yamaha_demo_tour




Moto Guzzi V7 III: třetí pokračování oblíbeného modelu

V7 je na trhu už padesát let a její novodobá reinkarnace jezdí na silnicích desátým rokem. Přičtěte k tomu novou normu Euro 4 a máte hned několik důvodů, proč by továrna měla uvést vylepšený model. Ten Italové předvedli na podzimní výstavě Eicma v Miláně a my se teď podíváme, co tahle inovovaná Italka skrývá pod sukní.

Kapitoly článku

Přesněji řečeno Italky, protože v záři reflektorů se na podzim blýskaly hned čtyři stroje - Special, Stone, Racer a Anniversario. Stejný základ, čtyři odlišné motorky, jejichž rozdíly jsou teďka podle továrny ještě výraznější.

Než se ale budeme věnovat jednotlivým verzím a tomu, co je u nich nového, zkontrolujeme ten společný základ. Dvojitý kolébkový rám v továrně zesílili a nepatrně upravili jeho geometrii. Ta přispěje lepší ovladatelnosti a stabilitě. Pomůžou tomu i nové zadní tlumiče Kayaba s nastavitelným předpětím pružin, snazší ovládání má zajistit i o 20 milimetrů nižší sedlo a nové stupačky s přepracovanou zadní brzdou. Úpravou prošly i ty spolujezdcovy, které jsou teď níž a víc vpředu. Když už jsme zmínili spolujezdce, tak ten si spolu s řidičem pohoví na novém sedle, které má pro každý model svůj jedinečný design prošívání.

Nové jsou taky blinkry, boční kryty rámu, kryty vstřikování, širší zrcátka a taky budíky. Přepínání jejich funkcí probíhá tlačítkem na pravém řídítku a můžete z nich číst třeba hodnotu spotřeby, teplotu okolního vzduchu, úroveň nastavení kontroly trakce MGCT, nebo zařazený rychlostní stupeň. Řidič si dokonce může nastavit kontrolku pro přeřazení jak ve vysokých otáčkách, tak i nízkých.

Do motoru se konstruktéři pustili z gruntu. Upravili komplet mazání motoru, klikovku, nové jsou válce, písty i hlavy válců. Žádná velká revoluce se ale nekoná, jde jen o drobné vylepšování, které přineslo nárůst výkonu o 10% na celkovou hodnotu 52 koní při 6200 otáčkách. Krouťák poskočil o jeden newtonmetr a továrna se chlubí dokonale vyhlazenou křivkou. Samozřejmě při plnění normy Euro 4. S motorem spolupracuje nová spojka snižující odpor na páčce. Lepší dynamiku naopak slibují přepracované převodové poměry u prvního a posledního, šestého rychlostního stupně.

Nová V7 nabízí možnost přikoupení multimediálního systému Moto Guzzi Multimedia Platform (MG-MP), pomocí kterého připojíte k motorce svůj telefon. Na něm pak můžete sledovat údaje jako rychlost, otáčky, aktuální počet koní a newtonmetrů hnaný na zadní kolo, podélné zrychlení, nebo napětí baterky. Milovníky spořivé jízdy potěší režim Eco Ride, který vám bude radit jak jet s co nejnižší spotřebou. MG-MP taky obsahuje funkci Grip Warning, která vás dokáže vizuálně plácnout přes ruku v případě, že moc škádlíte kontrolu trakce. Sportovně založení jezdci se po jízdě mohou kochat dosaženými stupni náklonu.

A čím že se to tedy jednotlivé verze liší? Special je pro ortodoxní fandy časů dávno minulých s drátěnými výplety kol, chromovými díly a lakováním, které odkazuje na šedesátá léta. Třetí verze Specialu navíc dostala leštěné ráfky a madlo spolujezdce.

Zástupcem moderní doby je v matných barvách oděný model Stone, který se veze na litých kolech, z chromu má jen rámeček předního světla a oproti Specialu mu chybí madlo spolujezdce a otáčkoměr. Navíc má naopak prachovkami chráněné přední vidlice. Zásadním rozdílem oproti V7 II Stone je absence chromovaných výfuků, které jsou teď matně černé.

Na sportovce cílí Racer se silničářsky zalomenými řídítky, předním štítkem a zadním café racerovským bobkem. Punc exkluzivity mu dodává číslo vyrobeného kusu na horních brýlích a také zadní tlumiče Öhlins. Ty vystřídaly dříve montovaná Bituba. Mimo to se změnily barvy, vzhled štítku nad světlem, zčernaly výfuky a jinak je provedený kožený řemen na nádrži.

Čtvrtým do party a letošním nováčkem je model Anniversario. Nemusíte být velkými lingvisty, aby vám došlo, o co tady jde. V Itálii si zkrátka na výroční limitované modely potrpí, a aby jižani dostáli své pověsti, finální počet strojů není úplně jasný. Oficiální tisková zpráva hovoří o 750 kusech. S tím jsou ale v rozporu připojené fotky, na kterých je vidět třicátý třetí vyrobený kus z tisíc. O tisícovce kusů píšou i oficiální stránky. No, nechme se překvapit. Jasné ale je, že oproti ostatním modelům dostanete výroční logo, prošívané sedlo v hnědé kůži, nebo třeba jiné blatníky v chromovém lesku. Stejnou barvu má i nádrž, přes kterou je, podobně jako u raceru, natažený kožený řemen. Velkou parádou jsou pak frézované klemy řídítek s logem 750 a číslem vyrobené motorky.

V dnešní době nesmí chybět široká možnost individualizace a tady Moto Guzzi navazuje na úspěšnou tradici započatou dvěma novodobými generacemi. Spolu s modely představuje rozsáhlý seznam doplňků od červeně zbarvených pružin na tlumiče, přes ochranné prvky pro motocykl, až po jiná sedla. Stačí si jen vybrat.

Guzzi na svojí nejprodávanější motorce mákla a V7 III je více než důstojným pokračovatelem tradičních sedmsetpadesátek. Má slibovat snadnější ovládání, příjemnější jízdu a ještě větší porci stylu. Pakliže na to slyšíte, připravte si bez pár drobných 234 tisíc korun za nejobyčejnější model Stone. Limitovaná edice V7 III Anniversario a Racer vyjdou potom na 291.900,- Kč. Na redakční test modelu V7 III Special, který se prodává za 265.900,- Kč, se můžete těšit během srpna.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 1 Kč
.Tom. přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist