yamaha_mt09




Miláno 2008 - KTM

Italské podnebí novinkám jedné stopy určitě svědčí. Také rakouská továrna KTM se chtěla v taliánsku vytáhnout a tasila novinky pro novou sezónu. Supersporťáky bude asi nejvíce zajímat eRková verze RC8, motardové dravce eRkový kousek 990 SM a polykače kilometrů cestovní motard se sportovním srdíčkem - novinka 990 SM T.

Kapitoly článku

KTM 1190 RC8 R

Před rokem jsme tu hltali ostré křivky vůbec prvního superbiku v novodobé historii oranžové značky KTM. Plachta tenkrát odhalila RC8 1190, o které nám už leccos řekl redakční test. Protože fabrika vždy dává do placu sportovnější verzi, ani v tomto případě tomu nemohlo být jinak. Oranžový rám, temně černá kapotáž a sněhově bílý zadeček jsou tím prvním, co eRkovou RC8 prozradí.
Pod kapotáží se jí rozbušilo srdce, které získalo nějaký ten kubický centimetr navíc. Ve finále to dělá 1195 ccm a díky tomu se rozrostlo i stádo kobylek o 10 kousků. Pravačkou jich nyní budete krotit 165 při 10250 ot./min. A protože technici dobře vědí, že si větší výkon žádá o fous lepší podvozek, poladili také odpružení a řízení. Jak známo, každý výrobce se snaží své motocykly zbavovat zbytečných kil. KTM RC8 R ztratila oproti „obyčejné“ RC8 2 kilogramy a údaj hmotnosti reprezentuje hodnota 182 kg bez náplní.

KTM 990 SM R

Podobným procesem jako RC8 R prošla motárdová divoška KTM 990 SM, která si na konec svého názvu také připsala písmenko R. Opět tradiční eRkový oranžový rám a plasty v bílé barvě. Výkon mašiny ovšem zůstává stejný jako u 990 SM, to jest 115 koní. Změnila se však hmotnost stroje a to o celé 2 kila směrem dolů. Změnou prošel i objem nádrže, protože nyní do nádrže natankujete o 4 litry méně. Pro lepší brzdný účinek byly namontovány čtyřpístkové monobloky Brembo a oku lahodí desetipaprskové disky Marchesini.

KTM 990 SM T

Premiéru si odbyla také KTM 990 SM T. Jednoduše řečeno, mašina pro všechny ty, kteří mají cestovatelské srdce, ale nedokážou se zbavit adrenalinových choutek. Pro pohodlí na delších výletech poslouží jinak tvarované a níže položené sedlo, vysoký štítek, chrániče rukojetí nebo standardně montovaný nosič.
Výkonově je na tom téčko stejně jako 990 SM, takže na 196 kilogramů suché váhy platí 115 koníků.

KTM 990 Adventure R

Miláno se u KTM pro letošek opravdu neslo ve znamení verzí R. Písmenko R mašinám KTM zaručuje oranžový rám a ten dostal i 990 Adventure. Díky rozměrným černým kapotážím si jeho parádu užijete jen z hodně malé části. Přední blatník a boční tabulky v bílé barvě dotvářejí dravější a sportovnější vzhled stroje. Atraktivní erková verze Adventure získala krom sportovního kukuče také pár koníků k dobru. Dvouválcové véčko jich nyní nechá zařechtat 115 a kompletně nastupují při 8750 ot./min.
Za zmínku určitě stojí plně stavitelné odpružení, které v Mattighofenu prodloužili dokonce o 55 mm jak v předu, tak vzadu (265/265mm). Tím pádem se zvětšila světlá výška stroje z 261 milimetrů na 316 milimetrů a výška sedla nad zemí z 860 na 915 milimetrů.

KTM 990 Adventure

Na oranžové expozici se také předvedla KTM 990 Adventure. Ta pro letošek doznala především designové inovace bočních plastů. Po technické stránce se zvýšil výkon a točivý moment na 106 koní a 100 Nm. Díky nové hlavě a lepšímu chladícímu systému se zmenšily nároky na intervaly servisu.

KTM 400 EXC

Novinkou, kterou jsme si už před nějakým časem omrkli, byla offroadová mašina KTM 400 EXC. Postavila se po boku svých čtyřdobých sestřiček s ostrým edurovým rodokmenem.

KTM 690 Enduro R

Ani 690 Enduro R není ve světě endur žádným nováčkem a na našem portálu byla se vší slávou představena. Písmenko R přineslo oranžový rám a především o něco lepší odpružení s vyššími zdvihy, které standardní KTM 690 Enduro lehce limitovalo.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist