Motocykl 2006

Letošní výstava Motocykl je definitivně za námi, je tu čas na malé ohlédnutí. Od minulého ročníku nám tato jarní akce opět o něco vyspěla a rozrostla se. Obsazení všech pavilonů holešovického výstaviště bylo urcčitě znát, přestože zadní pavilony přeci jen nemohli co do zajímavosti konkurovat těm hlavním halám Průmyslového paláce. I dole se ale bylo na co dívat a hlavně pavilony E a B byly užitečným a pěkným zpestřením celé výstavy.

Motocykl 2006

Kapitoly článku

Již druhým rokem jsme se zúčastnili výstavy nejen jako novináři, ale také jako vystavovatelé. Stavba stánku a samotná příprava programu pro návštěvníky je opravdu náročná záležitost. Během jednoho týdne jsme museli zvládnout zpravodajství z výstavy, vyvrcholení soutěže o skútr Honda pro naše návštěvníky (na webu i na stánku), zveřejnění bodování hostesek a nakonec se samozřejmě věnovat všem návštěvníkům stánku a odpovídat na jejich dotazy.





Výstava byla i letos nabitá novinkami pro rok 2006, většinu jsme ale již přinesli v přílohách z Paříže a Milána a tak jsme spíše věnovali prostor tomu, co nás na zaujalo. Jawa Nanuk u Motoklubu Policie ČR. Tento kousek v základu vycházející z Jawa 350/354 se již jen tak nevidí. Na tomhle již dnešní Policii nepotkáte, ale v šedesátých letech to byla denní realita.




Nová Aprilia RS 125 vypadá mezi malorážkami opravdu skvostně, a na živo je to fakt mazec. O to víc mě potěšila reakce našeho dlouhána (195 cm) v redakci, který si nemohl vynachválit, jak se na ní bez problémů poskládal.




Griso 1100 byl opět jedním z nejvíce obdivovaných strojů na stánku MotoGuzzi a opravdu mu to slušelo. Navíc pro příznivce této italské značky se od 15. března snížila cena z 379 000 na 354 000 Kč.


Japonská čtyřka nezklamala a podle mne nejvíc opravdových novinek představila Suzuki, i když Kawasaki a Yamaha ji v tomto zdatně šlapali na paty. Honda má v tomto ohledu nastavená „pravidla“ a pro tento rok nebylo až tolik co zlepšovat.









Nadchnula mě nabídka modelu V-Rod Destroyer na stánku Harley-Davidson. Která jiná značka by si troufla zařadit dragový speciál do prodejního katalogu sériových modelů?


Jawa Dakar 650 vypadá rozhodně zajímavě. Co jsem však nepochopil, to je přední maska se zapuštěnými bodovými světly. Z toho dostávat v letních měsících hmyzí kamikadze bude opravdová lahůdka.


To na co jsem upozorňoval u Mnichovské výstavy je tu. Korejské, Thajvanské a Čínské výrobky se mohutně tlačí na náš trh. Ať již jsou to malo či velkoobjemové stroje. Spousty skútříků a dalších dvou, tří, čtyřkolek pro nás od neznámých výrobců.


BMW - novinky jsem si osahal už v Miláně. Tam ale zase neměli bagáží ověšený "speciál" Igora Brezovara. Vždycky mě potěší, že existuje někdo, kdo na to sedne a dá si na pár týdnů výletek třeba 30 tisíc kilometrů.


Co ve mně vyvolalo rozporuplné pocity, byl hadcore skútr Hammer na stánku Kentoya. Proč rozporuplné? Vůbec se neskrývá, že jde o kopii modelu Honda Zoomer a přiznává to dokonce i podobným názvem! Na druhé straně ale Hammer zdařile rozvíjí minimalistickou pointu Zoomera a dvě sedla a lepší motor (150 ccm) z tohoto modelu dělají použitelné vozítko.


My, co jsme poprvé zakusili jízdu na motorce na legendě české vesnice - Jawě 555 s neformálním označením Pařez nebo Fichtl, jsme se určitě všichni nostalgicky zaradovali nad počinem společnosti Motoscoot, která představila nový Pařez postavený na konstrukci mopedu Betka. Doufám jen, že inženýři zachovali i všechny charakteristické vlastnosti Pařeza, jako třeba jeho strašlivé kopnutí startovací pákou do holeně nebo možnost roztlačení dozadu a následně jízdu na tři stupně zpátečky.


Co mě malinko zamrzelo, byla jen symbolická účast značky Blata. Když to srovnám s pěknými expozicemi, kterými se Blata prezentuje na zahraničních výstavách. Chápu, že většina její produkce směřuje do zahraničí, přesto by větší zájem o domácí trh potěšil.


Co mě zamrzelo ještě více, byla opět neúčast slavné britské značky Triumph. Vím, že kluci z olomoucké společnosti Custom Motor Shop dělají co můžou, tak snad příští rok už to vyjde. Skoro každý den, když už jsem byl úplně utahaný z focení a rozhovorů, jsem se zastavil u retro-klenotů Ducati Sport 1000 a Ducati Paul Smart a pár minut si je hladil očima. Taková kombinace klasických tvarů, moderní technologie a precizního zpracování s důrazem na každičký detail si prostě zaslouží úctu!
Letos se navíc můžete těšit na testík modelu Sport 1000, který pro vás připravíme.


Na závěr bych rád poslal zvláštní pochvalu všem, kteří kromě představení svých exponátů a služeb připravili nějaký zajímavý program nebo něco užitečného pro motorkáře. Jako třeba Kentoya Freeride Cup III, ukázka umění trialů a minibiků před výstavištěm, předvádění základů první pomoci atd.


Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist