yamaha_demo_tour




Kymco Xciting S 400i ABS jde do prodeje

Model Xciting S 400i ABS byl představen již minulý rok na výstavě Eicma, ale až nyní se dostává do prodeje a známe jeho cenu. Novinka přihazuje do názvu písmeno S, přichází s úplně novým designem, ale taky pozměněnými jízdními vlastnostmi a novou elektronickou výbavou.

Kapitoly článku

Xciting ve své „eskové“ verzi zahodil příď s velkými vykulenými světlomety a vyměnil je za ponuře zamračený pohled, podtržený LED diodami. Tisková zpráva mluví o Xciting S 400i jako o vůbec prvním skútru, disponujícím homologovaným LED denním svícením. Krom toho obstarávají LED diody taky potkávací a dálkové světlo. Opticky kompaktnější a ostře řezané přídi dále dominuje velký větrný štít, ručně nastavitelný do pěti poloh. Záď stroje je sportovně vytažená směrem vzhůru, přesto je však přední část sedla o něco nižší, aby na zem bez problému dosáhli i jezdci a jezdkyně menšího vzrůstu.

Z přepravních možností lze jmenovat velký prostor pod sedlem, otevíratelný stisknutím tlačítka na řídítku, a dále i uzamykatelné přihrádky před jezdcem s USB zástrčkou. Spolujezdec má nadále k dispozici výklopné stupačky.

Naprosto zásadní je každopádně nový a zcela přepracovaný přístrojový panel. Skrz řídítka vykrojená do velkého „V“, nahlíží jezdec na klasický budík rychloměru, jednoduchý displej palubního počítače, ale hlavně na velký displej infotainmentu Kymco Noodoe podobný jako u maxiskútru AK 550. Ten se umí skrze Bluetooth spárovat s mobilním telefonem, poskytovat informace o příchozích hovorech, zprávách, ale třeba i o počasí. Nedílnou součástí je potom chytrá a jednoduše přehledná navigace. Poměrně zajímavou funkcí je u ní hlášení počtu křižovatek a odboček, které má jezdec ještě projet před dalším odbočením. Podstatná je taky mobilní aplikace, sloužící pro aktualizaci vlastního systému.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Ve zdvojeném trubkovém rámu došlo na pevnější uložení motoru, ale především na tužší uložení předních vidlic, nově uchycených dvojitými brýlemi jako u klasického motocyklu. Přenastaveno bylo i vlastní odpružení a Kymco slibuje vychytaný poměr mezi komfortem ve městě a agilitou mimo město. Koneckonců právě na rovnováhu mezi pracovním – dojížděcím a osobním – výletovacím životem nové Kymco Xciting míří.

Jednoválcový vodou chlazený agregát o objemu 400 ccm se sice chlubí stále stejnými parametry jako dosud, ovšem podle tiskové zprávy došlo v některých ohledech k jeho přepracování. Motor má mít snížené vnitřní tření pro svižnější akceleraci, ale výkon 36 koní při 7500 otáčkách zůstal neměnný. Provozní hmotnost oproti současném „ne-S“ modelu stoupla o 4 kilogramy na 213 kilogramů.

Vpředu zůstala dvojice zubatých kotoučů o průměru 280 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu potom jeden kotouč o průměru 240 mm. Všechny brzdy jsou pochopitelně spojeny s jednotkou Bosch ABS 9.1.

Kymco Xciting S 400i je aktuálně již v prodeji, zatím po boku dosavadní starší verze. S cenou 164 990 Kč je oproti ní o 15 tisíc dražší.

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Video z prezentace na výstavě Eicma 2017

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
crhy1 přispěl 3 Kč
kopetr přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist