yamaha_demo_tour




Nová Kawasaki Z750R

Už je to tu! Kawasaki konečně představila svojí dlouho očekávanou novinku v podobě naháče Z750R. Oproti svému předchůdci, oblíbené Kawasaki Z750, slibuje nový model v „racingovém“ provedení vylepšené brzdy a podvozek, které byly u předešlého modelu často terčem kritiky.

Kapitoly článku

Kawasaki Z750 zaznamenala hned po uvedení na trh před šesti lety veliký ohlas. V Itálii, Francii i Španělsku se záhy stala nejoblíbenějším naháčem a lámala prodejní rekordy. Ačkoliv byl populární „Zed“ oceňován pro neotřelý design, silný motor a výbornou ovladatelnost, měl i svoje mouchy. Hlavně slabší brzdy a tlumiče tuhle motorku srážely z úplné špičky mezi naháči.                
Kawasaki proto na úspěšném modelu zapracovala a výsledkem je Z750R, který byl včera představen v Itálii. Hlavními změnami prošel podvozek, které by nyní měl mít sportovnější charakter. Vpředu byla použita obrácená vidlice z modelu Z1000 o průměru 41 mm, která umožňuje nastavení tvrdosti tlumení. Změny doznal i plně nastavitelný zadní tlumič Uni-Trak, ten je nyní naplněný dusíkem. Spolu s vylepšenou zadní kyvnou vidlicí to vše teď slibuje větší jistotu stroje v zatáčkách a na nerovnostech, tedy přesně tam, kde právě předchozí Zed ztrácel body.
Kromě vylepšeného podvozku dostala nová Z750R také výkonnější brzdy. Vpředu zesílená dvojice kotoučů (z původních 4,5 mm na 6 mm) spolu s inovovanými čtyřpístkovými třmeny poskytne lepší brzdný účinek. K tomu by měla přispět i zadní brzda, která je nyní ostřejší díky menšímu pístku. Samozřejmostí je i verze Z750R s ABS.
Z předchozího modelu zůstává beze změny osvědčený motor o objemu 748 ccm a síle 106 koní. Spolu s šestirychlostní převodovkou tak opět nabídne perfektní zátah v celém rozsahu otáček.
Nová Z750R se oproti své předchůdkyni může pyšnit inovovaným a agresivnějším vzhledem. Ačkoliv šlo o inovaci pouze lehkou a návaznost na Kawasaki Z750 je na první pohled patrná, doznal nový model agresivnější podoby některých detailů. Ostřeji řezaná maska a blinkry, výraznější boční kryt motoru nebo přední blatník jen podtrhují zdařilý design, kterým se honosil už předchozí Zed. Nechybí ani přehledný LCD displej a velký analogový otáčkoměr. Ke sportovnímu ladění motorky nyní patří i užší řidítka.

Video

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):
Motokatalog.cz



TOPlist