globalmoto_unor




Kawasaki vrací Ninju ZX-6R a přidává malý cruiser Eliminator

Ještě neskončilo ani jaro a japonská Kawasaki už nám servíruje novinky, které připravuje na příští sezónu. První potěší hlavně milovníky odřených sliderů, druhá potom ty, kdo v jedné stopě spíše začínají a chtějí to více na pohodu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Kawasaki Ninja ZX-6R

Ha, a pak že jsou supersporty v Evropě mrtvá kategorie! V Akashi si o tom zřejmě myslí své, protože po několikaleté pauze se do nabídky příští rok vrátí Ninja ZX-6R. Tenhle model je kabrňák na návraty, už jeden má za sebou v roce 2019. A v roce 2013 taky proběhl jeden návrat, když se do Ninji začal opět dávat větší agregát o objemu 636 cm3, s nímž Kawasaki vstoupila do kategorie šestistovek o dekádu dříve. Zelená značka to takhle dělala dlouho, že nabízela verzi 599 cm3 pro závodníky a 636 cm3 pro silniční provoz, kde jste skutečně toho necelého Pionýra navíc ve spodním a středním pásmu v porovnání s konkurencí poznali. A asi nepřekvapí, že i Ninja 2024 bude šest-tři-šestka, ono taky kdoví, jak to do budoucna bude s technickými předpisy pro kategorii Supersport, když tam dnes může jezdit dvouválcová Ducati s objemem 955 cm3. Takže se dá očekávat, že si Kawasaki tak trochu připravuje půdu.

Na každý pád se bude jednat o návrat celého stroje, nikoli jenom jména. Čili pod vrstvenou kapotáží s integrovanými aerodynamickými křidélky kolem světel, jako to má velká Ninja ZX-10R, najdeme techniku, kterou už dobře známe. Zet-iks-šestka vypadla z nabídky klasicky kvůli emisím, teď už se na ně v Japonsku podívali (jiné vačky, sání i výfuk), takže čtyřválec plní Euro 5, a co potěší, že neztratil moc ze své síly: 129 koní při 13 000 otáčkách a 69 Nm při 10 800 otáčkách, to je jenom o fous méně, než co měl předchozí model s podstatně benevolentnějšími emisemi. Nárůst hmotnosti o dvě kila na 198 kg je taky prkotina. Dvojitý páteřový rám z hliníku, obrácená vidlice Showa SFF-BP s odděleným pružením a tlumením, parádní mohutná kyvka, to už známe z dřívějška, nové jsou akorát větší 310mm brzdové kotouče, do nichž se zakusují monobloky Nissin. A vlastně pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV.

Největší změny tak proběhly na již zmíněných kapotách a elektronice. Novou Ninju zvnějšku poznáte především podle jiného čumáku, v němž Kawasaki poprvé použila hybridní LED světlomet kombinující projektor a reflektor, a dlužno říci, že z tváře tohoto stroje jasně vidíte, že se jedná o Kawasaki. Z LED diod je samozřejmě i zbylé osvětlení.

Za řídítky potom nový model poznáte jednoznačně podle úplně jiné přístrojové desky, kde nám dal sbohem ručičkový otáčkoměr a LCD displej a místo nich se tu usídlil známý barevný 4,3“ TFT displej, který Kawasaki v posledních letech montuje do téměř všech modelů. Ten nabídne samozřejmě i konektivitu s telefonem, ale vy si tu především budete nastavovat chování stroje. K dispozici jsou tři přednastavené jízdní režimy Sport/Road/Rain a jeden uživatelský, kde si můžete navolit motorovou mapu (Low nebo Full) a kontrolu trakce, jež má tři úrovně a jde i vypnout. V základní výbavě nemůže chybět rychlořazení, ovšem v dnešní době poněkud zamrzí, že je jenom jednosměrné, funguje akorát při řazení vyšších kvaltů. Inu, Ninja má pořád lanko. Na druhou stranu, tahle určitá jednoduchost se projeví na ceně, která by měla být na úrovni 300 000 Kč. Dříve než po Novém roce se ovšem novinky nedočkáme.

Eliminator

A to samé se týká i dostupnosti druhé velké novinky, kterou je malý bobber Eliminator. Tady jde o návrat slavného jména, Eliminatory byly v portfoliu Kawasaki takové ty sportovní roadstery, vybavené u větších objemů klidně i čtyřválcovými agregáty. Tenhle Eliminator je ovšem určený spíše pro začínající motorkáře, disponující řidičským oprávněním A2, a je namířen jednoznačně proti Hondě Rebel 500, která se na evropském trhu těší velké oblibě (a Kawasaki to samozřejmě leží v žaludku).

Eliminator vznikl vlastně podle stejného receptu jako Honda Rebel, takže jde vlastně o motor z oblíbeného dvouválcového naháče zamontovaný do jiného, v tomto případě též trubkového rámu. U Kawasaki tak jde o transfer agregátu od modelu Z400, ovšem pozor, to platí jenom pro Asii, kde už byl Eliminator představen před pár měsíci. Pro Evropu totiž bude určena verze, jež disponuje objemem 451 cm3. Nic víc nám zatím Kawasaki neprozradila, žádné konkrétní údaje o vrtání a zdvihu nebo výkony, nicméně je evidentní, že se pomalu, ale jistě přibližuje k agregátu Hondy CB500, který má 471 cm3 a těch plnotučných 35 kW/48 koní. A bylo by s velkým podivem, kdyby se tenhle větší motor co nevidět neobjevil i v Zedovi, resp. Ninje, přičemž by to klidně mohlo být už napřesrok. Jenom spekulujeme, ale logiku by to mělo.

Každopádně co převzít z asijských trhů můžeme, jsou informace o podvozku. Na rozdíl od Hondy na malých kolech používá Eliminator vpředu 18“ ráfek, vzadu potom shodnou šestnáctku jako Honda, a osy obou kol jsou od sebe vzdáleny více než u Hondy, rozvor je poměrně bohatých 1520 mm. Na brzdění stačí vpředu jediný kotouč, taky má úctyhodný průměr 310 mm, a celá motorka by měla být o nemálo kil lehčí než Honda. Japonská verze udává 176 kg pro základní verzi, resp. 178 pro variantu SE, a to včetně plné 12litrové nádrže, pro Evropu se to může vlivem nějakých emisních blbinek trochu lišit.

Design každopádně zůstane stejný, čili od pohledu zlá a poměrně minimalisticky řešená motorka s horizontálním designem. Do Evropy půjde černá a šedá barva, tu světlou jsme si půjčili z Asie jenom na dokreslení. Stejně jako na Rebelu tady bude jediný kulatý LCD budík a již zmíněné dvě verze, které vlastně mají úplně stejné odlišnosti, když SE nabídne navíc malou kapotku kolem předního LED světla a harmoniky na trubkách přední vidlice. V Kawasaki ale šli ještě trochu dál, když pro Special Edition přidali ještě USB-C zástrčku na pravém řídítku nad nádobkou brzdové kapaliny. A co máme informace, i cenovka by měla být hodně blízká Rebelu, jenž se aktuálně prodává za 168, resp. 178 tisíc korun. Na přímé porovnání a první dojmy si ovšem, stejně jako u Ninji ZX-6R, budeme muset počkat až do roku 2024.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist