Značka KTM překvapila konceptem elektroskútru

Na výstavě Tokyo Motorcycle Show dnes rakouská firma KTM představila pod názvem E-Speed futuristickou studii skútru poháněného elektřinou. Po tiché "E"verzi lehkého endura Freeride se tak KTM vydává do zatím neobsazeného segmentu - a jak jinak, než ve svém typickém odvážným stylu.

Značka KTM překvapila konceptem elektroskútru
Vstup KTM na scénu elektro-skútrů je překvapením už proto, že se v Mattighoffenu doposud kategorii městský přibližovadel striktně vyhýbali. Ale v souvislosti s nedávným vyjádřením šéfa firmy, že na elektřinu v motorkách ještě nedozrál čas, působí dnešní zpráva z Tokya trochu šokujícím dojmem.
Stefan Pierer vysvětluje: "V KTM jsme naprosto přesvědčeni, že malé dopravní prostředky s elektromotorem dokonale doplní konvenční skútry. V dlouhodobém horizontu se elektrický pohon stane populárnějším pro dojíždění na krátké vzdálenosti – obzvlášť v oblastech s citlivým přístupem k životnímu prostředí, jako je volná příroda nebo přehuštěné ulice velkých metropolí.“
"V podobě modelu Freeride E už má značka KTM připraven motocykl, se kterým lze bezstarostně jezdit po lese, protože neprodukuje žádné škodlivé emise, ani témař žádný hluk. E-Speed je koncept poháněný stejným motorem a akumulátorem, který nabídne podobné řešení pro pohyb po městě.”
Tisková zpráva hovoří jenom o základních technických parametrech, a ani ty ještě nemusí být definitivné. Skútr má pohánět kapalinou chlazený elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 11 kW s nejvyšším točivým momentem 36 Nm. Přenos výkonu na zadní kolo řeší ozubený řemen. Hmotnost konceptu je 140 kg a při 80kilometrové rychlosti slibuje dojezd až 65 km na jedno nabití. Doplnění energie v li-ion akumulátoru přitom zabere pouhé dvě hodiny a stačí k němu obyčejná zásuvka na 220 V.
KTM “E-Speed nemá podle slov Stefana Pierera  takové sportovní ambice, jaké naznačují jeho netradiční podvozek a odvážný design - dílo dvorního návrháře značky, Geralda Kisky. Cílem bylo hlavně odlišit E-Speed od všech ostatních skútrů. Elektromotor je kompletně schovaný v hliníkovém pouzdru s chladícími žebry. Hlavním nosným prvkem podvozku je hliníkový plášť akumulátoru, ke kterému je přichycena zadní kyvná vidlice, motor i lehký pomocný rám předního odpružení.
Letmo uložené zadní kolo s centrálním tlumičem WP není ničím neobvyklým, ale jednostranná přední vidlice, to už se zas tak často nevidí. I tady se o odpružení postarala firma WP Suspension. Kotoučové brzdy o průměru 220mm jsou vybaveny nejen ABS, ale také systémem pro recyklaci energie. Celému konceptu dodávají patřičný šmrnc čtrnáctipalcové hliníkové ráfky. Je to vážně fešák, co říkáte?

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.05
Známkováno: 21x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist