yamaha_mt09




Znovuzrozené Malaguti a Lambretta, objemnější Brixton, to jsou novinky KSR Group

Rakouská skupina KSR má mimo svých motorek KSR Moto pod palcem také několik dalších značek. Třeba se spolupodílí na obnovení výroby legendární konkurentky pro italskou Vespu, která představila na veletrhu Eicma speciální edici. Záchrana mrtvých italských značek je v Rakousku asi baví, takže letos překvapili znovuuvedením Malaguti na trh. Jejich vlastní značka Brixton pak představila objemnější modely jednoduchých retro strojů.

Začněme s Malaguti, která je bezesporu jedním z velkých překvapení letošního veletrhu. Nikdo totiž návrat téhle značky nečekal. Malaguti je známá především výrobou skútrů a její historie se datuje do roku 1930. Finanční obtíže v novém tisíciletí vedly až k tomu, že v roce 2011 továrna propustila zbytek svých zaměstnanců a zavřela své brány natrvalo. Dnes, v roce 2018, díky skupině KSR Malaguti znovu ožívá. Rakušani totiž koupili práva na užívání téhle italské značky, která během roku 2019 plánuje nabídnout rovnou šest modelů!

První dvojice strojů nese jméno XSM a XTM, jde o supermoto a enduro o objemu 125 kubíků. O pohon se stará vodou chlazený jednoválec vyvinutý italskou Aprilií s maximálním povoleným výkonem pro řidičák A1. Když se na motorky podíváte, tak jde vlastně o převlečené Aprilky, podobně jako to dělá třeba UM Motorcycles.

Stejný recept na úspěch má verze Monte Pro, takový malý městský scrambler, cestovní enduro Dune 125 nebo sporťák RST 125. Podobnou nabídku můžete opět najít u UM, znalci ale určitě vědí, že jde původně o stroje značky Derbi. Ta už nějaký ten pátek patří do koncernu Piaggio, takže jsou to vlastně také Aprilie. Pěkně zamotaná telenovela.

Do ní nám přibyde ještě třístovkový skútr Madison 300, což je třeba Gilera Nexus 300 nebo SR MAX od Aprilie. Máme tu tedy maxiskútr střední kubatury s jednoválcem 278 cm3 a výkonem 22 koní. Na trhu by se měl objevit v dubnu, stopětadvacítky už v únoru.

Vypadá to, že KSR moto koupilo společně se značkou Malaguti také licenci na výrobu modelů Piaggio Group. Svědčí o tom i plány značky, která má v plánu sázet jeden nový model za druhým. V budoucnu uvidíme jak levné vstupní modely, tak objemnější stroje včetně tříkolových skútrů. To všechno se dá v současné nebo nedávno minulé produkci Piaggia najít. Jedinou otázkou zůstává, kde a s jakou kvalitou tahle licenční výroba probíhá.

O výrobě Lambretty toho víme víc. Techniku dodává taiwanský SYM a její znovuzrození vzešlo z takzvaného joint venture podniku, kde je zastoupený vlastník jména Innocenti S. A. z italského Lugana a rakouská KSR Group. Svou novodobou premiéru tenhle skútr zažil loni, letos se v Miláně objevila limitovaná edice. Podobně jako třeba u MV Agusty oslavuje spolupráci s gumaři od Pirelli. Pirelli Edition se vyrobí jen 999 kusů, bude k dispozici pouze ve variantě s pevným předním blatníkem a to, co jí dělá unikátní, je její barevná kombinace. Matná šedo-černá je doplněná o červenou linku a nápisy. Krom Pirellky byla k vidění ještě verze BiColor představená už na Intermotu. Dvoubarevné varianty dávají vzpomenout na barevné provedení z přelomu padesátých a šedesátých let.

Motocykly Brixton zažily premiéru před třemi lety. Nabídku stopětadvacítek rozšíří od příštího roku větší čtvrtlitry ve dvou provedeních. Glanville 250 X vlastně úplnou premiéru nezažil, v Miláně byl k vidění už loni, ale teď to bylo ve finální produkční verzi. Jednoduchý vzduchem chlazený jednoválec s výkonem 13 kW je doplněný o moderní výbavu. Oproti loňské verzi je o něco přepracovaný vzhled, má plně LEDková světla a třeba blinkry v řídítkách. Výbavu doplňuje digitální budík Koso a celkově slibuje 150 kilogramů těžká motorka nenáročné svezení. Stejně tak její bratr v nabídce, kterým je Saxby 250 se stejným základem, v designu menší stopětadvacítky BX. Oba čtvrtlitry by měly být dostupné od jara 2019.

I značky jako Brixton ukazují své koncepty. V tomhle případě to byla líbivá pětistovka s vodou chlazeným řadovým dvouválcem o přesném objemu 482 ccm. Podle výrobce tenhle motor vyvinuli zkušení motoráři speciálně pro Brixton. Dva roky na něm pracovalo dvacet inženýrů a měl by se chlubit dlouhou životností. Cíl je jasný, mířit na držitele řidičáků A2, proto bude naladěný na maximální možný výkon 35 kW. Na téhle platformě se v budoucnu dočkáme i dalších motorek, první z nich můžeme očekávat na příštím veletrhu EICMA.

 Další fotky ze stánku Brixton

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 42 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kuchta50 přispěl 6 Kč
vopák přispěl 6 Kč
zdenjarda přispěla 6 Kč
Jiroos přispěl 6 Kč
alpel přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
Ritchy přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist