yamaha_demo_tour




Motocyklový boom 2007

Globální oteplování motorkářům evidentně svědčí a oblíbenost motocyklů roste. Podle nejnovějších statistik Svazu dovozců automobilů se registrace nových motocyklů za první čtvrtletí roku 2007 v porovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšily více než o polovinu. V prvním čtvrtletí 2007 bylo registrováno celkem 3428 motocyklů včetně mopedů. Za srovnatelné období minulého roku to bylo 2156 motocyklů. Svaz dovozců automobilů uvolnil další zajímavé statistiky, takže se podíváme, jak se vyvíjel trh v minulém roce a jak má našlápnuto do letošní sezóny.

V roce 2006 bylo podle údajů SDA v kategorii L - Motocykly registrováno 19 617 nových vozidel a 13 113 ojetých vozidel. Obrovskou část nově registrovaných kusů tvoří maloobjemové stroje, skútry a mopedy, ve kterých se stále více prosazují prodejci čínských výrobků. Podívejte se, jak se alespoň přibližně prodeje dělily podle objemů, přestože vypovídající hodnotu těchto údajů dost snižuje vysoký podíl nezařazených strojů. Podle tohoto grafu to tedy vypadá, že velkých objemů je necelá pětina.


Graf podle objemu 2006
Do 50 ccm 6844
Do 125 ccm 2627
Do 350 ccm 872
Do 500 ccm 526
Do 800 ccm 1790
Nad 800 ccm 1384
Jiné 416
Nezařazeno 5158

V následujícím grafu pro rok 2006 jsem se zaměřil jen asi na třetinu z celkového počtu, a sice na desítku nejzajímavějších značek a výrobců nejvyšších objemů + navíc Jawa. Pozornost by si zasloužily i další zavedené značky, ale menší objemy prodeje jsem musel pro přehlednost vynechat. Této části trhu tedy v loňském roce dominovaly japonské značky vedené Hondou v těsném závěsu s Yamahou.


Graf hlavních značek 2006
Honda 1869
Yamaha 1629
Suzuki 1028
Kawasaki 342
Aprilia 275
Jawa 225
BMW 213
KTM 205
Harley Davidson 198
Ducati 95
Moto Guzzi 69

No a když už jsme u větších objemů, možná vás bude zajímat, jak se vloni prodávaly opravdu velké mašiny - se zdvihovým objemem nad 800 ccm. Tady už se hodnoty Hondy a Yamahy téměř vyrovnaly a i ostatní poměry sil vypadají jinak:


Velkoobjemové motorky (nad 800ccm) 2006
Honda 288
Yamaha 276
Suzuki 203
Harley Davidson 181
BMW 147
Ducati 69
Kawasaki 53
Moto Guzzi 50
Aprilia 36
KTM 35
Buell 22

A jedeme dále - teď se podíváme, kde nové motorky prodávají. Kolik strojů se prodalo v jednotlivých krajích? Z čísel je vidět, že nejvíc motorkářů s novou mašinou (nebo nejvíc peněz?) přibylo v Praze a okolí, následuje Brněnsko a Ostravsko.


Graf podle krajů 2006
Středočeský 2815
Praha 2768
Moravskoslezský 2147
Jihomoravský 2145
Ústecký 1262
Královéhradecký 1183
Jihočeský 1123
Olomoucký 1082
Liberecký 975
Plzeňský 974
Zlínský 945
Vysočina 916
Pardubický 834
Karlovarský 448

Na úplný závěr se podíváme na čerstvé statistiky z prvního čtvrtletí letošního roku 2007. Vynecháme záplavu čínských značek prodávaných například i v supermarketech a zaměříme se opět na již jednou vybranou "desítku nejzajímavějších značek a výrobců nejvyšších objemů + navíc Jawa." (a opět se omlouvám příznivcům méně zastoupených, avšak také známých značek). Z následujícího grafu je vidět, že v celkových prodejích se na první místo probojovala Yamaha.


První čtvrtletí 2007
Yamaha 361
Honda 334
Suzuki 255
Kawasaki 61
KTM 61
Aprilia 56
BMW 51
Harley Davidson 49
Ducati 34
Moto Guzzi 22
Jawa 20

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist