journeyman_brezen




Intermot Kolín: novinky z Itálie 2007

Italští výrobci své hlavní nové modely představí až za měsíc na výstavě v Miláně, na kolínské výstavě se ale přesto několik italských novinek objevilo.



Moto Guzzi


Jako první je třeba zmínit krasavici Moto Guzzi 1200 Sport. Na pohled jde o jistou kombinaci modelů Breva a Norge, poháněný poladěným agregátem z Norge o objemu 1151 ccm. Devadesátistupňový V-twin má předělané vstřikování i výfukový systém a bude poskytovat 94 koní při 7800 ot/min.
Továrna dokonce má v plánu nabízet ještě závodní kit s upravenou hlavou motoru, zvýšenou kompresí, jinou správou vstřikování a závodním výfukem. Sportovnějšímu zaměření tohoto stroje odpovídá také předělaná šestistupňová převodovka. Vepředu konstruktér kupodivu neosadil obrácenou vidlici, zato použil čtyřpístkové brzdy.




Musím konstatovat, že Breva se mi při testu docela zamlouvala, no a z Norge jsem byl doslova nadšený a pořád jsem si říkal - kdyby tenhle motor tak dali i do Brevy. Asi mi u Guzzi umějí číst myšlenky, protože model 1200 Sport přesně splňuje moje představy. Vzhled závoďáku - na bílé plochy stačí nalepit závodní číslo,

Ducati


Na stánku byla k vidění Multistrada 1100 a nový Monster S4R, o kterých jsme vás již informovali zde. Hlavní novinky budou až v Miláně, zde však Ducati představila alespoň nový retro model Ducati Sport 1000 S a nové barvy a úpravy pro stávající retra Sport 1000 a GT1000.




Verze Sport 1000 teď bude k dispozici i ve dvoumístném provedení, navíc přibyla verze Sport 1000 S, která vychází z polokapotované verze Paul Smart, ale bude cenově dostupnější a navíc také ve dvoumístné verzi s krytem sedla spolujezdce. Všechny modely řady Classic navíc prodělaly mírné změny v motoru, výfukových sestavách a barevných paletách.




Jinak ke hlavním lákadlům na stánku i nadále patřila luxusní záležitost Desmosidici RR a koncept Ducati Hypermotard.


Benelli


Značka Benelli, známá u nás hlavně svou designovou lahůdkou TNT, na výstavě předvedla tři nové koncepty - jeden sportovní model, jeden terénní a jeden skútr. Ještě než se k nim dostanu, ale musím zmínit sportovně-cestovní model Benelli Tre-K uvedený na loňské výstavě v Miláně (letos již ve výrobě), který jsme si v Kolíně konečně mohli o „osedět“. Tento silniční naháč s vyššími zdvihy hezky designem navazuje na charakter Benelli zavedený modely TNT a Tornado. Asi bude jedinou konkurencí nového Tigeru od Triumphu, se kterým se shoduje v celkovém zaměření i počtu válců. Mezi nové koncepty patří sportovní naháč Benelli Due, dvouválec V-twin s objemem 756. Dalším počinem je koncept terénní motorky BX, kterým se Benelli pouští na úplně nové pole působnosti. Poslední návrh je futuristický skútr 49X. Podrobnější informace zatím nejsou k dispozici, podívejte se alespoň na fotky, na co se můžeme v příštích letech těšit.




Moto-Morini


Další italská značka Moto-Morini na Intermotu předvedla Corsaro 1200 Veloce - variace na model Corsaro využívající motor o objemu 1187 ccm oslazený výfukovou soustavou Termignoni.




Dále jsme si mohli na stánku konečně osahat model Moto-Morini 9 1/2, který právě vyráží do výroby. Více informací o modelu zde.









Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist