husqvarna_svartpilen_801_2




KTM má speciální edice SX-F 2020

Tohle je každoroční záležitost. Pravidelně na podzim, nějaký čas po představení nových motokrosů pro další modelový ročník, přijde rakouská značka s jedním či více speciálními modely, inspirovanými nejlepšími piloty oranžády. Teď to budou stroje Prada a Cairoliho.

Vždycky to bývala oslava těch největších úspěchů, ovšem speciální edice 2020 mají trochu jinou příchuť. V případě modelu nazvaného 250 SX-F PRADO to je jasné, mladý Jorge ze Španělska si letos udělal ze třídy MX2 soukromou One Man Show a vyhrál titul s drtivým, více než 200bodovým náskokem na druhého Olsena (na sesterské Husqvarně), třetí Geerts měl ztrátu skoro 300 bodů. Nikdo jiný si v letošním ročníku mistrovství světa v motokrosu nezasloužil vlastní limitovanou edici víc než Jorge Prado.

Ovšem s Antoniem Cairolim je to trochu jinak. Devítinásobný mistr světa je aktivní legendou tohoto sportu, jenže je otázkou, jak dlouho bude to slovíčko „aktivní“ ještě platné. Protože populární „dvěstědvaadvacítka“ se v půlce sezóny zranila tak, že už do dalších bojů nenastoupila, a v konečném účtování jí patří až 10. příčka. Tonymu je 34 let, což na vrcholového sportovce není málo, titulů má, že by je mohl rozdávat na Matějské, minulý měsíc se mu narodil syn, a i když u těchto týpků je touha po vítězství jejich hlavním životním motorem a Ital na Facebooku zveřejňuje pravidelně informace o tom, jak se zdárně vyvíjí jeho rekonvalescence, klidně by se mohlo stát, že příští sezóna bude jeho poslední. To je samozřejmě jen spekulace, každopádně 450 SX-F CAIROLI 2020 by mohla být zanedlouho ceněným strojem z poslední edice. Anebo taky ne…

Co se samotných motorek týče, obě „speciálky“ jsou si hrozně podobné a kromě objemu motoru se liší vlastně jen čísly na tabulkách – Prado má 61, Cairoli navěky věků 222. Od standardních verzí je poznáte na dálku podle oranžových rámů, redbullácké grafiky a modrého sedla Selle Dalla Valle Factory. Zblízka potom zkušený motokrosař objeví navíc kompozitový kryt motoru a oranžové brýle, stejnou barvu má i zadní rozeta, za kterou tahá zlatý řetěz Regina. Jiná je přední brzda, která má poloplovoucí kotouč, navíc schovaný pod krytem. Pokud jste čekali nějaké větší změny a třeba jinou výfukovou soustavu, tak smůla, „dvacítkové“ speciální edice jsou spíš o drobných detailech a designu. Čtyřipade by se měla u dealerů objevit co nevidět, dvěstěpadesátka v prosinci.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Patrik_NSR přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist