yamaha_demo_tour




Maloobjemové motocykly v roce 2008

Letošní rok přinesl spoustu nových i upgradovaných modelů do stále rostoucího světa maloobjemových střel. Přinášíme Vám přehled toho nejzajímavějšího, co by mladí jezdci rozhodně neměli přehlídnout!

Třída 125cítek a blízkých objemů je marketingově čím dál tím více zajímavější pro výrobce a to se odráží i v jejich výrobních programech. Vždyť jenom pro letošek se v této kategorii objevilo na rukou nespočítatelné množství zcela nových motocyklů, včetně dvou české výroby. Ještě před tím, než se rozjede testování letošních modelů na plné obrátky, si tedy pojďme shrnout, s čím nejzajímavějším se letos na silnicích budeme moci potkat.

Aprilia RS 125 opět v jiném kabátku

O modernizaci, kterou RSka podstoupila roku 2006, se zatím mění pouze její barevné provedení a pro letošek si na nás Aprilia připravila opravdu oku lahodící barvy, které jdou zcela jinou cestou než doposud zavedená barevná schémata modelu RS. Po technické stránce je RS roku 2008 totožná s předchozími modely.

Čas Blaty

Při podzimním testování těchto motocyklů, které příjemně překvapily nejednoho přítomného redaktora, jsme se dočkali informace o zahájení prodeje začátkem sezóny 2008, resp. na jaře tohoto roku. Jaro je tady a tak se ptáme, kde tě Blato máme… už nadešel tvůj čas… Článek z testovacího dne na jihočeském píseckém okruhu naleznete zde.

Genesis XF125GY-2B vs. Yuki SM 125

Tyto motocykly spojuje jedna velice zásadní věc a to, jak jistě tušíte, stejná licence (avšak jiná fabrika). Pro letošní rok jsou na přání evropského trhu na oba modely montovány zadní kotoučové brzdy. Loňská bubnová brzda se totiž stala hlavním terčem kritiky veřejnosti. Určitě je důležité připomenout, že když dva dělají totéž, není to totéž, a platí to i v případě našich dvou rivalů. Zatímco motocykl Yuki disponuje klasickým šoupátkovým karburátorem, na motocykl importéra V.D.O. moto je montován podtlakový karburátor Mikuni, který by měl navýšit parametr kroutícího momentu - mluvíme však o desetinách Nm. Zajímavým faktem k porovnání je potom i cena, která je u V.D.O. moto o dva tisíce a devadesát korun nižší než u Yuki.

Yuki

Průhonická pyramida se na nás pro letošek vybavila mnoha novinkami. Do výroby se konečně dostává motocykl pod označením RS 125 s dvěma kotoučovými brzdami vpředu, které unáší přední teleskopická vidlice USD. Dle slov samotného prodejce jsou však brzdy, jak přední, tak zadní, až předimenzované. Připomeňme, že právě brzdy byly důvodem, proč se model RS nedostal loni do showroomů. Pro letošek je tento produkt nominován v anketě „Motocykl roku“ a to podobně jako další nový model s označením CSR v jiné třídě, který bude k dostání v kubatuře 125ccm a 250ccm. Motory obou kubatur modelu CSR jsou dvouválcové a poprvé využívají kapalinové chlazení. Spalovací komoru motoru vyššího objemu bude plnit vstřikovací jednotka – věc dosud u čínských motocyklů nevídaná – a jsme proto zvědavi, v jakém světle se ukáže!
Třída motardů se stává čím dál tím více populárnější a Yuki na ní odpovídá nabídkou velice zajímavého supermota s větším důrazem na jednoduchost a „factory“ vzhled. Bude se jednat o vodou chlazený jednoválec o objemu 250ccm plněný karburátorem.

Megelli jsou tady!

Že Vám název této značky nic neříká? Je ten pravý čas se o ní dozvědět pár informací . Ti z Vás, kdo navštívili výstavu Motocykl a nekoukali zrovna při procházení svým spoluúčastníkům v davu na rameno, si stánku této britské značky určitě všimli!

Megelli působí na světovém trhu teprve druhým rokem a její zakladatelé jsou úspěšní výrobci angažující se v leteckém průmyslu. Nyní se dostává tento mladý výrobce i k nám do České republiky, kde jej bude mít pod palcem stejný importér jako Yuki, tudíž Pyramida Průhonice. Megelli si velice potrpí na kvalitní prezentaci a i proto doporučuji navštívit webové stránky www.megelli.com, kde naleznete i velice vydařený katalog. Pro letošní rok se do prodeje dostanou tři modely, a sice Motard pod označením M, dále streetová verze S a poslední do třetice je celo-kapotovaná verze R.


Všechny motocykly jsou osazeny vzduchem chlazeným jednoválcem o objemu 125 ccm s avizovaným výkonem 11 koní při 8500 ot/minu a maximálním krouticím momentem 9 Nm. Co se týče konstrukce, motocykly Megelli rozhodně zaujmou stavbou zadního kyvného ramene, lehce připomínající konstrukci užívanou na Bimotách. Dalším atraktivním prvkem jsou bezpochyby palubní přístroje značky Koso. Jako první se do prodeje dostane motardová verze a to za předběžnou cenu 79 999 Kč v žlutém, červeném a šedočerném barevném provedení. Jako další perlička se k těmto motocyklům budou prodávat homologované kitové sady s válcem o objemech 150 a 180 kubických centimetrů, které by dle informací výrobce měly v případě verze 180ccm zvednout výkon přibližně o 20 %, čímž by jsme se dostali na hodnotu 13,3 k, což zas není tak závratná hodnota při přihlédnutí k ceně kitovací sady…

Kawasaki 250R Ninja

Na tento motocykl čekala veřejnost již nějaký pátek, kdy kromě tří oficiálních videí Kawasaki a základní specifikace, nebyly jiné materiály téměř k sehnání až na oficiální klip.


