globalmoto_duben_nolan




Bell a Lazer: novinky 2013

Tyhle dvě značky přileb nemají na první pohled - kromě pověstné kvality a zvučného jména - zas tak moc společného, ale optikou tuzemského spotřebitele je spojuje ještě jedna podstatná vlastnost. Americký Bell i belgický Lazer na českém a slovenském trhu zastupuje od loňského roku stejný importér, firma 4 MOTO. A na jaké novinky se u jejích dealerů můžeme těšit v letošní sezóně?

Kapitoly článku

Lazer

V nabídce přileb Lazer zůstává kompletní modelová řada včetně zimních speciálů, určených hlavně na sněžné skútry a čtyřkolky. ale nás zajímají hlavně nedávno představené novinky. Za zmínku určitě stojí například modulární přilba Monaco, která je s hmotností 1 350 gramů v provedení s karbonovou skořepinou nejlehčí odklápěčkou na světě. Ani kilo a půl vážící verze ze sklolaminátu nikomu hlavu neutrhne, ale nízká hmotnost zdaleka není jedinou devizou téhle turistické univerzálky. Díky dvojí homologaci se Monaco dá legálně vozit na hlavě nejen jako integrálka, ale s otevřenou bradovou částí také jako vzdušná jetka.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Při celodenním používání a na delších cestách přijde vhod unikátní stmívací plexi Lumino, které automaticky uzpůsobí stupeň zatmavení intenzitě okolního světla. V samotné přilbě se tak při absenci integrované sluneční clony ušetří místo i drahocenné gramy, a odpadá pochopitelně také starost, kam na cestu sbalit záložní čiré plégo. Fotochromatické plexi Lumino najdete u modelu Monaco v základní výbavě, ale pořídit za příplatek se dá také na všechny kompozitové integrálky od Lazeru, tedy modely Kite, Falcon, Osprey a Kestrel. 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Z důvodu stěhování výroby firma Lazer před nedávnem přerušila produkci motokrosových přileb, které dlouhodobě patřily mezi světovou špičku. Nyní se po krátké pauze na scéně objevuje nová kolekce kšiltovek v čele s top modelem MX8, který je podobně jako Monaco a další přilby Lazer k dispozici ve dvou provedeních Pure Carbon a Pure Glass, tedy s karbonovou nebo sklolaminátovou skořepinou. Obě dvě verze se vyznačují extrémně nízkou hmotností, radikálním designem z pera nového návrháře a samozřejmě tou nejvyšší kvalitou zpracování.
Dostupnější alternativu pro hobby jezdce představují termoplastové modely SMX a MX7, a začínajícím mladým závodníkům je určena přilba MX6 Junior v dětských velikostech.
V kategorii integrálních přileb se pod vedením nového designéra pracovalo zatím jenom na nových grafikách a modelová skladba zůstává beze změny, což ovšem neznamená, že by zkušené harcovníky i začínající bikery. Nezapomíná ale ani na majitelé café racerů, cruiserů a skútrů, pro které připravil dvě pohledné jetky. Mambo sice není úplně nový model, ale v letošních barevných provedeních vypadá opravdu atraktivně. Devatenáctka na boku jedné z variant například odkazuje na rok založení firmy, která původně začínala jako výrobce motooblečení, a teprve později se přeorientovala na přilby a přejmenovala značku na Lazer. Hvězdy a pruhy se budou líbit milovníkům stylu Easy Rider, a své příznivce si určitě najde japonská grafika nebo nestárnoucí plameny. Zda si zákazník příplatí za stylové retro brýle nebo si vystačí se základním kšiltem, záleží už jenom na jeho vkusu a stylu jízdy.
Nová nízká jetka Bolero s integrovanou sluneční clonou se hodí spíš na skútra, ale v designu Hippie nebo Clouds rozhodně nesplyne s davem velkoměsta.

Bell

Ve srovnání s předchozí nadílkou je americká značka na novinky poněkud víc skoupá, což však jejím přilbám rozhodně nic neubírá na pověstné kvalitě a puncu něčeho výjimečného. Přilby Bell si dlouhodobě a právem drží pověst luxusního zboží - například termoplastovou skořepinu byste pod jejich kvalitním lakem hledali marně - ale přesto se i mezi nimi najdou cenově dostupné modely.
Jakousi vstupenku do světa Bell představuje základní integrálka M1, ale i řada M3, vybavená 3,2 mm silným plexi stejně jako vyšší modely, se ještě vejde pod hranici sedmi tisíc korun. Z integrálek je pak čtyřcifernou cenovkou ověšena už jenom M4R se sklolaminátovou skořepinou, všechny ostatní zavřené belky už stojí přes deset, a nejvyšší model M6 Carbon dokonce přes dvacet tisícovek. Nadprůměrná je ovšem i protihodnota, kterou zákazník za své peníze dostane. Zpracování, použité technologie a materiály, a v neposlední řadě i design přileb Bell - všechno jen v té nejvyšší kvalitě. 
Kolekci značky Bell ale netvoří jenom integrálky. Najdete tu i přilby do kterých podstatně víc fouká, a to jak klasické otevřené jetky, tak i motokrosové modely. Skutečné retro zastupuje řada RT s polstrováním z pravé kůže, dodávaná v širokém spektru barevných kombinací. Podobnou nosil Steve Mc Queen v dobách své největší slávy, vzpomínáte?
Hodně povedená je také replika dobové automobilové přilby s kšiltem zvaná Tourlite. Modernější jetka Shorty Carbon patří, jak už její název napovídá, k nejlehčím otevřeným přilbám na trhu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Související firma
  • 4 moto

    Výhradní zastoupení motocyklových přileb Lazer pro CZ a SK trh. Poradenství, zaruční a pozáruční servis motocyklových přileb (široké spektrum náhradních dílů). Vývoj, výroba a design přileb na zakázku.




TOPlist