globalmoto_duben_nolan




Gannet Design - Moto Guzzi Sprinter

Trocha nostalgie nikdy neuškodí a ve světě motocyklů to platí snad dvojnásob. Na přelomové motocykly své doby pamětníci rádi vzpomínají a mladší generace by o nich měla mít také jisté povědomí. Jedním z takových pamětihodných motocyklů je například Moto Guzzi V8, závodní půllitrová bestie, co v padesátých letech uháněla až 270 km/h.

Za vznikem návrhu stojí švýcarská firma Gannet Design. Jmenovitě Ulfert Jannsen, autor konceptu a majitel firmy se ale nedržel pouze designu závodního osmiválce, do konceptu zakomponoval i model Moto Guzzi Le Mans Mark 3, kde Ulfert nabral inspiraci pro tvar motoru a rámu. Zbytek je směsice původních křivek a autorovi fantazie a nutno podotknout, že na přední aerodynamické kapotáži se opravdu vyřádil.
Gannet je vlastně anglický název pro druh mořského ptáka, tereje bílého, který používá svérázný způsob lovu – rychlostí až 100 km/h se vrhá do vody, kde zobákem loví ryby usmrcené rázovou vlnou způsobenou jeho dopadem na hladinu. A odkaz k názvu firmy a terejovi se hodně promítnul právě v tomto konceptu, kde na boku kapotáže najdeme nápis „Head-first diving only“, tedy něco jako potápění pouze hlavou napřed. Přední kapotáž k tomu rozhodně vybízí.
Jannsen zhotovil dvě barevné variace a každá z nich se v něčem liší. Modrá s označením 1R Blue má vepředu malá přítlačná křídla, což dává tušit, že tato verze je určena pro drag sprinty. Černá 2R Black křídla nemá, ale disponuje dvojicí předních světel. Druhá varianta je určena pro vytrvalostní závody typu 24H Le Mans.
Samozřejmě se počítá s využitím moderních materiálů jako karbon a další lehké slitiny. Na papíře se ale může počítat s kde čím, protože papír prostě snese všechno. Stejně jako mnoho konceptů před Sprinterem a mnoho po něm zůstane tato kreace nejspíš jen u toho papíru. I když by bylo zajímavé vidět něco podobně „ujetého“ na živo.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist