V roce 2006 bylo podle údajů SDA v kategorii
L - Motocykly registrováno 19 617 nových vozidel a 13 113 ojetých vozidel. Obrovskou část nově registrovaných kusů tvoří maloobjemové stroje, skútry a mopedy, ve kterých se stále více prosazují prodejci čínských výrobků.
Podívejte se, jak se alespoň přibližně prodeje dělily
podle objemů, přestože vypovídající hodnotu těchto údajů dost snižuje vysoký podíl nezařazených strojů. Podle tohoto grafu to tedy vypadá, že velkých objemů je necelá pětina.
Graf podle objemu 2006 |
Do 50 ccm |
6844 |
Do 125 ccm |
2627 |
Do 350 ccm |
872 |
Do 500 ccm |
526 |
Do 800 ccm |
1790 |
Nad 800 ccm |
1384 |
Jiné |
416 |
Nezařazeno |
5158 |
|
V následujícím grafu pro rok
2006 jsem se zaměřil jen asi na třetinu z celkového počtu, a sice na
desítku nejzajímavějších značek a výrobců nejvyšších objemů + navíc Jawa. Pozornost by si zasloužily i další zavedené značky, ale menší objemy prodeje jsem musel pro přehlednost vynechat. Této části trhu tedy v loňském roce dominovaly
japonské značky vedené Hondou v těsném závěsu s Yamahou.
Graf hlavních značek 2006 |
Honda |
1869 |
Yamaha |
1629 |
Suzuki |
1028 |
Kawasaki |
342 |
Aprilia |
275 |
Jawa |
225 |
BMW |
213 |
KTM |
205 |
Harley Davidson |
198 |
Ducati |
95 |
Moto Guzzi |
69 |
|
No a když už jsme u větších objemů, možná vás bude zajímat, jak se vloni prodávaly opravdu velké mašiny - se zdvihovým objemem
nad 800 ccm. Tady už se hodnoty Hondy a Yamahy téměř vyrovnaly a i ostatní poměry sil vypadají jinak:
Velkoobjemové motorky (nad 800ccm) 2006 |
Honda |
288 |
Yamaha |
276 |
Suzuki |
203 |
Harley Davidson |
181 |
BMW |
147 |
Ducati |
69 |
Kawasaki |
53 |
Moto Guzzi |
50 |
Aprilia |
36 |
KTM |
35 |
Buell |
22 |
|
A jedeme dále - teď se podíváme, kde nové motorky prodávají. Kolik strojů se prodalo v
jednotlivých krajích? Z čísel je vidět, že nejvíc motorkářů s novou mašinou (nebo nejvíc peněz?) přibylo v Praze a okolí, následuje Brněnsko a Ostravsko.
Graf podle krajů 2006 |
Středočeský |
2815 |
Praha |
2768 |
Moravskoslezský |
2147 |
Jihomoravský |
2145 |
Ústecký |
1262 |
Královéhradecký |
1183 |
Jihočeský |
1123 |
Olomoucký |
1082 |
Liberecký |
975 |
Plzeňský |
974 |
Zlínský |
945 |
Vysočina |
916 |
Pardubický |
834 |
Karlovarský |
448 |
|
Na úplný závěr se podíváme na čerstvé statistiky z
prvního čtvrtletí letošního roku 2007. Vynecháme záplavu čínských značek prodávaných například i v supermarketech a zaměříme se opět na již jednou vybranou "
desítku nejzajímavějších značek a výrobců nejvyšších objemů + navíc Jawa." (a opět se omlouvám příznivcům méně zastoupených, avšak také známých značek). Z následujícího grafu je vidět, že v celkových prodejích se na první místo probojovala Yamaha.
První čtvrtletí 2007 |
Yamaha |
361 |
Honda |
334 |
Suzuki |
255 |
Kawasaki |
61 |
KTM |
61 |
Aprilia |
56 |
BMW |
51 |
Harley Davidson |
49 |
Ducati |
34 |
Moto Guzzi |
22 |
Jawa |
20 |
|
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)