yamaha_demo_tour




KTM představila inovované modely 1290 Super Duke GT & R

Vyznáváte svižné cestování? Pak zaostřete na oranžovou novinku 1290 Super Duke GT. Tato sportovně-cestovní kačena se zrodila pro temperamentní polykače asfaltových kilometrů a už podle prvních fotek je jasné, že pojede hodně svižně.

Kapitoly článku

Asi není třeba připomínat, že gétéčková verze vychází z nezkrotné bestie 1290 Super Duke a je přizpůsobena pohodlí při lítání na delší vzdálenosti. Její véčkové dvouválcové srdce o objemu 1301 ccm dostalo několik inovací, jako jsou například titanové sací ventily a nové je také mapování. Když se motor rozparádí na maximum, dokáže naservírovat rovných 173 plnokrevníků a masivní krouťák 141 Nm. Jezdec si pak může do sytosti vychutnat pořádný nášup výkonu, který je servírován už od nízkých otáček. Možnost sázet jeden kvalt za druhým nahoru i dolů bez použití spojky dovolí quickshifter. Asi mi dáte za pravdu, že pokud jednou tuto vychytávku vyzkoušíte, už nechcete jinak.

Už i z tohoto pohledu má svou logiku volitelný režim “Track”, který hraje do karet okruhovému ježdění. Centrální mozek mašiny nastaví elektronické asistenty tak, aby co nejméně zasahovaly jezdci do “práce” a nechali ho plnými doušky vychutnat potenciál stosedmdesáti koňové bestie. Samozřejmostí je semiaktivní podvozek, kontrola trakce, zatáčecí ABS a další vychytávky, které KTM už pár let u svých cestovních mašin používá.

Devatenáctková GT dostala nový větrný štít, který lze nastavovat do více poloh a jezdec výšku zvládne provést jednou rukou. Za štítkem má pak k dispozici 6,5 palcový TFT displej, který zobrazuje vše potřebné a podle továrny by měl být výborně čitelný i na přímém slunci. Vše se tradičně ovládá podsvícenými tlačítky na levém řídítku, kde si své místo našel také ovladač tempomatu. Přední LED diodové světlo jasně připomíná rodinou příslušnost rakouských asfaltových dříčů a podobně je to také se zatáčecími světly, které jsou integrovány do prsíček před chladiči.

Jak už zaznělo, KTM 1290 SUPER DUKE GT využívá semiaktivní podvozek poslední generace, kdy si jezdec může jedním stiskem tlačítka nastavit, zda je mašina zatížena pouze jezdcem, nebo má-li za sebou spolujezdce a bagáž. Podle nálady a silnice si může vybrat charakteristiku nastavení pérování ve třech režimech Comfort, Street a Sport.

K dispozici jsou dvě barevné kombinace, a to bílá nebo černá. Praktické jsou malé úložné prostory v kapotáži, kam se vejdou například klíče nebo doklady a jeden z nich ukrývá USB konektor. To, že má KTM 1290 SUPER DUKE GT vyhřívané rukojeti asi nepotřeba dodávat. Naopak je potřeba zmínit KTM MY RIDE, kdy lze připojit smartphone a tím pádem přijímat či odmítat hovory, poslouchat hudbu a využívat navigaci díky speciální aplikaci.

Nahatá bestie KTM 1290 SUPER DUKE R přijíždí s dvojicí nových barevných kombinací a i nadále je připravena přijmout vaše asfaltové výzvy. Plných 177 koní už je hodně slušnou porcí, a proto se není čemu divit, že ji KTM naordinovala brzdy Brembo Monoblock, pérování WP, MSC včetně zatáčecího ABS, ale i příplatkový oboustranný quickshifter. Samozřejmostí je multifunkční TFT displej a LED světlomet. Volitelným doplňkem je potom “Track Pack”, který obsahuje například launch control, tři režimy odezvy na plynovou rukojeť nebo anti-wheelie. Dále se nabízí “Performace Pack” obsahující MSR a quickshifter.

Co je dalšího nového u oranžových pro modelový rok 2019 napoví až milánská výstava začátkem listopadu, kde pochopitelně nebudeme chybět.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Frenkee přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
ariba přispěl 3 Kč
Uhličan přispěl 6 Kč
cechradovan přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist