Představení nových Kawasaki v ČR

Ve čtvrtek proběhlo oficiální české představení novinek od Kawasaki. V příjemném prostředí restaurace Puerto Libre v Kladně, se v typicky zeleném kabátě ukázal supersport Ninja ZX-10R, naháč Z750R, cestovní sporťák Z1000SX a také retro W800. Zároveň byla Kamilu Pragerovi slavnostně předána nová Ninja. Kamil se nám v rozhovoru také svěřil s plány pro nadcházející sezonu.

Představení nových Kawasaki v ČR
O nových modelech Kawasaki jsme vás informovali sice již loni na podzim v reportáži z výstavy Intermot, až nyní jsme je však mohli vidět naživo také u nás. Na Kladně byly konkrétně k vidění Ninja ZX-10R, Z1000SX, naháč Z-750R a retro W800, všechny samozřejmě v charakteristickém zeleném provedení.
V průběhu prezentace pronesl pár slov ing. Antonín Daniel, generální ředitel výhradního dovozce značky do ČR, brněnské společnosti ASKO KC. Samozřejmě nemohla nepadnout otázka, proč vlastně Kawasaki neuvidíme ani na jedné z březnových pražských výstav. Dle pana Daniela preferuje ASKO své „domácí“ výstaviště v Brně, které podle jeho vyjádření dokáže nabídnout lepší vystavovatelské zázemí. Dalším zřejmým důvodem neúčasti Kawasaki v Praze je také velká logistická náročnost při přepravě z Brna do Prahy. Dobrá zpráva pro fanoušky japonské značky je však ta, že o zelené novinky nebudou zcela ochuzeni! Na našem stánku Motorkáři.cz v Letňanech totiž bude k vidění závodní ZX-10R Tomáše Mikšovského.

Rozhovor s Kamilem Pragerem

Na závěr prezentace proběhlo slavnostní předání nové Ninji ZX-10R do rukou Kamila Pragera. Zkušený borec ze stáje Jafferson racing team letos vstupuje už do své 14. závodní sezóny, a tak jsme mu položili pár otázek ohledně nového stroje a zajímaly nás také Kamilovy plány pro letošní rok:
Ahoj Kamile, sezóna pomalu začíná, tak jak jsi nachystán?
No, jako správný závodník jsem byl na deset dní testovat ve Španělsku, jenom ještě nebyla nová motorka a na staré jsme nechtěl, takže jsem jezdil motokros, ale sedmého dne jsem si zlomil ruku a jel jsem domu. Takže takhle já mám natrénováno…

Jak to vypadá s tvým zraněním? Kdy zas začneš jezdit?
Ruka ještě zahojená není, zlomil jsem si jí teprve asi před 14 dny. Nemám ani sádru, jen tejpy, aby se to nedostalo do krajních poloh, ale ještě nejmíň týden s ní nemůžu nic dělat. Až na úraz jsem ale fyzicky připraven dobře.
Dneska jsi dostal tuhle krásnou ZX desítku, jaké úpravy na ní budeš dělat?
To co je na ní hezké se jednoduše sundá, dají se tam ošklivé lamináty a bude se jezdit! No, zůstane prakticky jen rám, nádrž a vidlice. Nasadíme novou zadní pružinu, přední vidle dostanou nové cartridge a sériové kotouče i brzdové pumpy vyměníme za Bremba. Elektroinstalace včetně rychlořazení bude od Dynojetu, filtry dáme K&N a výfuk budu mít Akrapovič. Kapotáže vyrobí Jirka Šembera – Sebimoto. To jsou asi ty nejzásadnější změny. Povolený je přídavný chladič, tak ten taky použijeme. Nakonec se otestuje geometrie, kdy se bude zkoušet hlavně nastavení zadního tlumiče. A co se týče třeba nastavení převodovky, tak to už jsou prakticky jednoduché detaily – přehodí se řazení a spočítá se poměr koleček k dosažení ideální maximálky na daném okruhu.

Jaké máš se závodní Kawasaki zkušenosti?
S předchozí Ninjou jsem jezdil předloni i loni jako jediný a měl jsem s ní úspěchy, dařilo se vyhrávat, tak snad se nadchnou pro Ninju i ostatní, podle mě to vůbec není špatná motorka! A zvlášť na naší úrovni nejsou nepatrné rozdíly v motorkách vůbec znát. Když na tom nesedíte třikrát za týden, těžko ty malé rozdíly poznáte. Letos jsem zvědav, jak bude fungovat kontrola trakce. ABS tam nemám, úspora váhy je asi 3 kg.


A jaké máš pro letošek ambice, Kamile?
Hlavně jezdit, protože mě soupeření s ostatními stále baví a chci být před nimi. Dávat si cíle je těžké, protože to závisí na tom, co člověk může stihnout, na konkurenci a taky na štěstí. Když se všechno povede, dá se bez problémů vítězit. Ale to musí všechno tohle klapnout.

Co všechno budeš letos jezdit?

Pojedu stocky, mistrovství republiky, Alpe Adria Cup a taky rakouský mistrák. Alpe Adrii ovšem pojedu bez chorvatských závodů. Důvod je zřejmý – na hranicích se mi nechce dávat peníze navíc a je to taky daleko. U závodů, které se budou překrývat, třeba rakouské stocky a český mistrák, zatím nedokážu říct, co budu upřednostňovat. Každopádně se chci svézt co nejvíc!

Další zajímavé informace můžete nalézt na Kamilových internetových stránkách.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.16
Známkováno: 19x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist