MV Agusta Brutale 920
Text: Roman Daněk | Foto: MV Agusta | Zveřejněno: 29.12.2010 | Zobrazeno: 15 571x
MV Agusta chce přilákat více zákazníků a proto připravila slabší a levnější "entry model", naháč Brutale 920. Neradujte se předčasně, protože víme, že cena zřejmě neklesne pod 350 tis. korun.
Italská MV Agusta měla v portfoliu naháč Brutale 990R a 1090RR a supersportovní krasavici F4. Letos na podzim se modelová řada rozšířila o sportovní motocykl střední třídy - MV Agusta F3. A aby toho nebylo málo, dostali motorkáři dárek pod stromek v podobě nového streetfightera Brutale 920.
Nový naked bike má jít s cenovkou dolů a přitáhnout více zákazníků ke značce MV Agusta. Brutale 920 se má stát jakýmsi "entry modelem"; otázkou zůstává, zda splní tuto náročnou misi. Komponenty jsou špičkové, co jiného bychom od MV Agusty čekali, ale to se muselo odrazit i na výsledné ceně.
Základem motocyklu je příhradový rám z ocelových trubek, který je doplněn hliníkovým odlitkem. Uvnitř je kapalinou chlazený, čtyřtaktní řadový čtyřválec o objemu 921 ccm. Motor s rozvody DOHC má čtyři ventily na válec, vrtání a zdvih je 73 x 55 mm. Výkon pohonné jednotky na klice je 96 kW (129 k) v 10 500 ot./min, přičemž motor se dá točit ž do 11 600 otáček, než zasáhne omezovač. Maximální točivý moment 95 Nm nastupuje v 8 100 ot./min.
Řídící jednotka Mirelli má předvoleny dva jízdní režimy: Normal a Sport, které si může biker volit pomocí tlačítka na řidítkách. V základu je už i kontrola trakce. Plně nastavitelné odpružení má vpředu obrácenou vidlici Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je tlumící jednotka Sachs. Brzdy jsou od Bremba, radiální třmeny vpředu jsou samozřejmostí. 17palcová kola jsou obuta do pryže o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.
Suchá hmotnost motorky je 190 kg, ale příjemně překvapí nádrž na 23 l. S průměrnou spotřebou někde okolo 6,5 l na 100 km máte více než slušný dojezd cca 350 km! První modely budou k dostání v černé barvě, později má na trh přijít i "trendy" bílé provedení.
A teď k té ceně - první cena se objevila u kanadského autorizovaného dealera a je jen o 1 500 kanadských dolarů nižší, než model Brutale 990R. Takže dokážeme odhadnout, když se 990R u nás prodává za 399 900 Kč, bude cena nové Brutale 920 někde kolem 360 tis. korun, což je na "entry model" na českém trhu docela palba.
Nový naked bike má jít s cenovkou dolů a přitáhnout více zákazníků ke značce MV Agusta. Brutale 920 se má stát jakýmsi "entry modelem"; otázkou zůstává, zda splní tuto náročnou misi. Komponenty jsou špičkové, co jiného bychom od MV Agusty čekali, ale to se muselo odrazit i na výsledné ceně.
Základem motocyklu je příhradový rám z ocelových trubek, který je doplněn hliníkovým odlitkem. Uvnitř je kapalinou chlazený, čtyřtaktní řadový čtyřválec o objemu 921 ccm. Motor s rozvody DOHC má čtyři ventily na válec, vrtání a zdvih je 73 x 55 mm. Výkon pohonné jednotky na klice je 96 kW (129 k) v 10 500 ot./min, přičemž motor se dá točit ž do 11 600 otáček, než zasáhne omezovač. Maximální točivý moment 95 Nm nastupuje v 8 100 ot./min.
Řídící jednotka Mirelli má předvoleny dva jízdní režimy: Normal a Sport, které si může biker volit pomocí tlačítka na řidítkách. V základu je už i kontrola trakce. Plně nastavitelné odpružení má vpředu obrácenou vidlici Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je tlumící jednotka Sachs. Brzdy jsou od Bremba, radiální třmeny vpředu jsou samozřejmostí. 17palcová kola jsou obuta do pryže o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.
Suchá hmotnost motorky je 190 kg, ale příjemně překvapí nádrž na 23 l. S průměrnou spotřebou někde okolo 6,5 l na 100 km máte více než slušný dojezd cca 350 km! První modely budou k dostání v černé barvě, později má na trh přijít i "trendy" bílé provedení.
A teď k té ceně - první cena se objevila u kanadského autorizovaného dealera a je jen o 1 500 kanadských dolarů nižší, než model Brutale 990R. Takže dokážeme odhadnout, když se 990R u nás prodává za 399 900 Kč, bude cena nové Brutale 920 někde kolem 360 tis. korun, což je na "entry model" na českém trhu docela palba.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz