675 - detaily supersportu

V předvečer blížící se výstavy EICMA v Miláně se rozhodla firma MV Agusta poodkrýt značnou část technických informací o nové supersportovní krasavici střední třídy.

MV Agusta F3 675 - detaily supersportu
Fotografie a oficiální představení MV Agusty F3 675 proběhlo již loni na výstavě EICMA, ale poté bylo jakési trapné ticho po pěšině. Na jaře začaly prosakovat první zprávy, že F3 se začne prodávat až na přelomu roku 2011/12, což se nyní potvrzuje. V létě jsme se dozvěděli pár informací o vyšperkované verzi MV Agusta F3 675 "Series Oro", ale opět jde o novinku roku 2012.
Dle prvních loňských informací má mít F3 675 výkon 140 koní (137 k na klikové hřídeli), ale z dnešních (zatím neověřených) informací by měl výkon být kolem 130 koní, něktzeré zdroje uvádí dokonce jen 126 k. Maximální točivý moment by měl být 70,5 Nm.
Pojďme od spekulací k reálným číslům: čtyřtaktní řadový tříválec bude mít objem 675 ccm a vrtání x zdvih je 79 mm x 45,9 mm. Motor bude možné točit až k 15 000 ot/min, než zasáhne omezovač. Agregát by měl dosahovat nejvyššího výkonu při 14 500 ot/min, maximální točivý moment bude nastupovat v 10 600 otáčkách. Motor má titanové ventily a každý válec obsahuje dvě vstřikovací trysky. Rozvor motocyklu je 1 380 mm a suchá hmotnost je 173 kg.
Výše uvedené parametry zatím nikoho neohromí, ale MV Agusta připravila pro F3 675 balíček elektronických systémů MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System). Řidič má k dispozici hned 4 různé palivové mapy a možnost si jednu mapu sám nadefinovat. Možnost nastavení dále pokračuje u kontroly trakce, která má 8 stupňů. Zájemci si mohou přikoupit tzv. plnou verzi systému MVICS, kde je i senzor náklonu motocyklu v zatáčkách, který spolupracuje s řídící jednotkou motoru a kontrolou trakce, stejně jako další systémy: ve výbavě se totiž objeví i startovací asistent (launch control) a hlídač zvedání předního kola (anti-wheelie control). Aby toho nebylo málo, F3 675 dostane i asistenta EAS (Electronically Assisted Shift) pro rychlé řazení rychlostí "pod plynem" (quick-shift system).
Podvozek bude sestaven z kombinovaného rámu z ocelových trubek a hliníkového odlitku. Plně nastavitelné odpružení obsahuje obrácenou vidlici Marzocchi s průměrem trubek 43 mm vpředu, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs. Brzdy od firmy Brembo mají na předním kole dva kotouče o průměru 320 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.
MV Agusta F3 675 Serie Oro by se měla začít prodávat již letos v prosinci (aby  ji všem hodným motorkářům Ježíšek stihl  doručit ještě pod stromek), základní verze F3 675 bude v prodejnách od ledna 2012 s předpokládanou cenovkou 11 900 eur (cca 292 000 Kč).

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.32
Známkováno: 19x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist