globalmoto_duben_nolan




Kymco ukázalo nový skútr X-Town a Quadro koncept Big Q

Taiwanská značka letos slaví 50 let od svého založení, a svůj stánek na výstavě Eicma k této příležitosti náležitě vyzdobila. Hlavní hvězdou její expozice je nový cestovně-sportovní skútr X-Town, který se bude vyrábět ve dvou kubaturách; na pořádnou turistiku je v nabídce silnější třístovka, stopatadvacítka je pak určena hlavně do města.

Kapitoly článku

Celkové rozměry i velkoryse dimenzovaná kapotáž slibují komfortní svezení i pro dvoučlennou posádku, zatímco design neudělá ostudu ani v dobré společnosti. Punc nezaměnitelnosti pak X-Townu dodává především zadní světlo z LED diod ve tvaru písmene "X".
Nový model je postavený na tradičním rámu z ocelových trubek, osazeném vepředu čtrnáctipalcovým ráfkem a vzadu menší třináctkou. Šířkou pneumatik si nezadá s mnohem silnějšími konkurenty; na zadek se obouvá rozměr 150/70 a také vepředu je poctivá guma 120/80.
Solidní parametry má také odpružení - přední vidlice o průměru 37 mm i zadní tlumiče s pětipolohovým nastavením předpětí pružiny - a brzdový systém. Ten se skládá z přední kotoučovky o průměru 260 mm s třípístkovým třmenem a zadního 240mm kotouče s dvoupístkem. Oba modely jsou ve standardu vybaveny systémem ABS značky Bosch Generation 9.

Silnější verzi nového X-Townu pohání kapalinou chlazený dvouventilový jednoválec o objemu 276 ccm s maximálním výkonem 17 kW (23 koní) a točivým momentem 22,5 Nm. Stopětadvacítka ja pak osazena čtyřventilovým agregátem o výkonu 10,5 kW a točivém momentu 11,2 Nm. Oba motory jsou zásobovány systémem elekronického vstřikování paliva, a plní normu Euro 4.
Ve výbavě nechybí žádný z moderních prvků; LED světla, digitální přístrojovka s ukazatelem spotřeby či okolní teploty ani USB konektor pro dobíjení osobní elektroniky. Praktickým bonusem je pak podsedlový prostor s kapacitou na dvě integrální přilby.

Firma Quadro v Miláně představila dva koncepty. Ze čtyřkolového skútru Quadro4, který přišel na trh v letošním roce, vychází jeho terénní verze Big Q. Základ s hydraulicko-pneumatickým systémem naklánění kol HTS zůstává stejný, ale už od pohledu je vidět, že koncept je mnohem lépe vybaven pro jízdu mimo zpevněné cesty. Terénními pneumatikami a ochrannými rámy to ale zdaleka nekončí; koncept dostal silnější motor - jednoválec o objemu 630 ccm, samosvorný diferenciál, zpátečku a elektronicky řízený systém naklánění kol. Takhle nějak si představujeme skutečné SUV mezi skútry.

Druhým konceptem je ekologická varianta tříkolového skútru, která vznikla jako výsledek spojení značky Quadro s firmou Oxygen, která se specializuje na vozidla s elektrickým pohonem. Kombinace tříkolky a elektroskútru se - vzhledem k nutnosti skladovat energii v objemných a těžkých bateriích - přímo nabízela, a je jen otázkou času, kdy se Quadro3 bez výfuku objevá v sériové produkci.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist