husqvarna_svartpilen_801_2




Testujeme KTM 1290 SuperAdventure a 1050 Adventure

Rakouská značka letos posílila svojí modelovou řadu cestovních endur hned o dva nové kousky. Vedle základního modelu 1190 Adventure a jeho terénnější verze 1190 Adventure R se postaví komfortnější a elektronikou nabitý 1290 SuperAdventure, a z druhé strany jej doplní jednodušší a dostupnější 1050 Adventure. Naše redakce dostala pozvánku na jejich první test, který právě probíhá na ostrově Grand Canaria.

Velký 1290 SuperAdventure bude zajímat hlavně ty, kdo rádi cestují v komfortu a hlavně v bezpečí. Podle fabriky se jedná o vůbec nejbezpečnější motorku na trhu, a my nemáme důvod tomu nevěřit. No posuďte sami: stabilizační systém MSC, semi-aktivní podvozek, natáčecí přední světlomet, doplňkový asistent pro rozjíždění do kopce - s takovým arzenálem za zády se nemusíte bát ani když se ve vidlicovém dvouválci splaší všech sto šedesát koní najednou.
Jestliže 1290 je motorka pro fajnšmekry, menší 1050 může posloužit jako vstupenka do světa velkých endur. Tomu odpovídá i její maximální výkon, který se dá legálně snížit na limit  řidičáku pro osmnáctileté jezdce. Podvozek je lépe připraven k výletům mimo zpevněnou silnici, a z elektroniky tu najdete jen to nejnutnější, takže 1050 bude správnou volbou pro opravdové dobrodruhy.
První dojmy z jízdy na obou novinkách se dozvíte na tomto místě už za pár dní, až se kolega Vláďa vrátí zpátky do normální středoevropské zimy. Mezitím mu tradičně můžete posílat dotazy na konkrétní detaily, které vás v souvislosti s testem zajímají. Dále můžete navštívit speciální web, věnovaný celé řadě KTM Adventure.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

jardapl
Dotaz od jardapl položen 02.02.2015 13:32

Proč na 1050 není přední jednadvacítka ? Všem je jasné, že 1290 je na enduro úplný nesmysl.

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:16

Ahoj jardapl, jelikož KTM 1050 Adventure je jakýmsi základním modelem určeným především na silnice, je zde montováno devatenáctkové kolo. Mimo jiné je to prý i kvůli celkové výšce. S jednadvacítkou je a bude v nabídce pouze 1190 Adventure R.
Kdo se sveze, asi uzná, že 1290 není úplný nesmysl a je potřeba ho brát jako CESTOVNÍ enduro než enduro. Je skoro jasné, že většinu najetých kilometrů navrtí 1290 Adventure po kvalitních asfaltkách a jeho komfort využijí hlavně cestovatelé, kteří na něm budou ukrajovat velké vzdálenosti a nebudou se pouštět do většího „bahnivého“ dobrodružství.

Marus12
Dotaz od Marus12 položen 02.02.2015 15:50

Mám dva dotazy: 1) jak funguje přední nastavitelné plexi? 2) jsou sedla pohodlná nebo je to stejný tvrďák jak na 1190? Díky za odpověď.

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:17


Marus 12, díky za dotazy. Manuálně stavitelné plexi u Adventure 1290 je úplně jiná liga, než tomu je na 1190. Funguje opravdu dobře, a že na Kanárech od Atlantiku fest foukalo. Věřím, že bude vyhovovat i mnohem vyšším postavám, něž jsem já se svými 174 centimetry. Ptal jsem se urostlého Mexičana z naší skupiny a ten si nové větší plexi velice vychvaloval.
Sedlo je pohodlné a oproti 1190 měkčí. Bohužel jsem si před testováním narazil na hokeji zadek a tak mi tahle skutečnost pocit trošku zkreslila. Mimochodem 1190, včetně R verze mají s modelovým rokem 2015 úplně jinou pěnu (i její konstrukci) sedla, protože stížností bylo povícero.

iggy
Dotaz od iggy položen 02.02.2015 17:01

Dobrý den, zajímaly by mně tyto věci : funkce nového plexi ( na 1190 naprosto nefunkční na postavu 190cm - nesnesitelné turbolence v jakémkoliv výškovém nastavení ) , šíře řidítek - zda jsou širší než na 1190, jak funguje elektronické nastavení podvozku ( u 1190 jsem měl pocit ,že mezi měkkým a tvrdým není žádný rozdíl - stále tvrdé. Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:18

Ahoj iggy. Nové plexi u 1290 funguje fakt dobře a více je už napsáno výše. Řidítka jsou širší, což mě hodně, ale opravdu hodně, potěšilo. Popravdě, ty na 1190 mi taky moc nesedí a podle slov inženýrů KTM je nás více... Díky tomu jsou montovány širší řidítka i u 1050. Semiaktivní podvozek funguje výborně a nemám výtek. Rozdíl mezi měkčím nastavením a tvrdším je tu znát. Díky za otázky.

VitSild
Dotaz od VitSild položen 02.02.2015 19:58

Spotřeba 1050 proti 1190, mám na mysli při běžném cestovatelském tempu. Je mi jasné že při testování se na spotřebu moc nehledí ale né všichni chtějí jezdit na plný plyn.

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:18

Během testování se neustále lítalo v horách, kde jedna utažená zatáčka střídala druhou. Po celém dni se na displeji Adventure 1290 ukázala hodnota spotřeby 7,4 l/100 km a 7,0 l/100 km na Adventure 1050. Díky za dotaz VitSilde.

Diaboluss
Dotaz od Diaboluss položen 02.02.2015 22:28

Můj dotaz: Spotřeba (reálná) pro oba stroje????
Plánuje KTM udělat Rkovou verzi malýho (1050) Advíka s 21 vpředu a vyššími zdvihy???
Díky moc!

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:19

Spotřeba je uvedena v odpovědi výše. Na druhou otázku odpověděl Diego Arioli jasně, a to tak, že R verze 1050 není v plánu. Děkuji za dotazy Diabilussi.

DanielDaniel
Dotaz od DanielDaniel položen 02.02.2015 23:47

Ahoj,mám vice dotazu: 1/ budou to dělat na drátech? 2/ prý je zde horší povrch.úprava než na 1190. proč? 3/ jak je to komfortní pro 190cm pilota a spolujezdce-perovani a aerodynamika? 4/ Jaká je spotřeba pro cestování? 5/ Zda a jak se steluje zadní pérování? 6/ Jaký je kroutak? 7/ Ovládání a palub.PC je ve stejnem rozsahu jako u 1190? 8/ Bude to mít snímání tlaku v pneu? Moc díky!

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:20

DanieliDanieli, díky za více dotazů na Adventure 1050 :) 1/ Na drátech bohužel ne, i když by se mi taky líbily. 2/ To jsem si nevšiml a je prý na stejné úrovni, jako u ostatních KTM. Co se mi nelíbí, je stříbrná podsedlovka, která by mohla být v černé barvě. Docela pěst na oko 3/ To se svými 174 cm jen těžko posoudím, ale myslím si že ano. Bude záležet koho povezeš, jestli 55 kilovou slečinku nebo sto kilového hromotluka. Pérování je spíše tvrdšího charakteru. Plexi je totožné s 1190 a není nic extra, i přes fakt, že se dá nastavovat, takže bych vysokým motorkářům doporučil pořídit nějaké rozměrnější. 4/ Spotřeba během prezentace 7l/ 100km. 5/ Ano, je možné manuelně nastavit odskok i předpětí. 6/ Krouťák je velice slušný a musím přiznat, že mě mile překvapilo, jak motorka funguje v nízkých otáčkách a jak je nástup výkonu příjemně plynulý. 7/ Přesně tak, vše se ovládá jako u ostatních Advíků, což je pochopitelně velice důležité. 8/ Tlak v pneu jsem nenašel.

Mr.Petr
Dotaz od Mr.Petr položen 03.02.2015 06:55

Zajímalo by mě, jaká je ochrana proti větru a nepřízni počasí na 1290. Funguje plexi a kapotáž i pro vyšší jezdce??

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:20

Mistře Petře, ochrana je výborná a v odpovědích výše už zmíněna. Adventure 1290 je opravdu velice komfortní stroj, což jsem se přesvědčil za horších povětrnostních podmínek v horách, kde nám zapršelo a teploty se pohybovaly pouze kolem sedmi stupňů. Díky za dotaz.

muscle_biker
Dotaz od muscle_biker položen 03.02.2015 10:02

Grüß Gott z SK! az do prichodu ktm 1290 superadventure som najmenej 20 rokov povazoval za neprekonatelny etalon (na horsie asfaltky a lepsie sotoliny pri dialkovych cestach okolo zemegule) nemecku bramboru GS adventure... suhlasis aj ty s nazorom ze teraz bude bmw adventure zosadene z "trónu" a DE inzinieri budu "smekat klobouk" pred inziniermi z katolickej AT ak tato novinka nesklame ani po dlhodobej kvalitativnej stranke?

Odpověď od Vláďa Novotný z 06.02.2015 09:21

Grüß Gott aus Prag muscle_bikere und ich danke Ihnen für Ihre Anfrage :) Nevím, jak to bude se smekáním klobouků atd., ale je fakt, že oranžoví postavili sakra povedené cestovní enduro s celou řadou technologických vychytávek. Vše totiž funguje, motorka nabízí neskutečný komfort a zrovna tak výborné jízdní vlastnosti. Myslím si, že to bude spíše o sympatiích k dané značce, protože GS Adventure je také hodně slušné nářadí a o tom není žádná. Já bych všem doporučil motorky si v rámci předváděcích akcí vyzkoušet, a teprve potom si udělat vlastní názor. Každému totiž může sedět něco jiného. A kvalita? To ukáže jenom čas.




TOPlist