Nyní jsme motocykl měli možnost shlédnout osobně a výsledek? Motocykl se celkově chlubí větší stavbou, včetně bohužel i trošku většího „krabicoidního“ kokpitu. Za to ale nádhernou sportovní podsedlovou částí. I přes to všechno bude o úspěchu motocyklu, který by dle neoficiálních informací měl být k dostání za cenu 109ti tisíc Kč, bude rozhodovat pohonný agregát, kterému bylo při homologaci naměřeno o 3 koně více, než bylo uváděno v datech na podzim.
Nutno poznamenat, že téměř stejné parametry jako Kawasaki nabízí v jiném segmentu i nová WRka od Yamahy – nyní o 2,3 koně méně. Na veřejnost může působit nová Ninja sportovně, přesto trochu ustupuje z radikálnosti řady Ninja a možná i proto postrádá označení ZX. Posezem a mohutnější přední částí dává jasně najevo ambice spíše pro městský a dálkový provoz než sportovní jízdu a to i díky trošku vyšší hmotnosti než by se na 250 kubíků slušelo (152 kg – suchá hmotnost).


Kentoya s tlačítky

Nejvýznamnější novinkovou řadou dalšího importéra motocyklů je bezpochyby výrobní program Trigger Generic s 50ti kubickými centimetry. Jedná se o oblíbenou třídu endura a motardu s dvoutaktními motory s nakopávačkou i elektrickým startérem. Výkon těchto motocyklů je uváděn pouze adekvátní řidičskému oprávnění AM, tudíž není hodnota 1,39 kW nijak závratná. Cena endurového provedení (upozorňujeme na opravdu chytlavý vzhled! ) je 58 990 Kč. Cena motardu je pak stanovena o tisícikorunu výše. Jako zajímavost je třeba určitě uvést, že prodejce s lebkou ve znaku na výstavě stejně jako u Yuki předvedl nový model s označením CSR.


Yamaha

S Yamahou YZF-R125 jste se seznámili v naší nedávné reportáži z Valencie, avšak tím sortiment novinek tohoto japonského kolosu pro letošní rok nekončí, byť se jedná asi o nejdůležitější produkt letošního roku v malých objemech na paletě Yamahy. Jako další se představil motocykl YBR 125 custom, který se chlubí trošku odvážnější stavbou s nádechem chopperu na způsob designu spíše východního světa s identickým agregátem, jaký naleznete v YBR 125 se vstřikovací jednotkou.

Pro motorkáře preferující spíše hravý život je tu potom inovovaná řada WR s novým agregátem plněným též vstřikováním. Pro letošek v motardové a endurové verzi.

Honda odpovídá!

U této značky jsme se v nízkých kubaturách letos nedočkali žádného nového modelu, přesto se náš zájem upřel tímto směrem. Honda totiž zlevnila svůj model CBR 125R z 95ti tisíc Kč na 79 900 Kč. Pro potencionální zájemce je to určitě velice zajímavá informace!


Kymco

Po loňském vstupu značky Kymco do světa motocyklů s modelem Quannon se tato rodinka rozrůstá o další dva modely - o silniční model Pulsar a chopper Zing II. Oba modely skýtají 5ti stupňovou převodovku. Model Pulsar se pyšní výkonem 7,5 kW se 129 kilogramy. Oproti tomu Zing II by měl disponovat 8,6ti kW a váhou 155 kg. U obou modelů mluvíme o 4-taktních, vzduchem chlazených agregátech. Pulsar by se na showroomech měl objevit za cenu 44 900 Kč a Zing II za 69 900 Kč.

Rieju

Od letošního roku přebírá import těchto španělských motocyklů převážně padesátkového objemu společnost ReMoto s.r.o., spadající pod nadnárodní společenství. Oproti předchozímu období si již nezakoupíte motocykly RS2 NKD a její kapotovanou sestřičku ve stopětadvacítkovém provedení. A pokud se ptáte, který motocykl bude vlajkovou lodí českého odvětví RIEJU, bude to model Tango 125! 

Tak co říkáte, zajímavá úroda, že? A to jsme prošli jenom část velkého a kouzelného světa, který se přezdívá „maloobjemovými motocykly“.

Hořice rozezvučí malorážky!
Sezóna 08 je tady. Pro mnohé začala výstavou Motocykl, ale pro mnohé příznivce malých objemů začne až 4. dubnem… V jejich diářích je totiž na celý tento víkend zapsán motokemp vyhrazený právě pro malé motocykly se zaměřením na zábavu a techniku. A to v největší koncentraci v České republice i za jejími hranicemi. Jedná se o HLEDÁNÍ PŘÍVĚR s pořadovým číslem 2, které se odehraje v podkrkonošských Hořicích. Více informací se dozvíte na webu motokemp HP2 http://privery.racemotion.cz!

Informace o redaktorovi

Jakub Dražan - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist