Tříkolka Morgan 3 Wheeler také na elektřinu

Morgan je značka opřená o tradice a retro tříkolka 3 Wheeler, disponující mohutným motocyklovým dvouválcem v přídi, rozhodně nijak nevypadá z její filozofie. Jenže britská automobilka chce cílit na nové zákazníky a proto nabídne svůj stroj také ve zcela nové, elektrifikované podobě.

Tříkolka Morgan 3 Wheeler také na elektřinu

Kapitoly článku

Koncept pod názvem EV3 se objevil již v březnu 2016 na autosalonu v Ženevě a svým vzezřením, kombinujícím kokpit jako z druhoválečné stíhačky s asymetricky rozmístěnou trojicí světel na přídi, zaujal hodně široké masy lidí. Od té doby vznikla jen drobná padesátikusová série, ale neustále se hovořilo o možnosti klasické sériové výroby. A ta je nyní potvrzena. V průběhu roku 2018 si tak budou moci zákazníci Morganu objednat elektrickou verzi klasické tříkolky, nicméně příznivci klasiky se nemusí ničeho bát. Současná spalovací verze s benzínovým dvouválcem zůstane v nabídce i nadále.

Dobrou zprávou zároveň je, že Morgan od uvedení konceptu zapracoval na pohonném ústrojí. Oproti předprodukčnímu EV3 by se měla sériová verze zlepšit jak v ohledech výkonu a dynamiky, tak i v otázce dojezdu. Na pohonném řetězci spolupracoval Morgan se společností Frazer-Nash Energy Systems, takže zkušeností bylo při vývoji dostatek.

Pohon jednoho zadního kola má na starosti elektromotor o výkonu 47 koní. To pochopitelně samo o sobě nezní nijak převratně, ale je třeba mít na paměti, že celá tříkolka váží díky kompozitní karoserii jen necelých 500 kilogramů. Točivý moment elektromotoru je navíc velmi vysoký a nastupuje prakticky od nulových otáček, což znamená, že by elektrická verze měla zrychlovat podobně, jako ta spalovací. Z nuly na stovku tak pádí za necelých sedm sekund.

V trubkovém šasi je dále ukryta i nezbytná baterie. Ta v 3 Wheeleru má kapacitu 21 kWh a na jedno nabití by měla s autem zdolat přibližně 190 kilometrů trasy, což je pořád málo, ale pro fanoušky elektromobilů na nedělní krátkou vyjížďku bude stačit. Stav nabití baterie je navíc zobrazován na krásně retro přístrojovém panelu, imitujícím přístrojový štít z letadla za Druhé světové války.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Cena zatím nebyla stanovena, ale prý by se měla šplhat někam do okolí 30 000 liber, tedy přibližně 900 tisíc korun. Zajímavé potom je, že klasická benzínová varianta stojí hodně podobně, takže si zákazníci budou moci vybrat hlavně podle preferencí.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.40
Známkováno: 5x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



faber_vespa_duben
Objednat reklamu
TOPlist