husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot: KTM

Pár hodin poté, co v Kolíně představil modernizované velké cestovní enduro domácí výrobce, nezůstala pozadu ani značka ze sousedního Rakouska. Útržky informací a pár obrázků nového Adventure 1190 jsme také měli možnost posoudit už v předstihu, ale teď už jsou k dispozici oficiální a kompletní data.

Kapitoly článku

Pojďme tedy rovnou k věci. Jak se designérům podařilo vylepšit vzhled posuďte sami z přiložených fotografíí, pokud jste se už nezamilovali při pohledu na první obrázky odtajněné před dvěma týdny.
Nám se naživo líbí moc, a ještě větší nadšení jsme z toho, že dostáváme na výběr ze dvou možností. KTM totiž sice postavila standardní verzi na menší silniční kola (19/17 palců), ale zároveň pod označením 1190 Adventure R zachovala terénní model s tradičními enduro ráfky 18/21. Obě alternativy se liší ještě v dalších detailech, jako jsou výška sedla, zdvihy odpružení a hmotnost, ale jinak stojí na stejném základu.
Technické parametry také nezůstaly úplným tajemstvím až do dnešního zdvihání plachet, ale krátká rekapitulace určitě neuškodí. Vidlicový dvouválec, který si nový Adventure 1190 vypůjčil motor ze superbiku RC8 má zdvihový objem 1 195 ccm, a z původních 175 koní jich v cestovním enduru zůstalo opravdu hodně – rovných 150. Tisková zpráva slibuje to, co je u takovéhle motorky nejdůležitější, hodně krouťáku v nízkých otáčkách. Maximální hodnota točivého momentu 125 Nm je mimochodem shodná s německým rivalem, KTM jí však dosahuje až při 7 500 otáčkách. Systém kontroly trakce, označovaný zkratkou MTC, se dá nastavit ve čtyřech stupních naprogramovaných pro různé jízdní situace, nebo úplně vypnout.
Problémy s proklouznutím kola v opačném extrému, tedy když brzdný účinek motoru přemůže trakci zadní pneumatiky, řeší nová antihoppingová spojka. Víc radosti z jízdy zaručí nádrž, jejíž objem byl navýšen na 23 litrů, a množství vynucených zastávek sníží také prodloužený 15 000 km servisní interval.
Hlavními novinkami v oblasti podvozku jsou již zmíněné silniční ráfky u modelu 1190 Adventure, obuté do pneumatik 120/70 ZR 19 a 170/60 ZR 17. Příhradový rám a odpružení WP už známe z předchozího 990 Adventure, stejně jako terénní pryže 90/90 ZR 21 a 150/70 ZR 18. Komfortnější cestování si mohou majitelé novinky zařídit díky příplatkovému elektronicky nastavitelnému podvozku, který nabídne volbu ze tří různých stupňů (komfort, street a sport) předpětí pružiny a odpovídající ho nastavení útlumu. Standardně montované kombinované ABS je u silničněji zaměřeného modelu vybaveno místo možnosti vypnutí režimem off-road, ve kterém si může jezdec pomoci zablokováním zadního kola.

Další modely

Dvojice 1190 Adventure a 1190 Adventure R vzbudila na stánku KTM zaslouženě největší pozornost a trochu zastínily zbytek modelové řady. Rakušané přivezli do Kolína pochopitelně všechny nové motokrosové a enduro speciály, které už byly představeny dříve v tomto článku. Tím ale KTM pro letošek rozhodně neřekla poslední slovo, na další novinky 2013 se máme těšit do Milána.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist