globalmoto_unor




KTM 390 Adventure dostane také vyplétané ráfky

Motonovinařina je někdy o těžkých volbách. Někteří výrobci motorek nás průběžně bombardují tiskovými zprávami o nových modelech, a když si je přečtete, zjistíte, že nové jsou barevné kombinace. A my pak musíme pečlivě zvážit, jestli to za článek stojí nebo ne. Stejně tak jsme měli dilema u nejmenšího Advíka od KTM, ovšem tady je změna ještě jedna a pro kupce významná.

Kapitoly článku

Nejmenší z rodiny Adventure, model 390, představila rakouská značka jako novinku pro sezónu 2020 a přijetí bylo takové rozpačité. Na jedné straně motorka, na kterou všichni mladí tělem i duchem čekali, protože ten jednoválec z Duka o objemu 373 cm3 a výkonu 44 koní je prostě skvělý, přesně v něm cítíte to ostré sportovní dědictví, na stranu druhou ale namísto krutopřísného rallye bajku přišel možná až moc kompromisní cesťák, jenž moc krásy nepobral.

To se sice dalo říci o tehdejší 790 Adventure taky, ovšem jestli vás něco na 390 okamžitě praštilo do očí a vyvolalo to smutek na tváři, byla to kola. Zaprvé kombinace 19“/17“ byla na hony vzdálená 21“/18“, které jsme od KTM tak nějak podvědomě všichni očekávali, a zadruhé – lité ráfky? Jako fakt? Oukej, že jsou pro většinu jezdců naprosto dostačující, o tom se nemusíme bavit, ovšem na kátéemce prostě čekáte dráty. Od začátku jsme tak doufali, že z Mattighofenu (resp. továrny indického partnera Bajaj) co nevidět vyjede také verze 390 Adventure R na vyšších nohách a velkých vyplétaných kolech, ovšem nestalo se tak ani po roce, ani po dvou a skoro to vypadá, že už se ani nestane. Nicméně pro modelový rok 2023 v Mattighofenu udělali alespoň malý vstřícný krok vůči zákazníkům, kteří by rádi dobrodružnější vzhled a výbavu, a vedle standardní verze na litých kolech budou nabízet i verzi 390 Adventure SW. To je zkratka pro Spoked Wheels, tedy vyplétaná kola, a malému Advíku sluší podstatně víc než ty liťáky.

Jinak motorka zůstává úplně stejná, čili i ty vyplétané ráfky mají stejné rozměry a na sobě stejné pneumatiky Continental TKC 70 v rozměrech 100/90-19 a 130/80-17. Liší se pouze barevná provedení, standard bude stejně jako letos oranžovo-modrý nebo černo-šedo-oranžový, eswéčko si pořídíte pouze v typický kátéemkovské oranžovo-černé. Třetí a poslední rozdíl pocítí vaše peněženka, když za SW namísto 182 500 Kč zaplatíte 194 750 Kč, tedy o 12 250 Kč víc.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist