globalmoto_duben_nolan




Kawasaki ZZR 1400

Kawasaki nám vyrazila do letošní sezóny s opravdu ostrým arzenálem a spolu s vyloženě sportovní ZX-10 R představila i zbrusu novou cestovně sportovní nádheru ZZR 1400. Řada ZZR nám tak po letech opět směle atakuje formulku nejvýkonnější sériově prodávaný motocykl a právem se tak řadí v letošním roce na špici, coby vlajková loď této kategorie. Nevím jak vám, ale mě osobně se poslední 2-3 roky zdálo, že výrobci tuto kategorii tak nějak opomíjeli a tudíž představení téhle klasiky v novém objemu a vzhledu mě opravdu oslovilo. Jak se zdá, ZZR se tak rychlostí tsunami vyhoupla znovu na motocyklové výsluní a navazuje na legendární a slavnou ZZ-R 1100 z počátku devadesátých let.

Kapitoly článku

Futuristický vzhled a technické parametry vypadají na papíře a ve světle garáže nepochybně skvěle, o to více nás však všechny zajímá, nakolik se vše podařilo skloubit a jak se bude stroj chovat na běžné silnici a delších cestách, kam je především určen. Osobně se domnívám, že výkonové hranice a prvenství v maximálních rychlostech jsou u těchto strojů věcí spíše marketingových hrátek a že v ostrém provozu stroj prověří spíše vitalita a obratnost od 30-200 km/h.

Co se týče pohonné jednotky, má předpoklady více než dobré. Řadový čtyřválec s šestnácti ventily o objemu 1352 ccm vychází z ZX-12R. Výrobce slibuje díky takto dimenzovanému motoru plynulý zátah od nízkých otáček téměř na libovolný rychlostní stupeň a tedy menší frekvenci řazení. Nezkrotnou sílu a agresivitu téměř 200 koní však jistě nebude problém při hmotnosti 210 kg na požádání najít. Bezproblémový chod a adekvátní reakce na otočení plynem by mělo zajistit elektronické vstřikování paliva a výfukový systém s katalyzátorem 4-1-2. Zárukou maximálních výkonů by dále mělo být náporové sání a dostatečně dimenzovaný podvozek a brzdy.

Základem všeho je jedinečný hliníkový monocoque rám, který byl prvně použitý právě na ZX-12R. Stejně jako u 12R je uvnitř rámu schovaný vzduchový filtr a baterie, což přispívá k celkově velice příznivým rozměrům. Na lehkou váhu nebylo bráno ani rozložení hmotnosti a tak 22 l nádrž zasahuje až pod sedlo jezdce.



Nová ZZR je oděna do velice futuristické celokapotáže, na které upoutá především mohutné žebrování a velice originálně vyhlížející čtyřbodová světla, kde dvě vnější slouží jako poziční a dálkové a dvojice vnitřních pak jako potkávací. Zadní svítilna je dle mého názoru podstatně vydařenější než ta v minulosti u nižších objemů a je tvořena diodami do tvaru V.

O pohodlí jezdce je náležitě postaráno a dle propozic, by mělo být usazení dle očekávání spíše komfortní v cestovanějším duchu. Stroj bude k dispozici ve čtyřech barevných provedeních a na přání i se systémem ABS. Výrobce bude nabízet i nějaké to doplňkové příslušenství. Pro příznivce s cestovatelskými ambicemi ve sportovním duchu je tento stroj určitě výzvou. Dálniční přesuny a kvalitní silnice v evropském stylu jsou jistě pro tento cestovně-sportovní motocykl tím nejlepším hřištěm. V nabídce by měl být za 429 000 Kč (449 000 Kč verze s ABS).

Test Vám přineseme v letošní sezóně na serveru Motorkáři.cz.


Wallpapers


Vybrané pozadí otevřete v novém okně, kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a následně zvolíte "Nastavit jako pozadí". Nebo si obrázek nejdříve uložíte ("Uložit obrázek jako...") na svůj počítač a posléze zpracujete.




Video:

KAWASAKI ZZR 1400
Délka: 1,01 min.
Velikost: 19 MB Pro spuštění videa klikněte na odkaz značky nebo na odkaz velikosti. Video je ve formátu WMV.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Kawasaki ZZR 1400




TOPlist