Moto Morini ukázalo produkční Milano, UM Motorcycles nový dvouválec
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: UM Motorcycles | Zveřejněno: 8.12.2018 | Zobrazeno: 7 261x
Moto Morini nedávno prodělalo změnu majitele, UM Motorcycles v tom ale nijak nefiguruje a ani figurovat nebude. Spojovat je proto dohromady by nedávalo moc smysl, jenže u nás obě značky zastupuje firma MR43, takže se na jejich novinky podíváme společně. Morinka ukázala loni představené Milano v produkční verzi, UM si připravilo hned dvě novinky.
Začneme domácí hvězdou, která sice nepředvedla žádnou novinku, přesto bylo na jejím stánku permanentně narváno k prasknutí. Krom toho, že byli všichni zvědaví na produkční verzi loni představené novinky Milano, zajímalo je samozřejmě, co bude se značkou dál. Na to nám odpověděl nový majitel Chen Huaneng v exkluzivním rozhovoru. Na stánku pak byl k vidění připravovaný Scrambler v atraktivních barvách Gulf a fanoušci také mlsně obcházeli umírněnou verzi Corsara ZT.
Hlavní hvězdou bylo ale bezpochyby Milano, které se od října prodává v limitované černo-červené verzi. Kde jinde by ale značka měla ukázat „obyčejnou“ sériovou verzi, než doma v Miláně. Modro-černá varianta není technicky o nic ochuzená, jen chybí pár designových vychytávek, jako třeba hliníkový pás s kůží tažený přes nádrž, zrcátka v koncích řídítek nebo bílá kola. I tak tu ale jsou třeba blinkry od Rizomy, parádní metalický lak (tahle neobvyklá modrá barva mu moc sluší) nebo sedlo v kombinaci kůže-semiš. Normální Milano by se mělo začít prodávat v dubnu.
UM Motorcycles představilo krom menší stopětadvacítky také dvěstěpadesátku s podobnou koncepcí motoru, jako má Morini, tedy s véčkovým dvouválcem. Model Renegade Scrambler X 250i Café za svým krkolomným názvem schovává vzduchem chlazený dvouválec s úhlem rozevření 60°, se vstřikováním a pětistupňovou převodovkou. Agregát samozřejmě plní normu Euro 4, pří které nabídne 17,4 koní v 8 000 otáčkách, 19 Nm bude k dispozici o dva tisíce níže. Zajímavé je použití zadního 15 palcového kola s baňatou pneumatikou, které doplňuje standardní sedmnáctka vpředu. Ručička váhy se v případě dvěstěpadesátky zastaví na 139 kilogramech.
Dvěpade v Itálii doplnila ještě menší osminka s podobně nekonečným názvem. Renegade Scrambler X 125i Café oproti většímu modelu pohání jenom vzduchem chlazený jednoválec s parametry 9,6 koní při 8 500 otáčkách a 10 Nm dosahuje při 6 000. V případě stopětadvácy jsou obě kola sedmnáctipalcová, zadní odpružení zajišťuje dvojice tlumičů s nastavitelným předpětím pružin. Podobně jako větší příbuzný se vyznačuje líbivým retro vzhledem, který, už podle použitého názvu, kombinuje prvky scramblerů a cafe racerů.
Kompletní přehled novinek z výstavy Eicma naleznete zde.
Informace o redaktorovi
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.