husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot: Kymco má nový maxiskútr AK550

Svou velkou premiéru si do Kolína připravila také taiwanská značka Kymco. Padesáté narozeniny slaví novým sportovním maxiskútrem, jehož parametry v lecčems předčí nekorunovaného krále této kategorie. AK550 má všechny předpoklady k tomu, dostat se do skutečně vybrané společnosti.

Kapitoly článku

Kymco s tradicí dlouhou přesně půl století rozhodně nepatří ve světě skútrů k žádným outsiderům, a svoje zkušenosti chce pochopitelně co nejlíp zúročit. Mluví se dokonce o chystaném rozšíření produkce o velkou motorku, ale to je zatím hudba budoucnosti. Realitou se však právě stává koncept maxiskútru K50, představený na Intermotu v sériové podobě jako AK550. A zdá se, že Kymco tentokrát míří hodně vysoko.

Výkonem totiž předehnalo ikonu všech sportovních maxiskútrů, Yamahu TMAX (46 vs 53 koní), a nemusí se stydět ani za ostatní parametry. Základ celého stroje tvoří litý hliníkový rám, vybalancovaný na zatížení obou patnáctipalcových kol v optimálním poměru 50:50. Vepředu je odpružený převrácenou vidlicí, zadní kyvka je vybavena excentrickým, vodorovně uloženým tlumičem. Kvůli snížení neodpružené hmoty a zlepšení trakce na narovnostech probíhá přenos výkonu na zadní kolo prostřednictvím ozubeného řemenu. Že to Kymco myslí se sportovní jízdou vážně, to potvrzují i přední radiální monobloky Brembo.

Jako pohonná jednotka slouží řadový dvouválec o objemu 550 ccm s maximálním výkonem 39,3 kW (52,7 koní) a točivým momentem 55,6 Nm. Ten dokáže rozpohybovat 226 kg pohotovostní váhy na maximální rychlost 160 km/h. Kliková hřídel s přesazenými ojničními čepy má za úkol snížit vibrace, v horších podmínkách lze přepnutím do režimu Rain snížit výkon motoru zhruba o 10 %.

Kymco láká zákazníky na žhavou novinku nejen zajímavými parametry, ale také bohatou výbavou. Ve standardu je například systém sledování tlaku v pneumatikách, kompletní LED osvětlení, bezklíčkové zapalování, plexištít nastavitelný ve dvou polohách nebo stavitelná opěrka jezdce.

Tímto modelem také Kymco potvrdilo, že zatím končí s prodejem maxiskútru MyRoad 700 (alespoň u nás), který nebyl tak úspěšný, jak si značka představovala. Nový AK550 bude určitě mnohem sportovnější a obratnější skútr a my se těšíme na první test. Ve vzduchu zůstává viset jediná otázka: jakou cenovku výrobce na svou vlajkovou loď pověsí a jestli se přiblíží k hranici 300tis. Kč jako jeho konkurence.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist