yamaha_demo_tour




KTM má další tovární edici. Tentokráte u dětské padesátky

Máte doma malého motokrosaře? Tak si dávejte dobrý pozor, aby se nedostal k tomuto článku, protože pak bude vaší peněžence hrozit velké nebezpečí. Ostatně jako vždy, když KTM přijde s nějakou Factory Edition.

Dobrou zprávou je, že i kdyby na vás mlaďas „faktorku“ nakonec vyžebral výměnou za celoroční mytí nádobí nebo slib, že se zlepší ve škole, tak ta vaše peněženka nebude zase o tolik prázdnější než v případě, že byste mu koupili standardní model. Protože u základní 50 SX v oficiálním ceníku najdete cenovku 106 240 Kč a 50 SX Factory Edition je za 117 860 Kč. Jedenáct tisíc rozdíl, to za ten pocit a větší parádu v depu asi stojí. Jelikož Factory Edition budou v prodeji až od října, můžete zatím došetřit.

Kátéemka má s těmito továrními edicemi bohaté zkušenosti, vlastně každoročně je dělá z královské 450 a někdy i 250. Aktuálně máte možnost pořídit si 450 SX-F Factory Edition, 450 SX-F Cairoli a 250 SX-F 250 Prado, ovšem to jsou všechno ještě modely 2020, zatímco standardní motokrosy už se prodávají 2021. Tovární edice můžeme čekat nejspíš tradičně někdy ke konci kalendářního roku. Jenomže tahle padesátka, ta už je 2021. Že nejde jen o „přebarvené dvacítky“, to jste se mohli dočíst už v tomto článku.

Co dělá tovární edici tovární edicí? Samozřejmě první do očí musí praštit vzhled. Polepy jsou úplně jiné, s podstatně větším zastoupením modré a především s červeným nápisem KTM, chybět nemohou samolepky firem, které jsou s KTM spjaty, ať už jde o Motorex, WP nebo Twin Air. Výrazné je také modré sedlo s potahem, po kterém vašemu juniorovi nebude tolik klouzat pozadí ‑ bez jiného sedla žádná „speciálka“ z Mattighofenu snad nikdy nevyjela.

Další změny můžeme rozdělit na čistě designové a funkční. Do první kategorie se řadí třeba šedé gripy nebo parádní oranžová motorová víka, vyrobená na CNC strojích, výčet prvků z druhé kategorie je ovšem delší. Kompletně celý výfuk pochází od FMF, a jelikož má motoru přidat trochu v nízkých a středních otáčkách (plus se asi očekává, že Factory Edition dostane do ruky rychlejší jezdec), mohla dozadu přijít menší rozeta, čímž motocykl získá na rychlosti. Jinak nastavená je taky spojka, tisková zpráva mluví i o změnách v natryskování karburátoru, ale úplně konkrétní detaily bohužel neznáme. Výčet prvků vyhrazených tovární edici zakončuje jiné vodítko řetězu a pneumatiky Dunlop Geomax MX 53 namísto standardně montovaných Maxxisek.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist