Nové modely Kawasaki 2010

Nová Kawasaki Z1000 a výrazně inovovaný Versys, ZX-10R a GTR1400, takhle začíná letošní nadílka novinek od „zelené“ značky. Zatímco Z1000 dostala úplně nový motor a poprvé také hliníkový rám spolu s hodně divokým designem, ostatní modely šly podobnou cestou, jako Kawa vloni zvolila pro populární ER-6. Po několika letech provádí Versyse, ZX-10R a GTR1400 sice ponechává hlavní komponenty a rysy ve stávající podobě, ale provedla výrazný facelift a drobná vylepšení po všech stránkách.

Nové modely Kawasaki 2010

Nová Kawasaki Z1000

Na první pohled každý pozná modernizovanou podobu řady Z1000, která proti předchozímu roku dostala ještě o dost vzteklejší a ostřejší výraz. To hlavní se ale odehrálo uvnitř. Zatímco předchůdce používal pohonnou jednotku 953 ccm ze staršího modelu ZX-9, nové velké zetko dostalo kompletně nový motor 1043 ccm - až se trochu divím, že výrobce nenazval novinku Z1100, většina konkurence už by tomuto marketingovému vábení asi neodolala... Dále je tu hliníkový rám - se starším modelem i přes celkovou návaznost po stránce stylu nesdílí téměř nic. Jezdec se může těšit na nižší sedlo, upravené odpružení díky vodorovně uloženému zadnímu tlumiči, ale hlavně dokonalý design - například pohled na aerodynamické kryty kluzáků vidlic je opravdu dokonalý.
Na přesné specifikace si ještě musíme počkat, rozhodně se díky novému motoru a hliníkovému rámu můžeme těšit na nižší hmotnost a vyšší výkon. Výrobce o motoru říká, že je více točivý než předchůdce, a dále slibuje, že nový model nabídne menší výšku sedla. Zůstaly typické vlnkované kotouče brzd, zůstává také charakteristický rozdvojený baňatý výfuk. Zajímavá je také digitální přístrojovka, kterou si podle všeho budete moci sami nastavit do optimálního úhlu, docela chytré řešení. AKTUALIZOVÁNO - S parametry to vypadá více než slibně - provozní hmotnost 218 kg, maximální výkon 138 koní při 9600 ot/min a krouťák 110 Nm slibují dostatek zábavy. Na zbytek tohoto uměleckého výtvoru se podívejte sami na fotkách.

Prezentační video Kawasaki Z1000

Kawasaki Versys

Tahle u nás hodně populární mašina zdá se prodělala podobnou inovaci, jako vloni řada ER6 - podstata zůstává zachována, ale motocykl je na první pohled i na co se jízdních dojmů týče o hodně modernější, hezčí a zábavnější než předchůdce. Navenek vypadá nový Versys ještě o něco divočeji než předchozí model. Mezi funkční změny pak patří nový nastavitelný plexištít, vylepšená zrcátka, uložení motoru pomocí gumových silentbloků a nové stupačky se sníženým přenosem vibrací. Nové je i sedlo a madla spolujezdce. Vzadu se usadilo diodové zadní světlo, podobné jako u novinky Z1000.
Jiné přední světlo a upravené kapotáže a kryt chladiče působí modernějším a elegantnějším dojmem, předchozí verze vedle toho najednou vypadá trochu těžkopádně. Podvozek i pohonná jednotka, paralelní dvouválec 649 ccm, podle všeho zůstala nezměněná a i nadále se můžete těšit na 62 koníků maximálního výkonu. Výrobce také posílil praktické rysy tohoto bajku a nabídne nové doplňky jako vyhřívané rukojeti či zásuvku na 12V.
Prezentační video Kawasaki Versys

Kawasaki GTR 1400

Kontrola trakce a inteligentní propojený brzdový systém ABS, tak to je ten hlavní hit, kterým se pyšní inovovaný hypertourer GTR. I zde jsou na první pohled vidět modernější tvary kapot, od kterých výrobce slibuje ještě lepší ochranu před nepřízní počasí díky většímu plexištítu a lepší odvod tepla od nohou jezdce za horka. Dále tu máme inovované odpružení a také nové obutí Bridgestone BT-021, které by mělo zajistit hbitější řízení.
Kontrola trakce sleduje otáčky obou kol a podle nich neustále ověřuje, zda nedošlo k výkyvu způsobenému prokluzem zadního kola. V takovém případě systém zasáhne a pomocí kombinace snížení přísunu paliva, časování zapalování a přísunu vzduchu proklouznutí citlivě zkoriguje. Pokud si chcete trochu zařádit nebo vám způsob korekcí nevyhovuje, vše lze pomocí tlačítka na levém řídítku deaktivovat. Kontrolu trakce doplňuje systém propojených brzd KACT-II, který do jisté míry funguje i jako posilovač a podle vyhodnocení rychlosti i jízdních podmínek zvyšuje intenzitu brždění. Nová GTR nabídne také možnost volby ekonomického palivového režimu. Bližší informace vám přineseme za pár týdnů přímo z představení této novinky v Toskánsku.

Prezentační video Kawasaki GTR1400

Kawasaki ZX-10R

Velké zet-iks-ero vyjíždí do nové sezóny bez větších změn, můžete se těšit hlavně na vylepšenou převodovku převzatou z úspěšné letošní Kawasaki ZX6, upravený tlumič řízení Ohlins a menší kosmetické úpravy kapotáže.

Prezentační video Kawasaki ZX10-10R

Kawasaki KLX125 a D-Tracker

Mezi novinky pro příští sezónu patří i dvě stopětadvacítky pro mládež, které najdete v tomto článku.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.89
Známkováno: 18x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist