yamaha_demo_tour




MaxCalibr

Je tu nové tisíciletí a s tím i velké očekávání, kdy příjde něco nové, zlomové, něco co určitě musí přijít. I mě se zmocnila ona nepopsatelná atmosféra jež spěje k zrod nového věku. Každý den pročítám celou řadu časopisů, serfuji na stránkách a žízním po informaci. Kdo bude první?! Komu se podaří posunout pomyslnou laťku technických hodnot motocyklu, alespoň v jedné kategorii ne o krůčky, jak bývá zvykem každým rokem, ale o pořádný skok - důstojný nového milénia.

V pravdě řečeno již existují motocykly, jejichž technická data by jste určitě nespojovaly s jednostopým vozidlem.
Ale pojďme se tedy podívat na Boss - Hoss. Tento Americký motocykl ( je-li možné jej ještě takto zvát ) absolutně opouští i tu nejsmělejší představivost běžných smrtelníků. Nenajdete na něm snad ani jeden technický údaj, který by byť vzdáleně připomínal, že se jedná o TTD motocyklu. Mě osobně se těchto přesných dat nepodařilo příliš zjistit, ale i to málo co vím stojí za to a možná, kdybych neuvedl nic - stejně se Vám bude tajit dech již při pouhém pohledu na tohoto osmiválcového MOTO - KYKLOPA. Tak co již jste to rozdýchali??? Pokut ano pak se připravte na další šok. Aby to nebylo hned na infarkt, tak nejdříve uvedu pár, mě známých věcí, z historie, kterou tento kolosální otesánek prošel. Ještě před rokem 1999 byl tento stroj štíhlejší a chudší o zpátečku. Protože s takřka pětset kilo vážícím strojem byla "za klidu" tak obtížná manipulace, že dovybavení zpátečky muselo přijít. Stalo se tak při jeho modernizaci v devětadevadesátém, kdy byl pro jeho pohon používán motor o objemu 5,7 litrů a výkonu 320 koní. Aby toho nebylo málo pak v roce 2000 dostal Boss Hoss turbobráchu s výkonem 360 koní a váhou mírně překročil půltunovou hranici. Jestli se někdo z Vás bláhově domnívá, že tyto hodnoty jsou pro motocykl druhého tisíciletí již postaveny astronomicky vysoko, pak vězte, že není všem dnům konec. Sešel se rok s rokem - výrobce Boss Hoss přikládá pod kotel a v Německu je představen model: s osmiválcovým vidlicovým motorem objemu 8.226 cm3 od Chevroleta, jenž mu dodává výkon 502 koní SAE při 5.200 ot./min.! Hodnoty nejvyššího krouticího momentu můžeme pouze odhadovat, ale již při pouhém odhadu se mi kroutí nejen hlava, ale i palce u nohou. Pohon obstarává měnič točivého momentu, který je ve spojení s převodovkou a ozubeným řemenem přenášen na zadní kolo. K převodovce byli konstruktéři skutečně skoupí, neboť mimo již zmíněné zpátečky dopřáli stroji pouze dvě rychlosti. Jednička slouží k utržení z místa ( rozjezd ) a dvojka pak funguje jako mezikontinentální v plném rozsahu otáček. Není snad třeba zdůrazňovat, že takto posílený drobeček nám také o nějaké to kilo ztloustl a to na 630 kg s plnou nádrží. Největší rychlost není udávána, ale opravdu rychle na ní zapomenete při zjištění prodejní ceny, jenž překonává hranici 100.000,- DM . No to je tak skoro vše co o této nádherné příšeře vím. Vlastně ještě něco - po inventuře svých kapes, kdy byla jedna shledána prázdná a v druhé trčí díra, jsem musel konstatovat, že na tento stroj opravdu mají jen lidé, velký kapitál a skvělou tělesnou schránku vlastnicí ( dočetl jsem se, že si jej zakoupil boxer Taysn ). Ale vraťme se zpět na zem a k očekávání velkého "bum". A to, v co jsem doufal a snil (jistě né sám) se skutečně začíná naplňovat. S novým tisíciletím nastává i nová převratná éra, která nenechá na poklidu ani takovou veličinu kterou H-D bezesporu je. Pojďme však na pomyslnou startovní čáru a zjistíme, že tím kdo první řádně "protůroval" byla HONDA. Jako anti VTX vyslala do boje o přízeň motorkářů YAMAHA kreaci Wild Stara a pořádně tak zamotala hlavu koupěchtivým. Posuďte sami opravdu těžká volba že?


Jenže jak jsem již řekl velké "bum" se nevyhnulo ani H-Déčku. Skalní příznivci této značky se rázem rozdělili do dvou táborů. Jedni jsou u vytržení z vodního krasavce a druhá polovina s nostalgií vzpomíná na "rozfajrované žebrování" těchto klusáků prérií.


Jenom trochu méně halasně uvedla na trh fy. KAWASAKI svůj nový bitevní koráb. O to více, ale potěší cenová dostupnost, jenž by zdaleka neměla atakovat "půlmelounovou" hranici jako je tomu u předchozích třech strojů. Jestli jste pozorně četli tento článek, pak vám jistě neuniklo, že se nezmiňuji o SUZUKI. Bohužel se mi zatím z žádných zdrojů nepodařilo zjistit jak tato věhlasná fy. bude reagovat. Zatím jediné co jsem vyštrachal je ta skutečnost, že VL 1500 přestal být dovážen a jeho doprodej za snížené ceny dává tušit nového následníka.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Mirek Severa - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist