globalmoto_duben_nolan




Motorkový trh 2012: opět mírný pokles

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marekh22 (0) napsal 19.01.2013 v 06:28

Kde by se to dalo zjistit to cislo prodanych Jawa v Cechach? Nebo mozna uz nikdo tu znacku nezna a nejak oslnive cislo to nebude. Jestli vyrobyli pres 2000 kusu to zase neni tak spatny co se celkoveho poctu tyce. A kdy ze to zacnou delat nejake poradne motorky?

Klouda (52) napsal 15.01.2013 v 11:50

Tak angláni měli větší prodejnost než Suza a Kawa? To to tady za pár let vypadat...

zxero750 (0) napsal 14.01.2013 v 13:59

Produkce motocyklů v týnecké Jawě se zdvojnásobila na 2319 strojů za rok 2012 ale kolik se prodalo u nas ???

zxero750 (0) napsal 10.01.2013 v 14:26

Jawa v roce 2011 prodala přes přes 1500 motocyklů, z toho v ČR necelou stovku. a letos ani tu s tovku

crxjet (258) napsal 10.01.2013 v 13:44

alexa7 - jen placaš, pokud bmw nepujde s cenou a vyvojem (rozumnej cenou dolu), tak díky narustajici konkurenci pujde do prdele... takže jedina cesta je hledat uspory, zlepsovat motorku a snizovat cenu, jinak si na trhu neprdnes, konkurence zacina byt obrovska

SuperSic58 (1306) napsal 09.01.2013 v 13:57-1

Dráťa: kde dávaj ty nový motorky k rohlíkum? Hned tam jedu!

Dráťa (61) napsal 08.01.2013 v 23:11-3+2

Hurrican - jdi s tou protižidovskou agitací do p...alestiny! Na cenovou politiku prodejců můžete maximálně nadávat, ale to je tak vše. Kdo chce jezdit, pro koho motorka opravdu NĚCO znamená, ten jezdí, třeba na jetým bajku. Krom toho ceny v bazožích jsou na rekordních minimech. Nejsmutnější na týhle statistice je, že m***y typu NC700 a různý číny se už pomalu dávají zadarmo k rohlíkům, a krásný dobrý bajky mizí. Dnes je každej s ujetým tisícem kilometrů "velkej bajker", každej druhej chytrej jak evropská komise a o motorkách ví exkrement a ze srazů se staly rockfesty, kde není slyšet vlastního slova a kde se jen chlastá. Motorka se bohužel stala masovou záležitostí (právě kvůli NC700 a podobným), a co hůř, stal se z ní (vedle auta, barevný televize a dovolený v Jugoslávii) společenskej status (každej majitel haryka je poloviční k****n). Kdyby byly ceny výš, spousta těchle "rádobybajkerů" by vypadla ze hry a byl by klid.

alexa7 (101) napsal 08.01.2013 v 21:49-1

crxjet:kríza nekríza BMW a Ducati sa predávajú ako teplé párky , myslím tie najdrahšie modely.Tak načo by zlacnovali kvôli tebe?
Tu si kukni: v Taliansku sa predá 3x tolko GS ako V stromov.
To že my sme tu na párkoch to neznamená že je to všade tak.

//www.motoblog.it/post/72883/mercato-classifiche-top-100-settembre-2012-tmax-530-r-1200-gs-e-nc700x-i-piu-venduti

Marekh22 (0) napsal 08.01.2013 v 21:43

A kolik ze tech motorek prodala Jawa? Ani ne 89, to snad neni ani mozne ne, nebo se divam blbe? Vite nekto to cislo.

Georgik (76) napsal 08.01.2013 v 19:26

Bledemon: Kalousek ma s rovnostarstvim pravdu. A sam jsi to napsal. Zmizela nebo mizi stredni trida, nejen u motorkaru. Rovnostarstvi nikdy nejde nahoru, ale vzdy srazi ty bohatsi na uroven chudsich. A paradoxne ruku v ruce s tim jde, ze Ti nejbohatsi se bud drzi na stejne urovni nebo jeste bohatnou. Krize se prodeje luxusu, cimz predevsim drazsi moto urcite je, vzdy dotkne az jako posledniho, pokud vubec.

Anti (390) napsal 08.01.2013 v 17:36+2

A mně je to jedno,pochybuji že se svým dělnickým platem někdy do těchto statistik zasáhnu...

Dovi (90) napsal 08.01.2013 v 16:51

Jasně že Ducati je motorka, ale v reakci na moji poznámku o cenách motorek jsi přece na prvním místě psal o Oktávkách, ne?

A jasně, není motka jako motka, ale jestli u nás máme mašiny i za 30-40 tisíc, a čajna skůtry v Tescu za 20 (dodávám já), tak tam je mají v přepočtu za 10, byť třeba trochu očesaný nebo bez katu apod. Ale souhlasím, že ty cenový rozdíly neplynou jenom z rozdílné kupní síly a konsenzu, co ještě je a co už kde není luxus (jak jsem to ve zjednodušení nadhodil), ale ta cenová politika v tom kterým státě se taky odvíjí od zdanění, a cel a zázemí dané značky atd. atd... Třeba jeden extrém - např. Entfiledy jsou v Indii za zlomek toho co v Evropě, a US ceny se taky pohybujou jinak než v západní Evropě nebo dokonce tady, i když i tady je to zase sranda oproti rozvíjejícímu se východu Evropy nebo pojugoslávském Balkánu. Jenže tady byly taky před sedmi osmi rokama ceny o dost vyšší, a v 90. letech z dnešního pohledu už úplně absurdní, a kór ještě při tehdejších platech.

f.hoffi (23) napsal 08.01.2013 v 16:43-1+4

"Miluju" ty různé grafy, odborné názory ekonomů, termín opět mírný pokles mě úplně nadzdvihává ze židle. Co si autor článku myslí?, že motorka je rohlík?, to je luxus, který si můžem dovolit je při velké skromnosti k ostatním věcem, teda až na pár VIP, kteří neřeší cenu. Novku jsem si koupil jen jednou a už bych to asi neudělal, zas takový sobec k rodině nejsem.

SPV (816) napsal 08.01.2013 v 16:17+2

Dovi: čoveče, Ducati Monster přece není auto. Znáš Ducati, nebo ne?

Ano, v Indii je levnější, jen 300tis. Tolik tam stojí i Yamaha FZ1, která je tu za 230. Víš, není motorka, jako motorka. Taky tu máme motorky za 30,40 tis. Stejně jako v Indii, nebo Jižní Americe.

Dovi (90) napsal 08.01.2013 v 15:14

SPV>

"Dovi: Nevím, co myslíš za rozvojové země, ale ve východní Číně stojí nejlevnější Octavie na naše 360 tis. Tedy je dražší, než na západě. A Ducati Monster je tam od 450 tis jako nejlevnější Ducati!!! To znamená 2x tolik, co u nás."

Ale vždyť já mluvil o cenách motorek v zemích 3. světa a Ty píšeš o autech!!

Ovšem i těma vysokejma cenama aut v rozvojových zemích potvrzuješ tu tezi o tom, že co je luxus, to je drahý. Je to přesně tak - tam jsou drahý auta, páč automobil je tam luxux, který si můžou dovolit jenom "lepší lidi". Proto jsou tam ty auta drahý. A u nás jsou zase luxusem (zbytnou věcí) motorky, a i proto jsou tady motocykly relativně dražší než auta, který zase u nás nejsou luxusem, ale nezbytnou spotřební věcí.
V rozvojových zemích jsou ale motorky opravdu levný, jezdí tam na tom kdejakej chuďas a provozuje s motorkou živnost, případně je to jedinný dopravní prostředek v jeho velké rodině - viz např. Indie, Indonésie, apod., a z jiné části taky třeba chudší země latinské Ameriky.
 

r.ricci (5) napsal 08.01.2013 v 15:10+2

Jedna věc je, že nejsou peníze, ale když už peníze jsou, tak není z čeho vybrat. Pomáhal jsem kamarádovi s výběrem nové motorky. Jeho představa byla cestovní enduro. Nepreferoval žádnou značku, chtěl si porovnat nabídky různých výrobců. Objel jsem s ním několik oficiálních motoprodejců. Několikrát se nám stalo, že konkrétní typ si na prodejně nemohl prohlédnout, natož si ho vyzkoušet. "Není problém ji objednat," bylo nám řečeno. To nikumu k rozhodnutí, jestli koupit nebo ne, nepomůže. Prostě člověk musí koupit kočku v pytly. Tak nakonec si koupil v bazaru ojetinu. A tam bylo opravdu z čeho vybírat a s čím porovnávat.

Pedl (178) napsal 08.01.2013 v 15:02-1+2

koukám že kawa není u nás moc populární

IgniHellfire (3) napsal 08.01.2013 v 14:46

Veřejné mínění je nejsilnější zbraní prodeje...

SPV (816) napsal 08.01.2013 v 14:35-1+2

Dovi: Nevím, co myslíš za rozvojové země, ale ve východní Číně stojí nejlevnější Octavie na naše 360 tis. Tedy je dražší, než na západě. A Ducati Monster je tam od 450 tis jako nejlevnější Ducati!!! To znamená 2x tolik, co u nás.

Ad Kawa: kdo chce Kawu, tak si ji koupí. Stejně tak Ducati. Ale spousta čechů si myslí, že Ducati je předražený porouchaný krám, a že nejlepší je Honda. Tito lidé ale neskusili nikdy nic jiného. Už v Motocyklu z 90´let byl průzkum, ve kterém skoro 40% čechů si myslelo, že nej je Honda, 10% že Ducati, a jen 4 nebo 5% že Kawasaki, aniž by někdy z těchto motorek nějakou vůbec měli. A v tom to je.

Podívejte se na průzkumy a weby v jiných státech, a pochopíte, proč se tam prodá tolik Kawasaki a Ducati.

Dnes spíš lidi volí pěkné bydlení před motorkama, které prodávají, nebo nekupují, aby měli na nový dům, nebo lepší byt. Ten ale zážitky nenahradí.

SPV (816) napsal 08.01.2013 v 14:21-1+1

Ducati si drží prodeje, ale i cenu. Naříkat si na ceny nových motorek ale moc nejde, protože jsou i o 50-100 nižší, než byly před 10 lety, kdy litrové motorky se běžně prodávaly za 450tis a SP1 dokonce 495tis. Stejně tak kategorie náháčů 600 prakticky nebyla pod 200tis. Dnes je od 150.

Dovi (90) napsal 08.01.2013 v 13:08

"naše Jawa v roce 2012 prodala oproti roku 2011 snad o více než 100% motorek víc, prodeje se pohybovaly ve stovkách kusů.V grafech to vidět není."

Pokud jsou ty údaje o stoupající produkci motocyklů Jawa pravdivé, tak to ani nemůže být v těch grafech vidět - většina z těch vyrobených kusů se tady v ČR neprodá(vá)...
 

Milan1963 (272) napsal 08.01.2013 v 13:00+1

Graf je pravdivý - asi bohužel. Mám motorku 6 let starou. Taky jsem letos uvažoval o obměně, jenže mám rodinu a tak se koupilo nové auto. Na novou motorku nezbylo. Ojetinu nechci, takže zbývá šetřit. Motorka je pro mnohé opravdu luxus. A bude to lepší? Obávám se, že v dohledné době ne.
Trochu mě jen zarazilo, že naše Jawa v roce 2012 prodala oproti roku 2011 snad o více než 100% motorek víc, prodeje se pohybovaly ve stovkách kusů.V grafech to vidět není.

The_mission (2) napsal 08.01.2013 v 12:53

Ad KAWA: Přesně tak, na severní moravě je jediný dealer, jistá firma, u které bych si nekoupila ani rohlík. Nedej bože, že bych tam musela něco servisovat nebo třeba řešit reklamaci.

alphaville (11) napsal 08.01.2013 v 11:54+3

bledemon - kdyby Kawasaki v německu zastupovalo ASKO,tak jsou taky uplně v pr-deli,jako tady.Ale proto že tam nemaj ASKO,tak jsou před Suzuki i Yamahou.

crxjet (258) napsal 08.01.2013 v 11:45+1

alexa7 - dobrej žvást, každej obchodník chce vydělat, o to jde, tebou zmíněný bmw uz je ve spouste zemi rozsirenejsi nez kdejakej japonec, ducati pod Audi udela podle me to samé, bude chtít prodat a ne jen paberkovat u par bohatych jedincu, takze kecy o ojedinelosti jsou ve svete byznysu o howne

Dovi (90) napsal 08.01.2013 v 11:37

 
bledemon>

"Dovi: nedivím se, že motorky stojí jak auta, když se jich prodá mnohonásobně méně, spíš nechápu cenu zrovna wr250r ve srovnání třeba s banditem (jasně lepší podvozek, zase jednodušší motor, asi taky rozhoduje poptávka)."

Ta katalogová (dopručená) cena endura Yamaha WR250R je bohužel stále ještě 180 tisíc Kč. A cena komplementárního motardu WR250X je dokonce 185 tisíc Kč.
To je opravdu moc, ale takto to bylo stanoveno při zahájení prodeje, kdy jedinou reálnou konkurencí v této třídě byla po všech stránkách (podvozek, motor...) slabší Kawa za cenu o cca 50 tisíc nižší.

Ale ani vzhledem k té kvalitě WR250R/X bych za to ty ceníkový peníze nedal, je to fakt strašně moc - ale shodou šťasných náhod jsem koupil udržované WR250R s doplňkama z druhé ruky - od slušného prvního majitele přímo zde v ČR, s doplňkama a s nájezdem jenom 3.500 km - a to za skoro polovinu původní ceny...

Takže pak ty prodeje nových motocyklů mají k něčemu vypadat!!

Jenže ve skutečnosti ty ceny v motosalonech postupně padaly na přijatelnou úroveň - např. WR250X ze skladových zásob se dá dneska koupit tuším za 125-130 tisíc. A předloni (rok 2011) bylo v Brně k mání v sezónní slevě za 115 tisíc Kč, a loni (2012) měli dokonce časově omezenou akci za 105 tisíc Kč. To už by samozřejmě bylo jinší kafe.
 

hurrican (-12) napsal 08.01.2013 v 11:07-1+2

Kdyby židovský podvodník a tunelář Castiglioni, majitel Cagivy a MV Agusty nevytuneloval a pak následně nezavřel ČZ Strakonice i s motorárnou pro Jawu a tím nezlikvidoval legendární motocyklový průmysl v ČR, prodávalo by se u nás podstatně víc motocyklů. Ten Žid Castiglioni patří navždy za mříže !

rrss (0) napsal 08.01.2013 v 11:02-5+1

Ono by ke zvýšení prodejů nových mašin stačilo, kdyby STK na motorky skutečně prováděly kontroly. Kolik by zmizelo bazarovek (ani by o ně nebyl takový zájem), mašin s přeraženými čísly, svařovanými rámy, nedržícími stopu, nefunkčním ABS, vyndaným katem (sám jsem ho taky vyndal)...

zmulin (371) napsal 08.01.2013 v 10:47+1

Suzuki má hrozivej pokles za těch pár let

alexa7 (101) napsal 08.01.2013 v 10:33-3+1

Myslím že cenovú politiku masového predaja áut/s dotovaními pracovnými miestami/ s motorkami, sa nedá porovnať.
Skutočne hodnotné motorky si našťastie držia ceny a ludia si ich kupuju /BMW,DUCATI/ a vždy boli drahé. Kto nemá na to, nech si kúpi čínsky skuter alebo HONDU./tá sa postupne vyberá tuctovou lacnou cestou/
Myslím že zlacnenie napr.BMW by si ani nemohli dovoliť vzhladom na klientelu čo majú.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist