journeyman_brezen




Kawasaki Ninja 650 dostala novou tvář, vypadá dospěleji

Když Kawasaki poslala před třemi lety do důchodu řadu ER-6 a přišla s jejími nástupci Z650 a Ninja 650, měl jsem po prvním svezení hned jasno, že speciálně Ninja 650 je neuvěřitelně všestranný a zábavný motocykl, na kterém mi vadila jedna jediná věc – vzhled. Mně se ten čumák prostě nikdy nelíbil. Model 2020 ovšem výrazně prokoukl. A nejen to.

Kapitoly článku

Nepřeháním, když řeknu, že Ninja 650 byla v mém soukromém nejužším výběru nejlepších motorek, na které jsem v roce 2017 jel. Vyzkoušel jsem ji na silnici i na okruhu ve Vysokém Mýtě a takovýhle mix rozumného výkonu, slušného podvozku, výjimečně dobrých brzd (nevypadají na to, ale jsou), příjemné ergonomie a dobré ceny jen tak někdo jiný nenabízel. Jasně že existují lepší motorky, ale když chcete něco praktického i zábavného za méně než dvě kila, výběr se výrazně zužuje. Jestli bych si ji koupil? No jasně, dvě kila to frčí, na okruhu je s tím prča, od rachoty mě bude vozit za méně než čtyři litry na sto… I když vlastně ne, nekoupil. Mně se fakt nelíbila. Naživo sice byla hezčí než na fotkách, ale ne o moc. Takový zvláštně placatý čumák s vykulenýma očima a napřímeným plexi… Asi jsem nebyl sám, protože na příští rok je Ninja 650 technicky úplně stejná jako doposud, ovšem zvenčí už je to jiná káva. Teda vlastně Káwa. Zadek je stejný, tedy myslím plasty, protože sedátko spolujezdce je bohatěji polstrované, zato celý předek (s výjimkou blatníku a klínu pod motorem) je kompletně vyměněný. Na bočních plastech to tak zásadně vidět není, tam jsou změny malé a zůstaly i blinkry v kapotě, zato čumák prokoukl, a to výrazně.

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

Porovnání starého a nového modelu. Zadek je stejný, technika taktéž, měnil se čumák

Kawasaki říká, že má připomínat větší ZX-6R, ale mně ještě víc připomíná menší Ninju 400, nicméně to už jsou jen drobné nuance. Důležité je, že prostě teď i dvouválcová šestpade zapadá do rodiny, když si do nové sezóny přináší LED světla s typickým kawím rozštěpeným spodním rtem pod nimi. Je teď taková dospělejší, vážnější. Co vyvolává trochu otazník, je nové plexi, které vypadá mnohem lépe než to staré, ale je položenější a má sportovnější tvarování. Při zalehnutí bude určitě super, ale Ninja 650 není strojem, na kterém byste trávili většinu kilometrů s bradou na nádrži. Uvidíme při testu. Každopádně v nabídce příslušenství bude i vyšší plégo.

Jiným čumákem to ovšem nekončí, Kawa se pochlapila i v oblasti uživatelského rozhraní. Tady je změna dokonce ještě významnější. Ač původní přístrojovka vůbec nebyla špatná, dokonce byla shodná jako na podstatně dražším, větším a silnějším Z1000SX, ale že by mě kdovíjak brala za srdíčko, to taky říct nemůžu. Taková trochu moc tmavá a moc členěná. Model 2020 vychází z poslední módy a nabídne uživatelům pěkný barevný TFT displej. U něj je trochu hokej s rozměrem, Kawasaki říká, že měří 10,9 cm, ale neříká kde. Těch 10,9 cm je 4,3 palce, to by na úhlopříčku nebylo mnoho, zejména když ten displej na obrázku vypadá docela velký. Když ovšem změřím svůj pětipalcový smartphone, naměřím těch 10,9 cm na delší straně obdélníku, a to už by mohlo sedět. Takže já bych se odvažoval tvrdit, že nová Ninja 650 má pětipalcové téeftéčko, ale berte to trochu s rezervou. Až ji potkám, tak ji změřím, slibuji.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Co je ovšem naprosto jisté, jsou pokročilé funkce téhle přístrojovky. Nejde jen o to, že má ukazatel zařazeného kvaltu, diodu na řazení, palivoměr či tradiční kawáckou kontrolku ekonomické jízdy, ona navíc nabídne i možnost propojení s chytrým telefonem přes Bluetooth a Rideology App. Bez toho se dnešní mladí za řídítky neobejdou. A vlastně už ani mnozí dříve narození. U displeje si ještě můžete vybrat, jestli chcete pozitivní nebo negativní zobrazení, jas se dodatečně upravuje podle informací ze světelného čidla.

Co na závěr stojí za zmínku, jsou barevná provedení. U tohoto modelu Kawasaki pravidelně nabízela zaprvé KRT barvy, tedy zelenou s nějakými doplňky, inspirovanou závodním týmem z WSBK, a potom černou, protože černá (z nějakého mně nepochopitelného důvodu) prostě nikdy nesmí chybět. Do třetice potom bývala nějaká trochu šílená barevná kombinace a přesně tak to bude i u modelu 2020. Tam budete vybírat mezi KRT, černou a celkem ulítlou černo-bílou, která se mi ale docela zamlouvá. Samozřejmostí je nabídka doplňků, a to buď ve sportovním, nebo cestovním stylu.

Už také tušíme „kdy a za kolik“. Na náš trh by se nová Ninja 650 měla dostat v lednu příštího roku. Co se ceny týče, měla by být o chlup dražší než současný model, který před letním zlevněním stál necelých 190 tisíc v KRT verzi. Takže novinka se nejspíš bude pohybovat kolem 195 tisíc plus mínus nějaká kačka za KRT a tu bílou, černá bude levnější.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Petr7474 přispěl 3 Kč
Vendis přispěl 3 Kč
Roman1962 přispěl 3 Kč
Sk1X1 přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
Ayato přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist