Intermot: KTM 1290 SuperAdventure a Freeride E-SM

Oranžoví částečně odkryli karty ještě před Intermotem, když pustili do světa první fotku nového modelu SuperAdventure, a elektrický Freeride o něco později dokonce proběhnul prvními novinářskými testy. Přesto byl velkolepý stánek KTM během tiskovky narvaný k prasknutí.

Intermot: KTM 1290 SuperAdventure a Freeride E-SM

Kapitoly článku

Středem pozornosti byl samozřejmě avizovaný model 1290 SuperAdventure, který rakouská fabrika prezentuje jako ještě cestovnější verzi "obyčejného cestovního endura" 1190 Adventure, se zaměřením na jízdní komfort při turistice ve dvou. Novinka bude jako pohonnou jednotku využívat vidlicový dvouválec o objemu 1 301 ccm, který letos pasoval bestii KTM 1290 Super Duke R do role nejsilnějšího naháče současnosti.
Pro potřeby cestovního endura je však jeho brutální výkon snížený na  160 koní (což je pořád o deset víc než má 1190 Adventure). Ostatní technika zůstala víceméně beze změn, a hrálo se hlavně o komfort a bezpečí posádky. Pokud jde o pohodlí, velký kus práce odvede semi-aktivní podvozek s automatickým přizpůsobením odpružení aktuálnímu stavu vozovky a jízdního stylu. Ve srovnání se základním modelem 1190 KTM slibuje i lepší ochranu před větrem a deštěm.
O bezpečnost se postarají další prvky moderní elektroniky, jako je stabilizační systém MSC, kombinující výhody kontroly trakce a ABS, nebo asistent pro rozjezdy do kopce, známý zatím hlavně z automobilů. Ten zabrání tomu, aby se motorka při náročném rozjížděcím manévru rozjela špatným směrem. KTM jej označuje jako "electronic hill hold control", zatímco o novém 1290 SuperAdventure tvrdí, že se jedná o nejbezpečnější motorku na světě. Tak uvidíme příští rok, co na tom bude pravdy.
O budoucnosti motorek s elektrickým pohonem mají v KTM konečně také jasno, a díky tomu se příští rok dostane do prodeje dlouho připravovaný Freeride E. Kolega Vláďa už ho byl proklepnout naživo v rakouských kopcích, kde si vyzkoušel jak ostrou krosovou verzi E-SX, tak i enduro E-XC s homologací pro silniční provoz. K těmto dvěma elektrikám přibyla v Kolíně ještě varianta na hladkých pneumatikách, označená přívlastkem SM - jako supermoto. K té dostanete (stejně jako k modelu Freeride E-XC) techničák a espézetku, a nám se na ježdění po městě jeví ze všech tří modelů jako nejlepší volba. 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.20
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist