Představení novinek Kawasaki

Minulý pátek uspořádalo brněnské zastoupení značky Kawasaki ASKO KC testovací den pro novináře, na kterém představilo kromě již zavedených modelů také několik horkých novinek. Přítomní novináři si tak mohli ještě před samotnými redakčními testy osahat třeba nového agresivního naháče Z750R nebo naprosto klasický retro-bike W800.

Představení novinek Kawasaki
Novináře, kteří v pátek vypravili do Křižanova, přivítalo slunečné počasí, ale teplota pouhých 8 stupňů, kterou navíc doprovázel nepříjemný ostrý vítr. Stromy podél malebných cest v okolí Křižanova se sice ohýbaly jako proutky, nepříjemné testovací podmínky ale do jisté míry vyvážlil kvalitní asfalt, kterým se silnice od Křižanova všemi směry mohou pyšnit. V nabídce testovacích modelů se objevilo hned pět modelů v nezaměnitelném zeleném kabátku. Supersportovní malorážka Ninja 250R ani robustní cesťák GTR 1400 nejsou žádnými horkými novinkami a do portfolia Kawasaki patří stabilně už pár let, konkurence Kawasaki ale pro letošní sezonu nachystala několik novinek srovnatelné kategorie (Honda CBR250R,, BMW K1600GT), a tak nám "zelení" poskytli možnost připomenout si i tyto starší modely. Jízda na rychlé a lehké Ninje 250R se sice za téměř neregulérních větrných podmínek podobala spíše krocení splašené plachetnice, už nyní ale můžeme slíbit, že v červenci přineseme srovnávací test Ninji 250R a Hondy CBR250R, kde oba motocykly za regulérních a rovnocenných podmínek pořádně proklepneme!
Největší pozornost všech zúčastněných, kteří museli vždy po zhruba hodinové jízdě  rozmrzat v zázemí křižanovské restaurace, ovšem budila trojice letošních novinek. Kawasaki Z1000SX se nám už do rukou dostala a náš redakční test si už můžete přečíst. Zaměřil jsem se proto  se hlavně na naháče Z750R a retro-racera W800. Nový Zed se "sportovním" přídomkem R působí na první pohled dost agresivním a nabroušeným dojmem, první metry v obci ale prozradily spíše jeho klidnější povahu. Pružný motor má zátah už ve spodním spektru otáček, sametová převodovka řadí i nižší kvalty přesně a tiše a motocykl je v menších rychlostech příjemně obratný. Když však za poslední cedulí v obci popustíte Z750R uzdu, vycení pěkně zoubky a ukáže svou agresivnější tvář. Sportovnímu zátahu motoru ve vyšších otáčkách zdárně sekunduje pevný podvozek, který přímo vybízí k dynamické jízdě z jedné zatáčky do druhé, v nichž se obratný Zed nechá citlivě a s lehkostí kočírovat. A pak vjedete do obce, zpomalíte a zas je tu ta druhá, hodnější tvář Z750R. Tato motorka prostě padne rychle do ruky a bez boje se s ní brzo skamarádíte. Na náš redakční test  se můžete těšit začátkem května.
No a na konec jsem si schoval lahůdku z největších, stylové retro W800. Tahle motorka snad ještě "bonnevillovatější" než sám retro klasik Triumph Bonneville. Nízká dlouhá stavba, klasický kulatý světlomet, nízká rovná řidítka s dvojicí jednoduchých budíků, elegantní vzduchem chlazený dvouválec, z něhož vyrůstají dva dlouhé chromované výfuky... prostě pastva pro oči, a to nejen příznivců motorek starého střihu.
Pokud jste někdy sedlali třeba starou Jawu 500 nebo aspoň Kývačku, budete si po usednutí na W800 připadat jako doma. Jen ten motor je někde jinde; řadový dvouvál má už od volnoběhu mohutný zátah, až by se zdálo, že pět rychlostí přesné a ne zcela tiché převodovky je skoro zbytečný přepych. Tlumené brumlání motoru sice není nijak výrazné, doplňuje ho však charakteristické hvízdání královského hřídele a hlavně decentní (a nikoliv nepříjemné) vibrace, které motor přes 3000 otáček provázejí - jednoznačně cítíte, co se pod vámi děje. Na podvozku se materiálem nešetřilo a motorka tak sedí jak má. Silným motorem, který na pětku zvládne 60 i 160 km/h, se ale nesmíte nechat ukolébat, jinak byste v první zatáčce splakali - robustní podvozek přesně odpovídá stylu retro, a tak se charismatické W800 do zatáček chce sice celkem ochotně, ale vlní se tam a houpe, jako byste seděli na pár desítek let starém stroji. Ale o to přece jde! Žádné honění a závodění, téhle motorce se musíte přizpůsobit a pak si kilometry s ní budete královsky užívat a pod helmou se vám roztáhne úsměv od ucha k uchu. Redakční test téhle retro krásky si budete na našem webu moci přečíst koncem měsíce.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.44
Známkováno: 9x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist