yamaha_demo_tour




Americký Motus končí

Hranice mezi životem a smrtí je velice tenká. Je to totiž jen pár týdnů, co jsme se tu rozplývali nad přestavbou se základem v exotickém Motusu MST-R a dnes musíme přijít se špatnou zprávou. Motus po 10 letech zavírá krám.

Kapitoly článku

Smutná informace se nejprve objevila v emailových schránkách majitelů Motusu a později se o ní na facebookové skupině Motus Owners Group, kam továrna umístila své prohlášení, dočetli další fanoušci značky. V jeho úvodu zní: „Po úžasné desetileté jízdě je Motus donucen s okamžitou platností ukončit veškerou aktivitu.“ Dvounásobná škoda, protože ve fabrice zrovna připravovali nový model. „Jsme překvapení a zklamaní, zejména proto, že jsme tvrdě pracovali na přípravě nového produktu, který měl v říjnu 2018 přijít do nového vzrušujícího segmentu, stejně jako měla přijít řada MST s řadou vylepšní“. Nového streetfightera s americkou V4kou se tak letos bohužel nedočkáme. Záměrně je tady to slovíčko letos, protože v továrně samozřejmě usilovně pracují na rychlém nalezení cesty, jak získat potřebné finance pro obnovení výroby.

Celá věc se má tak, že i přes povedenou motorku, která si našla srdce spousty zákazníků, si na sebe nedokázala vydělat. Ono není divu. S cenovkou, která se nedostala pod 30 000 dolarů, se nejspíš neprodávaly jako čerstvé housky. Finančním podporovatelům došla trpělivost a ustřihl přívod penězovodu. „Tento týden podporovatelé nečekaně informovali vedení, že už neposkytnou dostatečný kapitál k udržení provozu a růstu podnikání.“

Připomeňme si, čím byly a jsou motorky Motus výjimečné. Je to hlavně zdroj síly, která je pohání. S přezdívkou Baby Block šlo v podstatě o poloviční motor z Chevroletu Corvette. V4ka od Motusu má stejnou 90 stupňovou koncepci jako americký muscle car, její další zajímavostí je rozvod OHV s vačkou v bloku motoru, která pomocí zdvihátek ovládá dvojici ventilů na jednom válci. V duchu americké tradice vcelku archaická koncepce, jenže s objemem 1 650 kubíků si to můžete dovolit. Staré známé pořekadlo „objem ničím nenahradíš“ v tomto případě znamená 165 koní při 7 700 otáčkách a 166 Nm už při 5 000. Verze R umí dokonce 180 koní a 170 Nm a to už je pádný argument v boji s konkurencí. Kromě toho, že je tenhle agregát parádní na pohled, dokáže také vykouzlit úsměv na tváři svým jedinečným zvukem. Velká škoda, že s výrobou končí. Snad se najde nějaký nadšenec, který by to opět zadotoval. Ideální stav by byl, kdyby Motus koupil nějaký větší výrobce a my se mohli svézt i tady v Evropě.

Poslechněte sami:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Ondros přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
HlavaXBR přispěl 3 Kč
Witti přispěl 3 Kč
Piki přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist