globalmoto_duben_nolan




Nová Kawasaki Z750

Kawasaki dělá milovníkům nových modelů radost. Po odvážné inovaci litru představí v Miláně také zbrusu novou Z750. Tato účinná zbraň proti konkurenčním šestistovkám si okamžitě po svém uvedení do výroby ukousla velký koláč trhu, v mnoha zemích dokonce hned první místo. Proč? Jak zní otřepaná fráze - objem ničím nenahradíš. No a když za stejné peníze můžete mít šestistovku nebo sedmpade, je pro mnoho kupujících jasná volba. Zvláště když Z750 ve většině testů této kategorie obsazuje první příčky.

Nový design zdařile vychází ze stávající verze a současně z horké novinky - inovované Kawasaki Z1000. A nejen design - i vnitřní změny jsou podobné. Nový hliníkový rám, agresivnější projev motoru, nové odvážnější křivky, obrácená vidlice a odvážné trojúhelníkové trumpety výfuků. Škoda jen, že se na novém modelu neobjevily také radiální brzdy, ale to bychom se asi posouvali do jiné cenové kategorie. Podobná je i krásná přední maska, které nadsazený blok s přístroji vyloženě sluší - velká pochvala, zvláště když to srovnáme s novým Hornetem, kde lze o souladu mezi světlometem a kapkou přístrojů dost pochybovat.


Narozdíl od litru si nová sedmpade zachovala klasické přední směrovky namísto zapuštěných směrovek do bočních krytů chladiče, jako je tomu u nového litru. Také výfuky jsou jiné - podobný tvar a myšlenka, ale v jiném duchu a povrchové úpravě. Přístroje prodělaly změnu k lepšímu - digitální signalizace otáček už je reliktem minulosti a vládcem nové přístrojovky je analogový otáčkoměr!


Co se ovladatelnosti týče, výrobce slibuje "ovladatelnost přesnou jako skalpel" a nový rám a hlavně obrácená vidlice naznačují, že nějaký ten pokrok určitě znát bude. Prima, motorce zdokonalení v této oblasti prospěje, v porovnání s šestkovou konkurencí Fazera a Horneta byla předchozí verze v rychlých přechodech mezi zatáčkami přeci jen o něco méně obratná. Další vylepšení je slibováno v oblasti celkového pohodlí jízdy a posazu - nový tvar sedla, poloha stupaček a řidítek - které zároveň má přinést lepší cítění stroje při sportovním řádění. Posledním slibovaným pozitivem je pak snížení přenosu vibrací z motoru k řidiči - a motor přitom má získat na síle i reakci. Nový model bude v nabídce s ABS.


Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist