yamaha_demo_tour




Prezentace novinek Kawasaki 2010

I letos uspořádalo české zastoupení Kawasaki na showroomu dealera MARI MOTO ještě před jarní výstavou malou prezentaci novinek pro sezónu 2010. Konečně jsme si mohli i u nás osahat hlavně novou Kawasaki Z1000, ale stranou zájmu nezůstaly ani inovované stroje GTR1400, Versys či nová Ninja ZX-10R.

Kapitoly článku

O nových modelech Kawasaki jsme již informovali na podzim v tomto článku, kde najdete základní popisy i parametry hlavních novinek Kawasaki Z1000, Versys, ZX-10R a GTR1400. při představení těchto strojů naživo jsem se ale dozvěděli řadu dalších zajímavých informací, o které se s vámi podělíme.

Kawasaki Z1000

Zbrusu nový naháč, to je v dnešní době skoro rarita, většina ostatních značek použije trubkový rám z předchozího modelu, motor ze svého litrového zástupce superbajků a novinku udělá hlavně design přední masky. Velké Zetko oproti tomu dostalo úplně nový hliníkový rám deltabox a nový motor, který dokonce převyšuje litrový objem ještě o 45 kubíků s výslednou hodnotou 1043 ccm a maximálním výkonem 138 koní. Zajímavostí je pak nově řešené spirálové proudění vzduchu v airboxu umístěném pod nádrží, které k uším jezdce přinese hvízdavý zvuk motoru přímo ze sání. Uvidíme při redakčním testu, zda to opravdu tolik posílí požitek z jízdy, jak tvrdí zástupci Kawasaki, kteří již měli možnost tuhle mašinu prohnat po silnicích.

Kawasaki Versys

Zdánlivě pouze kosmetické změny a drobná vylepšení jsou podle české Kawasaki doprovázena znatelnou změnou posazu. Trojúhelník řídítka-sedlo-stupačky je upraven na vzpřímenější pozici jezdce, což byste měli ocenit při delších cestách.

Kawasaki GTR1400

O tomto inovovaném modelu jsme již zveřejnili první jízdní testík. Na včerejší prezentaci jsme ale odhalili další zajímavé funkce, jako je ukazatel ekonomické jízdy, který vám na displeji ukáže, zda jedete takzvaně „na spotřebu“. Pilot navíc může přepnout motor do úsporného režimu, ve kterém řídicí jednotka ubere na výkonu a ještě sníží spotřebu. Abyste mohli využít úsporného módu, je třeba mít plynovou rukojeť otevřenu na méně než 30 %, motor vytočený pod 6000 otáček a rychlost nesmí překračovat 160 km/h.

Kawasaki ZX-10R

Na prezentaci jsme se dozvěděli, jak to je s tou „kontrolou trakce“ u nové ZX-10R, protože sama Kawasaki se tomuto označení striktně vyhýbá. Svůj systém označuje jako Sofistikovaný systém zapalování, který pomáhá jezdci při výjezdech ze zatáček přesně dávkovat výkon. Narozdíl od systémů trakce jiných výrobců, které obvykle porovnávají otáčky předního a zadního kola, tento systém monitoruje hlavně výkyvy v otáčkách motoru a na základě vyhodnocení celé řady dalších parametrů upraví zapalování a pomůže zamezit vzniku prokluzu ve výjezdech.

Kawasaki KLX125 a D-Tracker 125

Na prezentaci se předvedly také dvě stopětadvacítky a při setkání naživo jsme museli konstatovat, že tyhle stroje jsou snad zkřížené s pitbajkem. Jde o povedené mašiny, ale na našem trhu osloví asi jen nepočetnou skupinu trpaslíků.

Kawasaki KX250F a Kawasaki KX450F

O crossových modelech jsme psali zde. Na prezentaci o nich zazněla zajímavá informace, a sice že dvěstěpadesátka je již prakticky vyprodaná...

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist