journeyman_brezen




Eicma: KTM 1290 Super Duke GT a malý Duke 690

Tak jak se dalo předpokládat, rakouská značka v Itálii představila turistický model Super Duke GT. Sportovní cesťák vychází z našláplého naháče Super Duke R, a tak se dá předpokládat, že cestování bude okořeněno slušnou porcí adrenalinu. Tu bezesporu zaručí také Super Duke R Special Edition, ale i menší sourozenci 690 Duke s 690 Duke R.

Kapitoly článku

KTM 1290 Super Duke GT

Je víc než jasné, proč byste si měli pořídit oranžovou bestii KTM 1290 Super Duke R. Kvůli cestování to ale asi nebude. A tak pokud rádi cestujete a neobejdete se bez špetky adrenalinu, je zde model GT, který by měl zaručit pohodlí při zdolávání delších vzdáleností. To jen potvrzuje vysoké plexi, polokapotáž kolem větší třiadvacetilitrové nádrže, semiaktivní podvozek, ale i pohodlné dvoudílné sedlo nebo madlo pro spolujezdce. Jen škoda, že v sérii nepřichází s centrálním stojanem.

Véčkový dvouválec o objemu 1301ccm produkuje 173 koní, které do jisté míry krotí nové mapování, takže má jezdec na výběr z několika jízdních režimů.

 

Podobně jako cestovní kolega Super Adventure, je gétéčko prošpikováno elektronikou. Jmenujme například semiaktivní podvozek WP, kontrolu trakce, MSC stabilizační systém Bosch spolupracující s ABS, asistent rozjezdu do kopce, ale i automatický vypínač blinkrů, „zatáčková“ LED světla, nebo hlídač tlaku v pneumatikách. Kromě jízdních režimů Street, Rain a Sport je zde režim Supermoto, který potěší sportovně zaměřené cestovatele.

Super Duke GT váží 228 kilo a jeho cena je stanovena na 483.990 Kč. Na výběr je pak ze dvou barevných provedení, a to oranžové a šedé.

KTM Super Duke R Special Edition

Tuto bestii netřeba představovat. Nicméně na trh přichází speciální edice, která je vytuněna oku lahodícími díly Power Parts a převlečena do líbivého bílooranžového kabátku.

Za pozornost určitě stojí zubaté kotouče, karbonové kryty motoru, oranžové brýle, páčky s protektory a nebo speciální sedlo. Samotnou kapitolou je pak titanový výfukový systém Akrapovič. Potom asi nikoho nepřekvapí sakra vysoká cena 483.990 Kč.

KTM 690 Duke a 690 Duke R

S modelovým rokem přichází na scénu inovovaný Duke 690, včetně erkové verze. Vysokootáčkový jednoválec s maximálním výkonem 73 koní se vyznačuje především lehkou ovladatelností, což má na svědomí hmotnost pod 150 kilo.

Ani v tomto případě to nešlo bez elektroniky a tak jmenujme tři různé jízdní kontrolu trakce, režimy Street, Rain a Sport (nechybí ani režim Supermoto) a pochopitelně ABS. Pozornost určitě vzbudí také tříbarevný multifunkční displej. 690 Duke se bude prodávat za 219.900 korun v oranžové nebo bílé variantě. Kdo by se nespokojil s obyčejnou verzí, muže mít verzi R, která je však o šedesát tisíc dražší. Erko dostalo výfuk Akrapovič, na předek čtyřpístkovou brzdu Brembo Monoblok, sportovní sedlo, lepší podvozek WP a obutí Metzeler M7 RR.

Na stánku KTM nemohly chybět tovární speciály v doprovodů továrních jezdců. Sport je totiž u KTM stále číslo jedna a to jen potvrzuje slušná řádka světových titulů a úspěchů nejen na bahnivých tratích.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist